هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 177    |    9 مهر 1393

   


 



تاریخ شفاهی در متیوس ویرجینیا

صفحه نخست شماره 177

انجمن تاریخ متیوس The Mathews County Historical Society در ویرجینیا در حال اجرای طرحی است تا سرگذشت ساکنین محلی را برای ثبت و ضبط و به شکل اسنادی گردآوری کند.


فارست مرگان Forrest Morgan از انجمن تاریخ متیوس گفت که هدف این طرح حفظ تاریخ متیوس است تا از نابودی و گزند حوادث در امان مانده و به فراموشی سپرده نشود. در تلاشی مضاعف برای رسیدن به این هدف، جشنواره تاریخ شفاهی و فرهنگ عامه برای اواخر اکتبر برنامه‏ریزی شده است. طرح چندماه قبل با کمک بنیاد ویرجینیا برای بشریت، انجمن تاریخ وابسته به دانشجویان فارغ‏التحصیل دانشگاه ویرجینیا و جسیکا تیلور Jessica Taylor، متخصص تاریخ شفاهی با انجام 25 مصاحبه با مردم محلی، شروع شد. شرکت‏کنندگان از طریق فهرستی که از طرف ساکنین شهر ارائه شده بود، انتخاب شدند و تعیین مبلغ مالی برای کمک به این طرح نیز توسط شهرستان و هیئت ناظران صورت گرفت. مرگان در ادامه گفت که آن مصاحبه‏ها اکنون همگی کامل شده و در مرحله پیادسازی هستند. مرگان اضافه کرد وقتی که مرحله پیاده‏سازی به اتمام رسید و تمام مصاحبه‏ها تصحیح شدند، احتمالاً پس از سال اول تمامی آنها (اسناد) به شکل دیجیتال درآمده و به صورت آنلاین در دسترس عموم خواهند گرفت و علاوه بر آن در موزه انجمن تاریخ که در طبقه دوم ساختمان سیبلی Sibley در طبقه فوقانی مرکز اطلاعات و بازدید متیوس Mathews County Visitor and Information Center ساخته خواهد شد، قرار خواهند گرفت.


مرگان در ادامه سخنانش افزود که جشنواره تاریخ شفاهی و فرهنگ عامه The Festival of Oral History and Folklore  توسط انجمن تاریخ شهرستان میدلسکس Middlesex County Historical Society  و همین طور برنامه تاریخ شفاهی ساموئل پراکتر Samuel Proctor Oral History Program  از دانشگاه فلوریدا حمایت مالی گردیده و این جشنواره شامل چندین برنامه چون میزگرد ملی مورخین تاریخ شفاهی و فرهنگ شناسان ادبیات محلی است که فرصت مناسبی است تا ساکنین بیشتری از اهالی این شهرستان مورد مصاحبه تاریخ شفاهی قرار گیرند.


شری همیلتون
Sherry Hamilton
ترجمه علی محمد آزاده

منبع: هفته نامه گزت جورنال


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.