هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 144    |    4 دي 1392

   


 

سفرنامه هیروشیما- بخش سیزدهم


نهمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی ایران- اطلاعیه شماره سه


همایش تاریخ معاصر آذربایجان


در جستجوی حقایق شهریور 1320 مشهد (بخش پایانی)


صدمین سالگرد تولد ویلی برانت خاموش‌کننده آتش جنگ سرد


اولین همایش جهانی ارائه شهادت: خاطره، ضربه روحی، حقیقت، تعهد


کتابی جدید همراه با عکس و تاریخ شفاهی


تاریخ شفاهی: مصاحبه (خود)زیست‌نگاری به شیوه مشارکتی-3


طرح تاريخ شفاهي مركز صنايع دستي، هنر، و طراحي مركز تحصيلات عالي بَرد


تاریخ شفاهی برای قربانیان سرکوب سیاسی


 



طرح تاريخ شفاهي مركز صنايع دستي، هنر، و طراحي مركز تحصيلات عالي بَرد

صفحه نخست شماره 144

 طرح تاريخ شفاهي مركز صنايع دستي، هنر، طراحي مركز تحصيلات عالي بَرد http://www.bgccraftartdesign.org./ يك بايگاني به روز و اينترنتي است از مصاحبه‏هاي تاريخ شفاهي مصور با خالقان آثار هنري معاصر، هنرمندان و طراحان. به همراه اين مصاحبه‏ها نسخه‏هايي از اين آثار، خالقان اين آثار  و تصاوير ي از خالقان اين آثار و آثار آنها و همچنين كليپ‏هاي صوتي و تصويري ارائه شده است. در اين طرح مصاحبه شوندگان از  حوزه‏هاي مختلف انتخاب شده اند از جمله سازندگان استوديو با چوب، سراميك، الياف، شيشه، فلز و رسانه‏هاي تركيبي شامل معماري، صنعتي، گرافيك، مد و طراحي معمولي و همچنين هنر پيكر تراشي و نصب.

اين طرح پاسخي است به علاقه روزافزون به صنايع دستي، هنر و طراحي كه در آن تاريخ‏هاي شفاهي يكي از منابع اصلي برای حجم روزافزوني از دانش گردآوري شده، بوده است. اين طرح دو هدف را دنبال مي‏كند كه يكي از آنها مستند، ماندني و پاسخگوي نيازهاي تحقيقاتي سازمان معاصر بودن است. از اين رو اين بايگاني با به همراه داشتن خالقان آثار در حوزه‏هاي گوناگون امكان تشخيص تفاوت‏ها و توالي و سيال بودن  در ميان شيوه‏ها و آثار آنها را فراهم مي‏كند. هدف دوم  اين طرح  ارائه راهكارهايي براي توسعه منابع اوليه در صنايع دستي معاصر، هنر و طراحي از طريق تاريخ شفاهي است.

اين مصاحبه‏ها توسط دانشجويان فارغ اتحصيل شركت كننده در سمينار «صنايع دستي و طراحي در ايالات متحده از سال 1940 تا كنون» انجام شده است. هدايت اين دانشجويان بر عهده استاريار كاترين والن ( Catherine Whalen) بوده است. خانم والن همچنين مسئوليت طرح كنوني را بر عهده دارد.

 

منبع:
مركز تحصيلات عالي برد،  هنرهاي تزئینی، تاريخ طراحي، فرهنگ مادي www.bgc.bard.edu


ترجمه: محمد ایوبی



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.