هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 79    |    28 تير 1391

   


 

کارگاه آموزشی در خوزستان


برگی از خطه کشوین


انقلاب اسلامی در اردبیل


معرفی تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل


هر جمله‏ با خود تاریخی همراه دارد


تاریخ شفاهی ثبت جهانی بیستون(1)


تاریخ نخستین خاطرات شفاهی زنان در ایران


رونمایی از «زندگینامه شهيده نسرين افضل» در روز بسيج زنان


تاریخ شفاهی خاطرات فرماندهان جنگ هشت ساله


کمر بند آتش


از جنگ داخلی تا حقوق مدنی


دادگاه آمریکا و تاریخ شفاهی ایرلند


«چهار خرس» مستند می شوند


روایت های پل خلیج سانفرانسیسکو


روایت و واقعیت(1)


 



از جنگ داخلی تا حقوق مدنی

صفحه نخست شماره 79

پارک ملی صید نهنگ کمک هزینه حفظ تاریخ شفاهی نیو بدفورد  را دریافت می‏کند

نیوبدفورد (NEW BEDFORD)- با بهره از کمک هزینه بنیاد پارک ملی، تجربه جامعه محلی سیاهان و سفیدپوستان آمریکا در گذشته وقایع‏نگاری خواهد شد.
پارک ملی تاریخی صید نهنگ (New Bedford Whaling National Historical Park) کمک هزینه ضربتی معادل8,750 دلار برای طرح تاریخ شفاهی دریافت کرده است. جاسمین ای اوتسی (Jasmine A. Utsey) که از دانشگاه براون (Brown University) در گرایش مطالعات سیاهان آمریکا فارغ‏التحصیل شده است، 10 مصاحبه برای این مجموعه‏ با عنوان «بیان حرف ما: از جنگ داخلی تا حقوق مدنی» انجام خواهد داد.
بنیاد پارک ملی که بخش رسمی خیریه پارک‏های ملی آمریکا و پارک تاریخی ملی صید نهنگ است 3,250 دلار دیگر برای تأمین کل هزینه (12,000 دلار) اهداء خواهد کرد.
طبق سخنان جناین دا سیلوا (Janine V. da Silva) یک متخصص منابع فرهنگی در پارک نیوبدفورد، زمان پیش‏بینی شده برای اتمام مجموعه 30 سپتامبر است و این مصاحبه‏ها‏ بخشی از مجموعه تاریخ شفاهی پارک ملی را تشکیل خواهند داد.
داسیلوا گفت: «خیلی به خاطر این مسئله هیجان زده هستیم. ما کمک مالی مشابهی در سال 2010 برای انجام طرح تاریخ شفاهی کیپ وردین Cape Verdean)) دریافت کردیم. اما آن در مقابل دوربین نبود.»
او گفت: «این بار، جلسات 2تا4 ساعته توسط یک فیلم بردار حرفه‏ای تصویربرداری خواهد شد و چند نفر از قبل به عنوان مصاحبه‏شوندگان محتمل برای این مصاحبه‏ها‏ تعیین شده‏اند.»
دا سیلوا گفت: «فکر می کنم لئونورا کید وایت Leonora Kydd Whyte)) که در ماه ژوئن 101 ساله شد، بسیار مهم است. پدر بزرگ او در هنگ پنجم سواره نظام در دوران جنگ‏های داخلی حضور داشته است. شخص دیگری هست که پدر پدربزرگش در جنگ داخلی به نیو بدفورد آمده است. بدست آوردن این سرگذشت‏ها قبل از آنکه از میان بروند مهم است، حتی اگر از زبان شخص اول بیان نشوند.»
لی چارتون (Lee Charlton) رئیس سابق انجمن ملی پیشرفت مردم کلورادو  NAACP: National Association for the Advancement of Colored People)) شعبه نیو برفورد موافقت نموده شرکت نماید و در مورد جنبش حقوق مدنی و تلاش برای پایان دادن به تبعیض نژادی در دهه 1960 مباحثی را مطرح کند. جوان بیوبین Joan Beaubian)) رئیس سابق انجمن تاریخ نیو بدفورد نیز در این مجموعه حضور خواهد داشت تا در مورد تاریخچه شهر از دیدگاه سیاهان آمریکایی صحبت کند.
در خبر آمده است انجمن پارک ملی و شرکای آن کمک هزینه‏ای بالغ بر 500,000 دلار برای 62 پارک ملی در سراسر آمریکا در نظر گرفته‏اند. برنامه کمک هزینه ضربتی به قصد فراهم نمودن حمایت مالی لازم برای تبدیل ایده‏ها‏ی بدیع به برنامه‏ها‏ی درون پارکی و ابتکارات موفق ایجاد شده است.
نیل مالهولند( Neil Mulholland)  رئیس و مدیر عامل بنیاد پارک ملی در خبرگفت: «این برنامه منحصر بفرد، به پارک‏ها‏ در جهت افزایش تجربه بازدیدکنندگان کمک می‏کند و افراد بیشتری درگیر این کار می‏شوند و در نهایت انجمن بزرگتر و نیرومندتری از علاقه مندان به پارک، تشکيل می‏شود».

ترجمه: عطیه اسعد

منبع: outhcoasttoday


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.