هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 85    |    22 شهريور 1391

   


 



«بازمانده» به سوره مهر آمد

صفحه نخست شماره 85

کتاب خاطرات «نورمحمد كلبادي‌نژاد» از دوران دفاع‌مقدس و شهادت 13 هم‌مدرسه‌اي او به قلم حجت‌الاسلام سيد ولي هاشمي، با عنوان «بازمانده» به انتشارات سوره مهر سپرده شده است.

حجت‌الاسلام سيدولي هاشمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، از تحويل «بازمانده» به انتشارات سوره مهر خبر داد و افزود: روايتي از خاطرات جانباز «نورمحمد كلبادي‌نژاد» از محله كلباد شهرستان گلوگاه از توابع استان مازندران است كه در سن هفده سالگي به جبهه‌های دفاع مقدس رفته است.

وي ادامه داد: مهم‌ترين بخش اين خاطرات از دوران تحصيل وي در مقطع راهنمايي آغاز مي‌شود. رواي، 15 دوست هم‌مدرسه‌اي دارد كه با آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران به عنوان نيروهاي بسيجي وارد جبهه‌ها مي‌شوند و  13 نفر آنان در عمليات‌هاي مختلف به شهادت مي‌رسند.

هاشمي افزود: «حسين‌علي عظيمي» جانشين فرمانده گردان امام محمد باقر (ع) كه در عمليات والفجر شش شهيد شد، «بهمن كياني» كه بهمن كياني مسئول محور اطلاعات لشكر 25 كربلا در فاو بود و در فروردين 1365 در منطقه عملياتي والفجر هشت به شهادت رسيد و «منصور كلبادي نژاد» كه فرمانده گردان امام حسين (ع) از لشکر 25 كربلا بود برخي از اين پانزده نفرند.

وي ادامه داد: خاطرات «نورمحمد كلبادي‌نژاد»به حوادث و وقايع حضور وی در جبهه‌ها اختصاص دارند که شاهد شهادت بسياري از دوستان خود است.

هاشمي در پايان گفت: عنوان كتاب برگرفته از همين وضعیت است كه از ميان 15 دوست هم‌مدرسه‌اي فقط كلبادي‌نژاد و رسول نبوي زنده‌ ماندند. نگارش اين كتاب در 386 صفحه به پايان رسيده و براي چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده شده است.

خبرنگار : اکرم دشتبان

منبع: خبرگزاری کتاب ايران (IBNA)


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.