هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 81    |    11 مرداد 1391

   


 



تاريخ‏ شفاهي جنبش مدنی سیاهان ساوانا

صفحه نخست شماره 81

موزه حقوق مدني رالف مارک گيلبرت Ralph Mark Gilbert Civil Rights Museum با تشکيل دادن تيمي با یک گروه شبکه اجتماعي به دنبال ايجاد وب سايت تاريخ شفاهي در مورد کشمکش ها و مبارزات در ارتباط  با ساوانا در ایالت جورجیا است.
استفان ريوز ((Stephanie Reaves در سايت remember.com  روز جمعه اظهار داشت سايت که هم اکنون فعال و در جريان است صفحاتش طراحي مجدد خواهد شد و طوری برنامه ريزي شده است که در طي دو هفته آينده آماده شود.
ريوز که اهل ساوانا و فارغ التحصيل دانشگاه ساوانا مي باشد به گروهي از افراد در موسسه رهبري ارل تي شين هوستر ((Earl T. Shinhoster گفت اين کار حقيقتا محتويات و مطالبي در مورد حقوق مدني براي نسل آينده ايجاد خواهد کرد.
بيلي جمرسون   (Billy Jamerson)رئيس هيئت مديره موزه گفت او وب سايت را محلي براي مطرح کردن مباحثي در مورد تجارب دوره اي که شامل نظرات و صداي هم سياه پوستان و هم سفيد پوستان باشد تصور و پيش بيني مي‏کند.
نقشي که ساوانا در جنبش حقوق مدني سیاهان بازي کرد در مقايسه با ديگر شهرها تا حدي بي‏نظير بود زيرا جنبش ساوانا تعدادي از افراد محلي شامل دبليو دبليو لو (W.W. Law)، مالکوم مکلين                 Malcolm Maclean))، هوسي ويليامز ((Hosea Williams و ارل شين هوستر (Earl Shinhoster) مي‏شد که اين افراد همگي براي به ثمر رساندن و انجام آنچه درست بود متحد شدند.
او گفت دانشجويان سال سوم موسسه شين هوستر ((Shinhoster به عنوان رابط برای ايجاد تاريخ استفاده مي شوند.
روی اینترنت
براي تماشاي صحبت هاي بيلي جمرسون  Billy Jamerson و نيکلاس ويليامز ( Nicolas Williams در مورد جنبش حقوق مدني از سايت savannahnow.com/video بازديد نماييد.
براي بازديد سايت به آدرس زیر بروید:
www.remember.com/places/the-ralph-mark-gilbert-museum-georgias-civil-rig...
کساني که صرفا جهت معرفی يا ايجاد خاطرات از سايت بازديد مي‏کنند مي‏توانند از آدرس  www.remember.com استفاده نمايند.

ترجمه: عطیه اسعد

منبع: savannahnow


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.