هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 129    |    6 شهريور 1392

   


 

حمزه‌زاده: جاده جنگ، یک دوره تاریخی را به خوبی شرح می‌دهد


جاده جنگ؛ در بوته نقد تاریخی


خاطرات سیاسی قوام‌السلطنه


آیت‌الله بروجردی، پهلوی‌ها و غربی‌ها


نقد کتاب جدید دکتر یرواند آبراهامیان


بازخوانی سیاست‌های متاثر از انقلاب اسلامی در «بهشتی از زبان بهشتی»


آرشیوهای روسیه اطلاعات باارزشی درباره تاریخ ایران دارند


تاریخ نویسی جز با تکیه بر آگاهی ملی امکان پذیر نیست-6


نخست وزیرِ پیژامه پوش -2


ثبت و ضبط تاریخ مینوت در داکوتای شمالی


بنیانگذار طرح تاریخ شفاهیِ دانشگاه ویرجینیا، جیمز استرلینگ یانگ درگذشت


 



ثبت و ضبط تاریخ مینوت در داکوتای شمالی

صفحه نخست شماره 129

مینوت الکترونیک جلسه تاریخ شفاهی برگزار می کند.

کارورزان دانشجوی تاریخ امیدوار هستند در جشنواره پاییزه در مرکز مینوت  روز شنبه گذشته افراد کلی برای آنها صحبت خواهند کرد.


مینوت الکترونیک، موزه و آرشیوی اینترنتی دانشگاه ایالتی مینوت، جلسه‏ای در مورد تاریخ شفاهی از ساعت 11 صبح تا 1 بعد از ظهر در موزه هنری تاب Taube)) برگزار خواهند کرد. جشنواره پاییزه مینوت روز شنبه گذشته از ساعت 10 صبح تا 5 بعد ازظهر دایر بود.


امی لیسنر Amy Lisner)) هماهنگ کننده این طرح گفت: درگیر شدن و کار در مورد تاریخ ملی تجربه بزرگ و ارزشمندی برای کارورزان ما است و فرصتی برای به اشتراک گذاشتن آنچه در مورد مینوت و مناطق اطراف می دانند فراهم می سازد. ما از اینکه افراد خاطراتشان را به اشتراک بگذارند استقبال می کنیم. می توانیم خاطره ای 5 یا 55 دقیقه ای ضبط کنیم و خاطره می تواند در خصوص هر نوع تاریخی از مینوت، دانشگاه ایالتی مینوت و منطقه اطراف باشد.


لیسنر اظهار کرد که 5 نفر برای ضبط روایت‏ها همکاری خواهند کرد. کارورزان دانشجوی دانشگاه ایالتی مینوت بر روی طرح‏های مختلف تاریخ این منطقه کار می‏کنند.


کورتنی آرنولد (Kortney Arnold) بر روی طرحی در مورد تاریخچه ارکستر سمفونی مینوت کار می کند و قبلاً روایت‏های رنگارنگ متعددی درباره آرترو پتروچی (Arturo Petrucci) اولین رهبر ارکستر شنیده است.
آرنولد گفت: او ایتالیایی بود و لهجه خیلی غلیظی داشت. فرد خوش اخلاقی بود.


پتروچی کار خود با ارکستر را در سال 1915 آغاز کرد و تا سال 1961 یعنی زمان بازنشستگی‏اش ادامه داد. پس از بازنشستگی با ارکستر ویولون نواخت ولی به طور کامل قادر به رها کردن رهبری ارکستر نبود.
آرنولد اظهار داشت پتروچی با انتقاد از انتخاب‏های رهبران جدید یا با اجرای آهنگ‏هایی که فکر می‏کرد مشکل‏تر باشد، آنها را دیوانه خواهد کرد. آرنولد گفت پتروچی این کار را چنان بامزه و خنده‏دار انجام می دهد که شنیدن روایت‏های بیشتری در مورد ارکستر یا دیدن عکس‏های بیشتری از روزهای گذشته دوست‏داشتنی است.


آرنولد در مورد طرحش اظهار داشت: به دنبال هر گونه خاطره جالبی که آنها از سمفونی دارند یا هر شخصی که در سمفونی بوده خواهم گشت.


جاشوآ لوییس (Joshua Lewis) کارورز دیگری گفت که بر روی طرحی درباره تاریخچه کتابخانه یادبود و کتابخانه گوردن بی اولسون Gordon B. Olson)) در مینوت کار می‏کند.


دیگر کارورزان طرح‏های دیگری دارند. لیسنر گفت آنها تمایل به شنیدن روایات از هر دوره و زمانی دارند.
مینوت الکترونیک در سال 2012 تاسیس شد. این پایگاه عسک‏ها و کارت پستال‏های تاریخی، مقالات روزنامه‏ها، تبلیغات،  مجلات علمی، مدارک قانونی، تاریخچه‏ها و بیوگرافی‏های شفاهی را دربر می‏گیرد.
پایگاه  اینترنتی مینوت الکترونیک از طریق صفحه اصلی دپارتمان تاریخ یعنی history.minotstateu.edu  یا در (digitalminot.minotstateu.edu/omeka)  می تواند جستجو و یافت شود.  


آندره جانسون Andrea Johnson
ajohnson @minotdailynews.com
از مینوت دیلی نیوز Minot Daily News

ترجمه: عطیه اسعد

منبع: minotdailynews


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.