هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 185    |    12 آذر 1393

   


 



تدریس شهردار پس از بازنشستگی در آموزشگاه نظامی

صفحه نخست شماره 185

هنگامی که آخرین دوره‏ی خدمت شهردار منطقه‏ی چارلستون، جو ریلی در ژانویه‏ی 2016 به پایان برسد، او خیلی دور نخواهد شد.
جو به موطن اصلی خود، یعنی دانشگاه افسری، باز خواهد گشت و جانشین ژوزف پی ریلی بزرگ خواهد شد که در سیاست‏گذاری عمومی دولت آمریکا، و در ساختمان علوم انسانی در دانشگاه علوم نظامی و سیاسی صاحب منصب بود. این اطلاعیه در روز جمعه در کارگاه سامرال دانشگاه افسری در طول یک کنفرانس خبری و در برابر همکلاسیان سابق سال 1964 ریلی اعلام شد.


طبق گفته‏های بو موور، رئیس دانشکده‏ی علوم انسانی، ریلی استاد دانشجویان خواهد بود و همچنین به نوشتن خاطرات خواهد پرداخت. او به خاطر زندگی شخصی و شغلیش در پروژه‏ی تاریخ شفاهی مورد مصاحبه قرار خواهد گرفت. در پردیس دانشگاه به سخنرانی خواهد پرداخت. به سازماندهی سخنرانی‏های دیگر مهمانان کمک خواهد کرد و همچنین مسائلی را که در طول تصدی منصب شهردار یادگرفته، آموزش خواهد داد.


موور می‏گوید: "در این دانشگاه پیش ازاین هیچ کس به چنین مقام فرهیخته‏ای نرسیده بود و ما مدیون او هستیم چراکه به تقاضای ما مبنی بر خدمت در این مقام پاسخ مثبت داده است. از این جهت، و بر طبق بسیاری جهات دیگر جو ریلی بهترین گزینه است. هدف نهایی اینست که مدیریتی بر بایگانی داده‏های تاریخ شفاهی ایجاد کنیم و دوره‏ی زمانی مربوط به ریلی را پوشش دهیم."


 
ریلی ستوان دوم گروهان فکستروت، گروهان دوم در لشکر دانشجویان دانشکده‏ی افسری، در سال 1964 بود. یک سال پس از آن، او همچنین همسر آینده‏ی خود را در دانشگاه ملاقات کرد.


"من دوستی از چارلستون را ملاقات کردم که هم اتاقی جدیدی به نام شالوت دلوچه داشت. و خوشا بر من که این ملاقات زندگی من را تغییر داد."ریلی با گفتن این مطالب به نقطه‏ای اشاره کرد و افزود: "عشق ما دقیقاً از آنجا، روبروی تالار باند شروع شد."


وی گفت که تحصیل او در دانشگاه محدود به کلاس و کتابخانه نبود. هر روزی که او به سربازخانه میرفت ویا از آن برمی‏گشت، نقل قول ژنرال رابرت‏ای لی را می‏خواند که بر روی لوح صیقلی داده شده‏ی کوچکی نوشته شده بود و می‏گفت: "خدمت، والاترین لغت در زبان انگلیسی است."


ریلی می‏گوید: "این جمله خیلی چیزها مثل قاعده‏ی افتخار آفرینی را به من یاد داد. مقررات دانشگاه افسری، مقررات زندگی است. دانشگاه به من خدمت کردن و افتخار کردن را آموزش داد. و در کنار آن، ما رهبری را از استادانمان، افسران و روئسا یاد گرفتیم. بالاتر از همه ما رهبری را از همدیگر یاد گرفتیم."


او از همکلاسیان خود تشکر کرد که با حضورشان به وی اجازه می‏دهند تا پس از سال‏ها آنها را ملاقات کند. وی همچنین از دانشگاه به خاطر درس‏هایی که به او داده بود و کارهایی که به او محول کرده است، تشکر کرد.


به گفته‏ی ریلی: "ما باید بتوانیم کارهای زیادی را همزمان و به طور احسن انجام دهیم و نباید اجازه دهیم که سختی این کار موجب لغزش و اشتباه در یکی از آنها شود."


او می‏گوید: "دانشجویان دانشکده‏ی افسری موظفند که کفش‏های خود را همیشه واکس زده و براق نگاه دارند. بالاپوش خود را زیر شلوار بگذارند و تخت خواب خود و اتاق‏ها را مرتب کنند. تفنگ‏ها را تمیز نگه دارند و بتوانند سریعاً مشق آن را پر کرده و استفاده کنند. به علاوه، باید پاسخگوی مسئولیتی که در کلاس‏ها و قرارگاه‏ها به عهده‏ی آنها گذاشته می‏شود باشند."


"در سنین پایین، ما متوجه نیستیم که چرا باید این چیزها را یاد بگیریم و دلیل این که این کارها را انجام می‏دهیم چیست؟. اما درواقع ما درس‏هایی را می‏آموزیم که در طول حیاتمان بسیار مهم و سودمند هستند. می‏توان گفت ما یاد می‏گیریم که مسئولیت داشته باشیم و در مقابل مسئولیت‏های چندگانه‏ای که به طور همزمان به ما محول می شود درست واکنش نشان دهیم."


این مؤسسه‏ی آموزشی نظامی، مؤسسه خیریه‏ای با کد 501سی3 است که با کسب 2. 5میلیون دلار به این مقام رسیده است. به گفته‏ی موور هنوز بسیار زود است که ما بخواهیم بگوییم ریلی در این منصب، به چه میزان میتواند به مؤسسه کمک کند. پس از اینکه ریلی این مقام را ترک کند، همواره صاحب منصبان و پژوهشگران عالی رتبه‏ای بر این کرسی خواهند نشست که رسالت آنها مستند سازی و آموزش است.


موور می‏گوید: "تحت راهنمایی‏های شهردار ریلی، چارلستون تبدیل به مرکز مهمی برای مشارکت خلاقانه بین نمایندگان احزاب مختلف سیاسی، لایه‏های مختلف دولتی و بخش خصوصی شده است." وی همچنین می‏گوید: "این نشان می‏دهد افسرانی که خود را ملزم به رفتار اخلاقی می‏کنند، مهارت‏ها و قواعد رهبری را به درستی می‏آموزند و بیش از مصلحت خود، در راستای مصلحت خلق خدمت رسانی می‏کنند که این امر می‏تواند بسیار نافذ باشد. همانطور که موجب تفاوت فاحشی در پیامدها می شود، می‏تواند موجب افزایش اعتماد به نفس اعضا نیز باشد." او می‏افزاید برای داشتن رهبران موثر در نسل آینده، باید به آنها این درس‏ها را آموخت.


به گفته‏ی ژنرال ستوان جان روزا، رئیس دانشگاه افسری، دانشکده، کارمندان، افسران، دانشجویان و فارغ التحصیلان و همچنین خیرین مشتاقانه در انتظار حضور در سخنرانی ریلی در محوطه‏ی دانشگاه هستند.


رزا می‏گوید: "این قطعاً موقعیت حساسی برای همه‏ی ما در لوکانتری و در واقع سرتاسر ایالت است که مردی را بزرگ بداریم که برای چهار دهه این شهر زیبا را اداره کرده است". "آقای شهردار، به خانه‏ی خود خوش آمدید."


اشلی هفرمن
Ashley Heffernan
مترجم: مریم شالی

منبع: چارلستون ریجنال بیزنس جورنال


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.