هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 80    |    4 مرداد 1391

   


 



یادی از آن روزهای شمیران

صفحه نخست شماره 80

کندوکاو تاریخ شفاهی در پس کوچه های شمیران

جشنواره «یادی از آن روزهای شمیران» توسط خانه پژوهش سرای محله تجریش و کانون جوانان منطقه یک در دو بخش خاطره نویسی و مستندات برگزار می‏شود.
علاقه‏مندان می‏توانند با ارسال آثار خود تا پایان شهریور 1391 به خانه پژوهش سرای محله تجریش و یا کانون جوانان منطقه یک در این جشنواره شرکت نمایند.

این جشنواره توسط خانه پژوهش سرای محله تجریش پاییز 1391 (آبان  و آذر) برگزار  می‏شود و در انتها به افراد برتر هدایای ارزنده‏ای تقدیم خواهد شد.
 مجموعه خاطرات در قالب کتاب و مستندات به صورت لوح فشرده و به نام صاحب اثر منتشر می‏شود.

علاقه‏مندان می‏باید خاطرات مکتوب را بین دو تا ده صفحه تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. در بخش مستندات نیز می‏توانند در قالب تدوینگر و یا گردآوری -شامل تهیه مصاحبه تصویری و فیلم- حضور یابند.

محورهای جشنواره:
زندگی در شمیران، پیشه‏ها، مشاغل و صنایع دستی در شمیران، رویدادهای مهم تاریخی-  فرهنگی شمیران، اتفاقات تاثیرگذار اجتماعی نظیر(وارد شدن وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو، تلویزیون، سینما و...)، بلایای طبیعی و انسانی(جنگ جهانی دوم، جنگ هشت ساله، بیماری‏های مسری، فقر، جیره‏بندی و ...)، آداب و رسوم در شمیران، منش و رفتار مردم شمیران و مشاهیر و مفاخر

سرای محله تجریش: میدان قدس، ابتدای خیابان تجریش، ابتدای خیابان شریعتی، جنب داروخانه نگین

جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 22399586 خانم مریم فهیمی و یا همراه 09122183277 محمد شکرانی دبیر جشنواره تماس حاصل فرمایند.

خبرنگار: جواد کلهر 



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.