هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 148    |    16 بهمن 1392

   


 



فراخوان مقاله: «خاطرات سفر: زندگی در گذر»

صفحه نخست شماره 148

هلسینکی، 27 تا 28 نوامبر 2014

جامعه ادبی فنلاند با همکاری فرهنگستان این کشور پنجمین نشست بین‏المللی شبکه تاریخ شفاهی فنلاند با عنوان «خاطرات سفر: زندگی در گذر» را برگزار می‏کند و بدین وسیله از محققان و صاحب نظران در این عرصه دعوت می‏کند  مقالات خود را ارسال دارند. ما به دنبال آن هستیم تا مقالات صاحب نظران تاریخ شفاهی و تاریخ زندگی راجع به سفر افراد و خاطرات در زمان مکان و وسایل مختلف را گردآوری کنیم. سخنرانان مدعو افرادی هستند چون الساندرو پورتلی Alessandro Portelli (از دانشگاه رم ساپینزا Rome Sapienza) و بایبا بلا Baiba Bela (دانشگاه لاتویا Latvia) و اوتی فینجروس Outi Fingerroos (دانشگاه یووسکیلا Jyväskylä).


مهاجرت‏های دسته‏جمعی و وسایل حمل و نقل جدید از جمله ویژگی‏های اصلی مسافرت در دنیای امروز هستند. با وجود این که مردم همیشه از جایی به جای دیگر نقل مکان می‏کنند هیچ گاه در طول تاریخ، زندگی افراد بشر به این اندازه تحت تأثیر مهاجرت به همه اشکال آن قرار نگرفته است. حتی اگر ما خودمان هم نقل مکان نکرده باشیم، خاطرات کسانی که در تبعید و دور از وطن خود زندگی کرده‏اند بخشی از زندگی روزمره ما را به خود اختصاص داده است. خاطرات برای زنده ماندن باید مدام در حال حرکت باشند و باید فراتر از مرزهای سرزمینی و اجتماعی و از فردی به فرد دیگر و رسانه‏ای به رسانه دیگر منتقل شوند و هر بار لایه‏ای جدید از معنا و محتوی به آنها اضافه شود.


برنامه‏های نشست شامل سخنرانی افراد مشهور، جلسات ارائه مقالات، و یک جلسه گفتگوی پایانی closing panel خواهد بود. زبان همایش انگلیسی است و پیش‏نویس مقالات می‏تواند در بخش مقالات انفرادی و یا جلسات کارگاهی ارائه شود. مقالات باید در مورد خاطرات فردی یا جنبه‏های روش شناختی مربوط به موضوع همایش تهیه شده باشد.


پیش‏نویس مقالات همگی باید شامل عنوان و یک چکیده حداکثر 250 کلمه‏ای در هر صفحه باشند. همچنین پیش‏نویس مقالاتی که قرار است کل یک جلسه را به خود اختصاص دهد، باید حاوی چکیده همه مقالات پیشنهادی باشند. لطفاً اطلاعات زیر را به همراه مقالات خود پیوست کنید:‌


نام و نام خانوادگی با حروف بزرگ انگلیسی
وابستگی به کدام دانشگاه یا مؤسسه
نشانی پستی
نشانی اینترنتی
شماره تلفن و دورنگار


پیش‏نویس مقالات بر اساس میزان تمرکز آنها بر موضوع همایش مورد بررسی قرار خواهند گرفت. لطفاً طرح پیشنهادی مقاله خود را تا تاریخ 26 می‏2014 به همایش از طریق رایانامه fohn@finlit.fi  ارسال کنید. پذیرش یا عدم پذیرش پیشنهادات تا 13 ژوئن اعلام خواهد شد. 


هزینه ورودی همایش برای عموم 50یورو است ولی برای دانشجویان/فارغ‏التحصیلان کارشناسی‏ارشد و بالاتر 35یورو خواهد بود. مهلت ثبت نام تا 15 سپتامبر 2014 در نظر گرفته شده است.


در ضمن می‏توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی شبکه تاریخ شفاهی فنلاند [http://www.finlit.fi/english/research/fohn/index.htm] مراجعه کرده و یا با رایانامه
 fohn@finlit.fi  مکاتبه داشته باشید.

ترجمه: عباس حاجی هاشمی



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.