کارگروه بررسیهای قومی در انجمن مطالعات فرهنگی، در سیزدهمین همایش سالانه خود در ریورساید از طرحها و طرحهای پیشنهادی مربوطه دعوت به عمل میآورد.
تاریخ: 14 الی 24 می2015
فراخوان عمومی:
در اینجا کارگروه مطالعات قومی، بررسی میکند که آیا این تحقیقات، مطالعات فرهنگی را شفاف سازی میکند؟ ما از افراد و گروهها درخواست کردیم که طرحها و مقالات پیشنهادی خود را در این راستا ارائه دهند.گروهها بر سر موضوعات موقت،کارگاهها وتقسیم مهارتها (کارگاههای عملی)، به مذاکره میپردازند. با این که از طرحهای مربوط به موضوع امسال استقبال میکنیم، اما طرحهایی با موضوعات دیگر نیز میتوانند شرکت کنند.
فراخوان موضوعی:
موضوع کارگروه قوم نگاری و مطالعات فرهنگی امسال، در راستای بررسی سطح آموزش در محیطهای رسمی و غیررسمی این موضوع را انتخاب نموده که «از نظر عملی، اعتقادی و پرورشی دانشگاههای دیگر نیز ممکن است». برای افراد،کافی شاپها، مکانهای چند ملیتی، میخانهها، گرمابهها،کلیساها، مکانهای اجرای نمایش، دادگاهها، منازل شخصی، سایتهای اینترنتی و مراکز اجتماعات همگی فضاهای آموزشی هستند.گاهی اوقات این مکانها، چیزهایی به ما میآموزند که در هیچ یک از موسسات آموزشی به دست نمیآوریم. برای مثال، در صورت نداشتن امکان آموزشهای رسمی در مورد ارتباط جنسی امن در نبود وسایل کمکی، در گرمابهها و میخانهها اطلاعات خوبی در این مورد میتوان به دست آورد. مراکز اجتماعات و کلیساها نیز دستیابی به لیست منابع،کارگاهها،گفتگوها،جزوات،بخش درمانی و دیگر بخشها را آسان میکنند.
همچنین به صورت همزمان میزان آموزش را با استفاده از اطلاعات رسمی و غیررسمی را در مدارس، دانشگاهها و موسسات بررسی کردیم.
در واقع، ما به دنبال طرحهای پیشنهادی و مطالعاتی ای هستیم که با این محیطها در ارتباط باشد و آشکار کند که کدام یک از این محیطها در زندگی اجتماعی نقش مهمتری دارد. نقش محققان در این زمینه چیست؟ دانش، چگونه در این محیطها تولید و توزیع میشود؟ چه رابطه ای بین محیطهای رسمی و غیر رسمی آموزشی وجود دارد؟ دانشگاه در کنار اجتماعات میتواند چه چیزی به ما بیاموزد؟ آیا این مکانها نیروی باالقوه دارد؟ آموزش و عدم آموزش در این محیطها چه آثاری را در بر دارد؟ موضوع کنترل دانش چه نقشی ایفا میکند؟ سیاستهای اجتماعاتی این محیطها چه پیوندی با این موضوع دارد؟ چگونه سازماندهی میشوند؟ چه کسانی شامل آن میشوند و چه کسانی نمیشوند؟ مالک، موسس و تازه وارد چه نقشی در این محیطها دارد؟ نقش سیاستهای منطقه ای، ملی و جهانی در این محیطها چیست؟ آیا چیزی که در این محیطها در جریان است، قابل تغییر است؟ آیا این محیطها میتوانند نابرابری را کاهش دهند؟ بورس، بحران مسکن و دیگر سیاستها چه تاثیری بر این محیطها میگذارد؟
جزئیات:
تمامی طرحهای پیشنهادی از مناطق مختلف و با موضوعات مختلف که با موضوع مطالعات فرهنگی در ارتباط باشد، مورد پذیرش است و الزامی وجود ندارد که طرحها محدود به دیدگاه انتقادی و خلاقانه بر سر موضوع امسال باشد.
