هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 72    |    10 خرداد 1391

   


 

15 خرداد 1342


عکسی که جان صدها عراقی را نجات داد


تاریخ نگاری انقلاب در گفت‌وگو با هدایت الله بهبودی (1)


جایگاه عليت در تاريخ


دو نیمه سیب روی پرده تاریخ ایران


مصاحبه‌ها و خاطراتی از جنس تاریخ شفاهی (نگاهی به کتاب دایره‌المعارف نامداران ورزش خراسان)


«دختر ايران» چرا ؟


ویژگی خاطره‌نگاری‌های نوین، در نگاهی به کتاب «دا»


نقد و بررسی كتاب «در دامگه حادثه»


راوي جنگ از نقش لشكر 27 در عمليات كربلاي 5 نوشت


عرضه خاطرات آزادگان در كتابخانه ديجيتال پيام آزادگان


تاریخ شفاهی چیست؟ (1)


تاريخ شفاهي احداث پل گلدن گيت منتشر شد


 



تاريخ شفاهي احداث پل گلدن گيت منتشر شد

صفحه نخست شماره 72

سان فرانسیسکو، کالیفرنیا- امسال هفتاد و پنجمين سالگرد احداث پل معلق گلدن گيت (دروازه طلايي Golden Gate Bridge) در حالي در آمريكا جشن گرفته شد كه مسئولان برگزاري اين مراسم باشكوه كتابي الكترونيكي از مراحل ساخت اين پل عظيم تدوين وعرضه كرده اند تا تاريخ شگفت، ناشناخته و سرشار اين بناي تاريخ ساز را به تصوير بكشند.
پايگاه خبري سي بي اس سانفرانسيسكو در مورد اين كتاب مي نويسد، تاريخ شفاهي بازگو شده از زبان كارگراني كه در احداث اين بناي عظيم دست داشته اند از جمله مطالب مهم اين كتاب را تشكيل مي دهد. در عين حال بخش هايي از اين كتاب الكترونيكي را هم كه آن را با عنوان «داستان پل گلدن گيت؛ پرواز عاشقانه خيال» عرضه كرده اند، به عكس ها و نقشه هاي تاريخي و حتي موسيقي اختصاص داده اند.
«آنثيا هارتيگ Anthea Hartig» مدير اجرايي انجمن تاريخ كاليفرنيا، در مورد موسيقي عرضه شده در اين كتاب مي گويد: «چه كسي فكر ميكرد كارگران پل موسيقي و ترانه خودشان را داشته باشند؟ ما در اين كتاب موسيقي هايي را عرضه كرده ايم كه آن ها را در اصل آهنگسازي به نام رابرت كاپيلوRobert Kapilow براي پل ساخته و به غير از آن آهنگ ها و ترانه هاي تاريخي هم هست كه آن ها را در اختيار علاقمندان قرار داده ايم.»
انجمن تاريخي كاليفرنيا براي تهيه اين كتاب از 140 صفحه متن و محتواي چندرسانه اي (مولتي ميديا) بهره گرفته و آن را در نمايشگاه خود عرضه كرده است.
هارتيگ در مورد بخش هاي متنوع كتاب مي گويد كه خواننده با استفاده از اين كتاب و گفتگوهاي مندرج در آن مي تواند در مورد حادثه مرگبار 17 فوريه سال 1937 اطلاعات كسب كند. در همين تاريخ بود كه 10 كارگر ساختماني از بلندي سقوط كردند و جان خود را از دست دادند.
با خواندن اين كتاب همچنين مي توان ياد راه پيمايي شادمانه مردم را در روز 28 مه 1937 يعني يك روز پيش از افتتاح رسمي پل به روي خودروها زنده كرد.
اين كتاب الكترونيكي را مي توان به رايگان از پايگاه اينترنتي iTunes يا با مراجعه به وبگاه انجمن تاريخي كاليفرنيا تهيه كرد.
هارتيگ مي گويد: «اين كتاب جان مي دهد براي آي پد هايتان.»

ترجمه: رضا بهار

منبع: sanfrancisco.cbslocal


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.