هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 97    |    22 آذر 1391

   


 

تاريخ شفاهی، پژوهش و فناوری


درگذشت احسان نراقی پژوهشگر و تنها ایرانی معاون یونسکو


نراقی در کلام سیدقاسم یاحسینی


اعلام فراخوان چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس


ويوالوگ برای تامین سرپناه برای زنان، کتاب منتشر مي کند


گفت‌و‌گو با رئیس زندان قصر در دهه ۴۰


مسئولان امنیتی و قضائی وقت درباره پرونده‌های اوایل انقلاب شفاف سازی كنند


گفت‌وگو با نویسندۀ کتاب «دیوارنوشته‌های زندان قصر»: بند زنان تخریب شد


زندان، امنیت و ناامنی


کتاب خاطرات «آن 23 نفر» از كاخ صدام مي‌گويد


تدوین خاطرات خلبان «عبدالحميد نجفي» به پایان می‌رسد


 



ويوالوگ برای تامین سرپناه برای زنان، کتاب منتشر مي کند

صفحه نخست شماره 97

ويوالوگ (Vivalogue)، یک  ناشر تخصصي کانادايي با انتشار تاريخ شفاهي سرگذشت زنان، به جمع آوري 20 هزار دلار برای تامین سرپناه برای زنان کمک کرد.

انتشارات ويوالوگ امروز کتاب «گريس، گريت و گاستو (Grace, Grit and Gusto) زنان برجسته رويال سيتي (Royal City)» را رونمایی کرد. اين کتاب در روز 6 دسامبر همزمان با روز ملي يادبود و مبارزه با خشونت عليه زنان در وست مينيستر (Westminster) رونمایی شد. هزار جلد از اين کتاب هرکدام به قيمت 20 دلار فروخته خواهد شد تا با اين کار 20 هزار دلار براي خانه مونارک (Monarch) جمع آوري کند. اين مکان همه ساله به بيش از 250 زن و کودکي که از خشونت خانوادگي میگریزند، پناه می دهد.

تحقیقات و نگارش اين کتاب توسط نويسندگان نيو وست مينستر New Westminster  انجام شده است. اين نویسندگان به طور داوطلبانه وقت خود را صرف به تصوير کشيدن زناني از گذشته يا حال که سهم عظيمي در شهر, استان يا کشور داشته اند، کرده اند. دستاوردها و موفقيت هاي اين زنان در شاخه هاي ورزشي، حرفه اي، سياسي، و دستاوردهای بزرگ اجتماعي و فرهنگي بوده اند، در تاريخ هاي متداول تا حد زيادي ناديده گرفته شده اند. با توجه به اينکه سازمانهاي تجاري و اجتماعی وست مينستر هزينه هاي طراحي و چاپ را تقبل کردند، 100% درآمد حاصل به خانه مونارک اهدا خواهد شد. کتاب ها در مراسم رونمایی و به صورت آن لاين فروخته خواهند شد.

لوري واسيليو Lorrie Wasyliw)) مدير اجرايي خانه مونارک گفت: «اين طرح فراتر از يک جمع آوري موفق اعانه است. اين چهره ها متقاضیان ما را به غلبه بر چالش هاي زندگي شان بر مي انگيزد. آنها قدرت و انعطاف پذيري زنان را یه یاد ما مي آورند.» لين دونکان (Lynn Duncan) مدير ويوالوگ تصديق مي کند:  «خلق اين کتاب غرور شهروندی را بیدار کرد و بسياري از روابط جديد اجتماعي را شکل داد. این کتاب نيروي زناني که به صورت فردي و يا جمعي کار مي کنند، به یاد ما آورد.»

درباره انتشارات ويوالوگ: ويوالوگ متخصص طرحهاي انتشاراتي با زير بناي اجتماعي است که اغلب هدفشان جمع آوري کمک مالی است. در سال 2011 ويوالوگ صدای گرندويو وودلوند  (Voice of Grandview Woodland) منتشر کرد که به واسطه آن 7 هزار دلار براي مبارزه با بي خانماني جمع آوري شد. این انتشارات همچنين کتاب «بخاطر اينکه مادرم هستي» را برای جمع آوري اعانه براي پلن کانادا Plan Canada منتشر کرد. ويوالوگ همچنين در صدد انتشار «بخاطر شاه و میهن: 150 سال پادشاهی در وست مينستر» است. مي توانيد اطلاعات بيشتري را از طريق پايگاه اينترنتي این ناشر  http://www.vivalogue.ca دريافت کنيد.  

لين دونکان، ويوالوگ
ون کوورVancouver، شبکه پریوب بریتیش کلمبیا، 28 نوامبر 2012
  
 ترجمه عطیه اسعد

منبع: news.yahoo.com


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.