هر بخش 90 دقیقه است.
برای ایمیل کردن طرح خود و یا نتیجه ی بررسی آن به ایمیلهای زیر مراجعه کنید.
جودی دیویس jodidavis@fullerton.edu
مایکل لکر mlecker@gmu.edu
مارکوس ملدس marco-moldes@sfu.ca
آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ 15 نوامبر 2014
طرحهای گروهی:
گروهها به صورت تیمهای 3 یا 4 نفره تحقیقات و تجربیات خود را ارائه دهند. این گروهها باید 30الی45 دقیقه از وقت خود را به پرسش و پاسخ و مباحثه اختصاص دهند و دارای 3یا4 عضو هستند. همچنین طرحهای پیشنهادی ارائه شده آنها باید شامل نام، عنوان و پیوستگی گروه و اعضای آن به انضمام ایمیلها باشد. برای شرکت کنندگان آزاد در مناظره نیز باید صندلی اختصاص داده شود. توصیفی از موضوع (500لغت) و خلاصه ای از آن (کمتر از 150لغت) نیاز است. با این حال طرحهای انفرادی ترجیح داده میشود.
طرحهای انفرادی:
طرحهای موفق به تصویب سازمان میرسد و از منظر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و قومی مورد بررسی و پرسش و پاسخ قرار میگیرند. طرحهای انفرادی شامل نام، عنوان، پیوستگی و ایمیل نویسنده است. خلاصه ای از مقاله (500لغت) در زمانی حدود 20 دقیقه ارائه میگردد. با این که ما هر دو گروه را پذیرش میکنیم، اما انجام طرحهای انفرادی بیشترتوصیه میشود.
میزگردها:
میزگرد به شرکت کنندگان اجازه میدهد تا در یک گروه، برای مذاکرات بر سر یک دغدغه مشترک گرد هم آیند. بر خلاف گروهها معمولاً افراد در میزگردها زمان کمتری برای پاسخدهی به پرسشهای شخص مسئول دارند (5الی 10دقیقه). بیشتر زمان در میزگردها به مباحثه اختصاص داده میشود. میزگردها بیشتر از 5 عضو ندارد (شامل مسئول). ما از موسسهها، مراکز و سازمانها میخواهیم تا در میز گردها شرکت کنند. طرحهای پیشنهادی میزگردها، شامل نام، عنوان، پیوستگی و اطلاعات اعضا و همچنین نام، عنوان، پیوستگی و ایمیل شخص مسئول است. شرحی از پرسشها و مذاکرات (500لغت) خلاصه ای از این مجموعه است.
کارگاههای عملی:
بخش عملی به افراد و گروهها اجازه میدهد تا دستور جلسه و پرسشهای آزاد مطرح کنند. فعالیتهای افراد گروه را سازماندهی و با یکدیگر همکاری کنند. از اسناد مطالعات فرهنگی بهره جویی کنند و به این صورت، شرکت کنندههایی که اطلاعات کمی از موضوع دارند را هدایت کنند. این بخش، از طرحهای خلاقانه، هنرمندانه و عملگرایانه عمیقا پشتیبانی میکند. افراد و تیمها مسئول چارچوب سازی، جمع آوری پاسخهای شرکت کنندگان، کمک به دیگران برای درک بهتر و گرفتن زمان بیشتر از هیئت برای ادامه مذاکره، هستند. طرحهای بخش عملی شامل نام، عنوان، پیوستگی، اطلاعات اعضا و رهبر گروه هستند. آنها ارتباط موضوع با موضوع کنفرانس و شرح فعالیتهای در حال اجرا را در بیانیه ی کوتاهی مختصراً شرح میدهند (500 لغت).
مایکل لکر
Michael Lecker
ترجمه: مریم شالی
منبع: شبکه جهانی تاریخ شفاهی H-Net