هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 79    |    28 تير 1391

   


 

کارگاه آموزشی در خوزستان


برگی از خطه کشوین


انقلاب اسلامی در اردبیل


معرفی تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل


هر جمله‏ با خود تاریخی همراه دارد


تاریخ شفاهی ثبت جهانی بیستون(1)


تاریخ نخستین خاطرات شفاهی زنان در ایران


رونمایی از «زندگینامه شهيده نسرين افضل» در روز بسيج زنان


تاریخ شفاهی خاطرات فرماندهان جنگ هشت ساله


کمر بند آتش


از جنگ داخلی تا حقوق مدنی


دادگاه آمریکا و تاریخ شفاهی ایرلند


«چهار خرس» مستند می شوند


روایت های پل خلیج سانفرانسیسکو


روایت و واقعیت(1)


 



کارگاه آموزشی در خوزستان

صفحه نخست شماره 79

به گزارش سایت تاریخ شفاهی ایران؛ نهمین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دو سطح مبانی و آموزش‏های تخصصی تاریخ شفاهی با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان خوزستان و دفتر مطالعات و ادبیات پایداری امور استان‏ها حوزه هنری در دو نوبت صبح و عصر روز‏های 28 و 29 تیر ماه سال جاری در موزه جنگ خرمشهر برگزار می‏شود. این کارگاه‏های آموزشی از سال گذشته با هدف ارایه طرح درس با عنوان تاریخ شفاهی برای علاقمندان این حوزه توسط دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری امور استان‏ها برنامه ریزی شده که تاکنون 7 دوره این کارگاه‏های آموزشی در برخی از استان‏های کشور چون سمنان، قم، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و...  برگزار شده است. در نهمین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اساتید و کارشناسان و پژوهشگران حوزه تاریخ شفاهی چون علیرضا کمری، قزوینی و قاسمی حضور دارند.
آموزش شیوه‏های گفتگو و مصاحبه، پیاده‏سازی، تحلیل و دسته‏بندی اطلاعات موضوعی و محتوایی، ویرایش و تدوین از جمله مباحثی هستند که توسط کارشناسان و اساتید این حوزه در کارگاه آموزشی یادشده مطرح می‏شوند.
چهارم مرداد ماه سال جاری نیز مراسم رونمایی «برگی از خطه کشوین» نوشته مسعود آتشگران، اثری تاریخی-پژوهشی و برشی از وقایع تاریخ معاصر و زندگی اجتماعی مردم قزوین در سال‏های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، به همت دفتر یادشده در قزوین برگزار خواهد شد.
این اثر به نحوه شکل‏گیری تشکل جوانان جمعیت حافظ وحدت قزوین اشاره داشته و به نوع مبارزه، فعالیت و اهداف این تشکل پرداخته است. نویسنده با استفاده از روش تحقیق کیفی و میدانی، شرح مشاهدات و جمع‏آوری اسناد و مدارک مستند و با استفاده از روش مصاحبه، داده‏های خود را گردآوری کرده است.
گفتنی است پیش از این مراسم رونمایی «انقلاب اسلامی در اردبیل»، ناگفته‏های پنهانی از تاریخ انقلاب اردبیل با تدوین علی درازی، به همت دفتر مطالعات و پایداری حوزه هنری امور استان‏ها، در حوزه هنری استان اردبیل برگزار شده است. این اثر در جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

خبرنگار فاطمه نوروند



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.