هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 95    |    1 آذر 1391

   


 

همه از خداییم و به سویش باز می‏گردیم


«بررسی جایگاه تاریخ شفاهی در پژوهش‌های تاریخی» در دانشگاه خوارزمی


رستم‏آباد، از عاشوراها تا انقلاب


نقش فروغی در تاسیس و بقای سلطنت پهلوی


کتاب خاطرات آمنه بهرامی رونمایی شد


تاريخ شفاهی «مقاومت خندقيان» به حوزه هنری رسيد


واکاوی سه کتاب در نشست «شکنجه ـ ساواک ـ پهلوی»


انتشار تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات آیت‌الله مطهری


«گزارشی از زندگی من» منتشر شد


گفت‌وگو با محمد افراسیابی (4)


در زندان، زندگی جمعی داشتیم


 



«گزارشی از زندگی من» منتشر شد

صفحه نخست شماره 95

کتاب «گزارشي از زندگي من» شامل يادداشت‌هاي روزانه سردار شهيد علي رضاييان با تدوین جانمراد احمدي، از سوي انتشارات ستارگان درخشان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) «گزارشي از زندگي من» برگرفته از يادداشت‌هاي روزانه سردار شهيد علي رضاييان در سال‌هاي 1361 و 1362 است.

اين كتاب به شهداي مظلوم كردستان به ويژه سرداران شهيد اصغرجواني، محمدرضا افيوني،‌ مصطفي طياره و حسين روح‌الامين تقديم شده و پيش از اين هم با عنوان «جنگي كه تمام نشد» در سال 1390 توسط انتشارات ستارگان درخشان به چاپ رسیده است.

در پيش‌گفتار «گزارشي از زندگي من» جانمراد احمدي، گردآورنده اثر براي آشنايي مخاطب با زندگي شهيد علي رضاييان، سرگذشت او را از زمان تولد تا حضور وی در فعاليت‌هاي سياسي و مذهبي قبل و بعد از پيروزي انقلاب و سپس ‌حضور در جبهه‌‌های دفاع مقدس نوشته و ويژگي‌هاي اخلاقي شهيد و نحوه شهادت وي را آورده است.

گزارش‌هاي شهيد رضاييان در اين كتاب از 25 فرودين ماه سال 1361 در پادگان دوكوهه آغاز مي‌شود، زماني كه وی به همراه سردار اصغر صبوري از فرماندهان لشكر امام حسين(ع) به طرف اهواز حركت مي‌كنند. گردآورنده اثر براي توضيحات بيشتر درباره شخصيت‌ها، مكان‌ها و عمليات‌هايی كه شهيد در يادداشت‌هاي خود از آن‌ها نام مي‌برد، مطالبي را در پانوشت‌های كتاب درج كرده است.

آخرين يادداشت کتاب «گزارشي از زندگي من» مربوط به 29 مهر ماه سال 1362 و درباره لشكر 14 امام حسين(ع) است. در پايان كتاب نيز دو وصيت‌نامه شهيد و 16 عكس گنجانده شده‌اند.

«گزارشي از زندگي من» در قطع رقعي و 328 صفحه با شمارگان 3 هزار نسخه و بهاي 80 هزار ريال از سوي نشر ستارگان درخشان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

علي رضاييان در نخستين سال‌هاي دفاع مقدس، معاونت عمليات سپاه پاسداران منطقه دو اصفهان، معاونت طرح و عمليات ستاد مركزي سپاه پاسداران و فرماندهي قرارگاه حمزه سيدالشهدا را بر عهده داشت. وي در عمليات والفجر 4 در سال 1362 به شهادت رسيد.

منبع: خبرگزاری کتاب ايران (IBNA)


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.