هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 185    |    12 آذر 1393

   


 



خاطرات روون تری در پست صوتی

صفحه نخست شماره 185

به شکرانه طرح تاریخ شفاهی بازدیدکننده گان پارک یورک York می توانند به خاطرات پرمعنی همشهریان خود در مورد روون تری گوش فرا دهند.


یک پست صوتی محاوره‏ای به عنوان قسمتی از طرحی در سطح شهر توسط انجمن روون تری Rowntree بنام "یوورک روون تری را بیاد دارد"در پارک روون تری ایجاد شده است.


صدها خاطره هم وطنان یورک که توسط صندوق هریتیج لاتاری Heritage Lottery Fund پشتیبانی و حمایت شده است، گردآوری شده است و پست صوتی که توسط سالن مطالعه پارک گذاشته شده است، هشت عدد از آنها را به طور برجسته مشخص می‏نماید.


افراد فقط باید یک خاطره را انتخاب کرده، پیچی را بچرخانند، یک دسته را خم کنند و بعد به قطعه منحصر بفردی از تاریخچه یورک آن گونه که فاش و آشکار می گردد، گوش فرا دهند.


این خاطرات شامل خاطرات خانمی که عشقش به تاتر جوزف روون تری Joseph Rowntree Theatre را به اشتراک می گذاشت، کارگر سابق کارخانه که چگونگی بسته‏بندی کردن یک جعبه جادویی سیاه را شرح می‏داد و فرد دیگری که توضیح می‏داد چگونه نعناع در پولوز Polos استفاده می‏شد و کارآموزی می شد که احساس دستپاچگی خود را هنگام تعمیر یک دستگاه نوار نقاله به اشتراک می گذاشت.


آشکار شدن پست دیروز با نمایشگاه کوچکی در سالن مطالعه همراه شد. این نمایشگاه کلاه ایمنی یک آتش نشان روون تری، جعبه های جادویی سیاه، منتخبی از مدارک اصلی نیروی کار و نسخه ای از آزمون‏های روان‏سنجی که برای ارزیابی کارگرانی که قصد ورود به کارخانه را داشتند، به نمایش می‏گذارد.

ترجمه: عطیه اسعد

منبع: د پرس


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.