هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 75    |    31 خرداد 1391

   


 

خاطرات نخستین معاون وزارت امور خارجه ایران نقد و بررسی می‏شود


کتاب «سهم من از چشمان او» رونمایی می‏شود


خاطرات شفاهی زنان رزمنده جانباز خوزستانی منتشر می‏شود


کتاب "فلسفه انتقادی تاریخ" منتشر شد


در جستجوی هویت فراموش شده


خاطرات دیپلمات‏ها


بار دیگر صنعت خاطره (۲)


نغمه‌ها و کابوس‌های سربازی


شهید چمران از ديدگاه يك همرزم زن


تاریخ شفاهی مشاهده نهنگ‏ها


فراخوان مقاله: ندای شرکت‏ها: تاریخ شفاهی شرکت‏ها و سازمان‏ها


جوانان و سالخوردگان جنوب غربی سیاتل ‏برای طرح تاریخ شفاهی گرد هم می‏آیند


تاریخ شفاهی چیست؟ (4)


 



کتاب «سهم من از چشمان او» رونمایی می‏شود

صفحه نخست شماره 75

به گزارش سایت تاریخ شفاهی ایران؛ کتاب «سهم من از چشمان او» خاطرات شفاهی سردار حمید حسام، به قلم مصطفی رحیمی نوشته شده و توسط دفتر مطالعات و ادبيات پايداري مراكز استاني حوزه‌هنري و انتشارات سوره‌ مهر منتشر شده است. مراسم رونمایی از این اثر با حضور جمعی از نویسندگان، پژوهشگران و فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس، ششم تیر ماه سال 1390 محل تالار مهر حوزه هنری برگزار می‏شود.
حميد حسام سال 1340 در همدان متولد شد و با آغاز جنگ‌تحميلي عراق عليه ايران در لشكر 32 انصارالحسين حضور پيدا كرد و به جبهه‌هاي جنگ رفت. وي مدرك كارشناسي ارشد رشته زبان و ادبيات فارسي را از دانشگاه تهران دريافت كرده است.
حسام آثار متعددي در حوزه دفاع‌مقدس نوشته كه از جمله آن‌ها مي‌توان به «غواص‌ها بوي نعنا مي‌دهند» و «راز نگين سرخ» اشاره كرد. معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس، آخرين سمت او در حوزه ادبيات جنگ بوده و اكنون، دبير علمي نخستين جشنواره خاطره‌نويسي دفاع‌مقدس را برعهده دارد.
کتاب «سهم من از چشمان او» به اولين روزهاي حضور حميد حسام در منطقه جنگي سرپل ذهاب تا پايان آن پرداخته است. حسام با وجود اين‌كه دانشجوي مقطع كارشناسي در دانشگاه تهران بود، به صورت متناوب در جبهه‌ها حضور داشته و به جانبازي نائل شده است. در این سال ها چهره رزمي سردار حسام، تحت شعاع مسووليت‌هاي فرهنگي او قرار گرفت و كتاب «سهم من از چشمان او» با هدف معرفي اين زاويه از شخصيت سردار حسام نوشته شده است.
مراسم رونمایی از کتاب «سهم من از چشمان او» روز سه شنبه (ششم تیر ماه 90) ساعت 15:30 تا 17 در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، نبش سمیه، ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‏شود.

خبرنگار فاطمه نوروند



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.