هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 162    |    21 خرداد 1393

   


 



فراخوان مقاله: شهادت و آموزش

صفحه نخست شماره 162

 
فراخوان
این برنامه سه روزه به هدف بررسی سبک ها و متون جدید در نحوه شهادت جنایت های تاریخی برگزار میشود. منظور از شهادت جنایات تاریخی نقل اول شخص افراد از حوادثی است که در آن شرکت داشته اند که می تواند شامل جنگ ها و خشونت انسان ها علیه یکدیگر، شرایط سخت زندگی، شرایط اجتماعی خفقان آور و نقض حقوق بشر به هر شکل دیگر باشد. این نوع نقل حوادث سبکی است که در قرن بیست و یکم در حال پیشرفت و ارتقاء است و روشی است که می تواند به طور همزمان بیان های متنوع از حوادث را چه به صورت شفاهی یا کتبی و همچنین داستانی و یا غیر داستانی را در بر گیرد.
بررسی نظرات و دیدگاههای موجود در مورد این سبک نقل تاریخی تا آنجا که به تعلیم و تربیت، اموزش انتقادی و مشارکت مدنی در جامعه برمی گردد. در این حوزه، ارائه دهندگان می توانند در مورد مسائل مربوط به آگاهی اجتماعی و ایجاد فضایی امن برای عدالت اجتماعی و عدالت در جوامع خود مطالبی ارائه دهند. ما به خصوص از شرکت کنندگان فعال در زمینه های دانشگاهی و غیر دانشگاهی، مانند دانشمندان، هنرمندان، نویسندگان، شاغلین در کارهای غیر انتفاعی یا خدمات اجتماعی (مانند خدمات مهاجرت و پناهندگی) و یا موارد دیگر برای شرکت در این همایش دعوت به عمل می آوریم.
سوالات اصلی که سعی میشود به آنها در طول این برنامه پاسخی داده شود عبارتند از:
شهادت ها چطور بیان می شوند و راه های فعلی ارائه آنها چیست؟
 چه نوع مشارکت عمومی در حال ایجاد است تا مشارکت اجتماعی گسترده تر در آموزش و پرورش را تسهیل کند؟
پژوهش مشارکتی چگونه مورد استفاده قرار می گیرد، از سوی چه کسی یا کسانی، و به چه کاری می آید؟
برخی از موضوعاتی که ممکن است در این همایش در منترآل کانادا مورد توجه قرار گیرد عبارتند از بررسی برنامه های آموزش عدالت اجتماعی که در برنامه درسی مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا( مثل برنامه من به ما، ساعتهای  داوطلبانه اجباری)اجرا شده اند، اسرار نه چندان مخفی در تاریخ کانادا، به خصوص در موارد برخورد با مردم ملل نخست First Nations (مانند مناطق زندگی آنها، مدارس مختص به آنها، زنان بومی ناپدید شده و غیره)، تاریخ سیاهان و برده داری، کارگران مهاجر، و غیره.
ما معتقدیم که از طریق پژوهش های بین رشته ای است که می تواند به یک بررسی عادلانه و منصفانه از تأثیر و سهم شهادت در فرهنگ جبران Culture of Redress و فرآیندهای عدالت فراملی transnational justice processes برای نویسندگان و تولید کنندگان این شهادت ها و هم مخاطبان آنها ایجاد کرد. از شرکت کنندگان خواسته شده تا سبک شهادت وقایع تاریخی را با توجه به مسائلی که به دنبال دارند نیز مورد توجه قرار دهند و سوالات مربوط به خاطره، تروما، حقیقت و مشارکت شاهدان عینی را پاسخ دهند.
با وجود موارد ذکر شده و گستردگی موضوعات، سه زمینه زیر بیش از دیگران در این همایش مورد توجه است:
شهادت و تعلیم و ترییت:
-فعالیت و آگاهی سیاسی-اجتماعی
دیدگاههای روش شناختی و استفاده از شهادت
نحوه بازگویی شهادتها، نحوه شنیدن آنها
- شهادت و جذب عمومی
- دسترسی به اجتماع و همکاری
- روش یا روشهای شهادت دادن
، شهادت و فضای عمومی: گالری های هنری ، موزه ها، مراکز اسناد

تمرکز 3 : شهادت در عمل – ترکیب حرف و عمل
- تولید، پذیرش و فراتر از آن
- شهادت های چند وجهی

پیشنهادات برای پانل و روش های مختلف ارائه در موضوعات فوق و مرتبط با آن به شدت مورد استقبال برگزار کنندگان همایش است.

چه چیزی باید ارسال شود:
طرح مقاله ها در 300 کلمه در مورد موضوعات بالا. حداکثر زمان ارسال آثار تا جمعه 11 ژولای سال 2014 است. همچنین پیشنهادات مقالات Proposals بایستی همزمان به مدیران برگزاری همایش ارسال شود و خلاصه مقالات بایستی با شرایط و ترتیب زیر در فرمت ورد یا RTF ارسال شوند.

الف) نویسنده (ها)، ب) وابستگی ای که شما ممکن است بخواهید در برنامه به آن اشاره شود، ج) آدرس ایمیل، د) عنوان مقاله، ه) بدنه پیشنهاد، ج) حداکثر10 کلمه کلیدی.
عنوان ایمیل ارسالی بایستی این طور باشد: T&E 1 Proposal Submission
لطفا از فونت ساده ( Times Roman 12 ) استفاده کنید و از استفاده از هر قالب بندی خاص، مشخصه و یا تاکید ( از جمله نوشتن با حروف درشت، کج (ایتالیک) و یا زیر خط دار) خودداری کنید. ما با پاسخی به همه ارسال ها به آنها اعلام وصول می کنیم. اگر پاسخی از ما تا یک هفته دریافت نکردید می توانید اینطور برداشت کنید که اثر شما به دست ما نرسیده است. در این شرایط پیشنهاد ما این است که دو باره ایمیل را ارسال کنید و یا از جای دیگری برای ارسال مجدد اقدام کنید.
مسئولین برگزاری:
Cristina Santos, Adriana Spahr, Tracy Crowe Morey: ssc@inter-disciplinary.net
Rob Fisher: tested1@inter-disciplinary.net

همه مقالات پذیرفته شده برای ارائه بایستی به زبان انگلیسی نوشته شده باشد و حائز شرایط انتشار در یک کتاب الکترونیک باشد. مقالات انتخاب شده ممکن است برای انتشار در یک کتاب در نظر گرفته شود. ما انتظار آن را داریم تا یک سری چاپ و نشر خاص در مورد شهادت، به همراه یک مجله در این راستا به وجود بیاوریم.
سایت inter-disciplinar.net معتقد است که شرکت در تمامی جلسات کنفرانس توسط همه شرکت کنندگان و همراهان ارائه کنندگان نشانه احترام حرفه ای به همکاران و دیگر شرکت کنندگان است. اگر این امکار وجود دارد که شما نتوانید در همه جلسات شرکت کنید، لطفا از ارسال چکیده مقاله خودداری کنید. 
لطفا توجه داشته باشید: سایت inter-disciplinar.net یک شبکه غیر انتفاعی است و ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم هزینه های سفر و اقامت در محل کنفرانس را تأمین کنیم.

برگرفته از سایت inter-disciplinary.net

ترجمه: عباس حاجی هاشمی

منبع: inter-disciplinary


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.