هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 86    |    29 شهريور 1391

   


 



همایش «ایران ورجاوند3»

صفحه نخست شماره 86

همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس همایشی با عنوان «ایران گرامی» برگزار می‌شود

به گزارش سایت تاریخ شفاهی ایران؛ همزمان با آغازهفته دفاع‌مقدس سازمان «دیده‌بان یادگار‌های فرهنگی و طبیعی ایران» همایشی با عنوان «ایران ورجاوند3» برگزار می‏کند. دیده‏بان پیش از این از سال 84 با نام «پایگاه اطلاع رسانی نجات میراث ایرانی» با محوریت حفظ و نگهداری یادگارهای بزرگ باستانی، حفظ زبان فارسی، حفظ و نگهداری از محیط زیست، حفظ میراث معنوی  فعالیت داشته است. دیده‌بان در زمینه پاسداشت فرهنگ، کیان، هویت و تمدن ایرانی همچنان به فعالیت خود ادامه می‏دهد. تاکنون همایش‏ها‏ی مختلفی همچون همایش‏ها‏ی ویژه دریای مازندران، خلیج‌فارس، جشن‌های ملی و ایرانی، صنعت نفت و... برگزار کرده است.
دفاع‌مقدس یکی از میراث‌های معنوی کشورمان است که دیده‌بان به مناسبت سالروز آغاز بیست و چهارمین هفته دفاع‌مقدس همایشی با عنوان «ایران ورجاوند3» با هدف حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های معنوی این دفاع هشت ساله در برابر دشمن بعثی و متجاوز برگزار می‏کند؛ ایران ورجاوند یعنی ایران گرامی.
این همایش با سخنرانی «استاد فریدون جنیدی، شاهنامه پژوه و پژوهشگر برجسته تاریخ و فرهنگ ایران» با محوریت بررسی تاریخ دفاع از ایران در گذر از شاهنامه، تنگستان و دفاع از مرزهای ایران در دوران دفاع مقدس، «دکتر هوشنگ طالع، نویسنده کتاب «تجزیه ایران» و تاریخ‏پژوه در زمینه ریشه‌های تجاوز بعثی‌ها به ایران، «سردار محمد‏ها‏دی» درباره موضوع فرهنگ و ایثار و «امیر سرتیپ خلبان احمد مهرنیا»، درباره نقش نیروی‌ هوایی ارتش در جنگ تحمیلی برگزار می‌شود.
همچنین سیدناصرحسینی‌پور، راوی کتاب «پایی که جا ماند» ، فرج‏الله برات‌پور، فرمانده  عملیات اچ‌3 و منصور کاظمیان، از همرزمان شهید عباس دوران در همایش «ایران ورجاوند3» خاطرات خود را از دوران دفاع‌مقدس بیان می‏کنند.
 پخش فیلم مستندی از دوران دفاع‌مقدس به مدت 30 دقیقه و مراسم نقاله‌خوانی از دیگر بخش‌‌های همایش «ایران ورجاوند3» است.
همایش «ایران ورجاوند3» به مناسبت سالروز آغاز هفته دفاع‌مقدس در 31 شهریور ماه سال جاری، ساعت 16 در محل تالار ایوان شمس واقع در بزرگراه جلال آل احمد، ابتدای بزرگراه جلال و کردستان برگزار می‏شود.

خبرنگار فاطمه نوروند



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.