هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 119    |    29 خرداد 1392

   


 



تاریخ شفاهی بوفالو در دانشگاه نیویورک

صفحه نخست شماره 119

آیا علاقه‏مند به آگاهی در مورد فعالیت‏ها‏ی نازی‏ها‏ در شهر بوفالو در زمان جنگ جهانی دوم هستید؟ یا در مورد آرتروز در اوایل قرن بیستم تحقیق می‏کنید؟ یا شاید در مورد فلسفه آموزش مردی که بر مدارس عمومی بوفالو از 1957 تا 1975نظارت می‏کرد، خواهان دانستن مطالبی هستید؟

اگر چنین است، شما بهتر است که به مجموعه تاریخ شفاهی آرشیوهای دانشگاه ایالتی نیویورک* برای سال‏ها‏ی 1993-1968 مراجعه کنید که به تازگی به مجموعه‏ها‏ی دیجیتال کتابخانه‏ها‏ی دانشگاه بوفالو اضافه شده است.

این مجموعه بالغ بیش از 40 مصاحبه با اعضای جامعه دانشگاه بوفالو، شامل مدیران، فارغ‏التحصیلان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و اعضای شورای دانشگاه بوفالو است. بیشتر مصاحبه‏ها‏ از سال 1978 -79 توسط کارکنان  بخش آرشیوی دانشگاه، جنی پیترزل Jenny Peterzell  و برندا شلتون Brenda Shelton صورت گرفته است.

در آن زمان، شونی فینگان  Shonnie Finnegan، رئیس بخش آرشیو اعلام کرده بود: «دانشگاه بوفالو گذشته چند لایه بسیار غنی دارد که در منابع مکتوب منعکس نگردیده است. این گزارشات شفاهی ... شکاف‏ها‏ی موجود در ثبت و ضبط رویدادهای گذشته را به شکلی پویا و انسانی پر می‏کنند.»

بخش آرشیوهای دانشگاه در نظر دارد که طرح‏ها‏ی آرشیوی را در این تابستان با اجرای چند مصاحبه، مجدداً شروع کند. جزئیات بیشتر بعداً اعلام خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آرشیو فعلی و بعدی با امی ویلز Amy Vilz ، در آرشیو دانشگاه به نشانی  amyvilz@buffalo.edu تماس بگیرید.


*مجموعه آرشیوهای تاریخ شفاهی دانشگاه ایالتی نیویورک:

مجموعه آرشیوهای تاریخ شفاهی دانشگاه ایالتی نیویورک شامل مصاحبه‏ها‏ی ضبط شده (به صورت نوار) با اعضای جامعه دانشگاه بوفالو و اسناد کاغذی مربوط به هر مصاحبه است. این مصاحبه‏ها‏ با مدیران، فارغ التحصیلان، اعضای هیئت علمی و هم چنین اعضای شورای دانشگاه بوفالو صورت گرفته است. این مصاحبه‏ها‏ اگرچه تنها 25 سال را پوشش می‏دهند ولی قسمت اعظم مجموعه   مصاحبه‏ها‏، مصاحبه‏ها‏ی صورت گرفته در سال‏ها‏ی 1978 – 79 است. مصاحبه‏ها‏ طیف گسترده ای از موضوعات مختلف و نگرش‏ها‏ی شخصی در مورد تاریخ دانشگاه و  کسانی که در دانشگاه فعالیت می‏کردند را تحت پوشش درآورده است. اکثریت مصاحبه‏ها توسط اعضای پاره وقت بخش آرشیو دانشگاه، جنی پیترزل و برندا شلتون انجام شده است. سایر مصاحبه‏ها‏ توسط رییس وقت بخش آرشیو شونی فینگان و جوزیفین کاپوئانا Josephine Capuana انجام شده اند.

این طرح تاریخ شفاهی توسط بخش آرشیوهای دانشگاه و دانشگاه در مرکز اساتید بوفالو سازماندهی و با کمک مالی دانشگاه  به بنیاد بوفالو عملی گردیده است.

منابع:


http://www.buffalo.edu/ubreporter/campus.host.html/content/shared/university/news/ub-reporter-articles/briefs/2013/oral_history_digital_collection.detail.html

http://digital.lib.buffalo.edu/cdm/landingpage/collection/LIB-UA014

 

ترجمه: علی محمد آزاده



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.