هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 70    |    27 ارديبهشت 1391

   


 



مجلس آیوا با تخصیص بودجه به موزه واترلو موافقت کرد

صفحه نخست شماره 70

واترلو، آیوا WATERLOO, Iowa - مجلس قانون گذاری ایالت آیوا  Iowa 279.450 دلار به بخش برادران سولیوان موزه واترلو Waterloos Sullivan Brothers Iowa Veterans Museum که مربوط به بازماندگان جنگی آیوا است، اختصاص داد تا برای انجام و ثبت مصاحبه های «تاریخ شفاهی» از سربازانی که از جنگ های کنونی باز می گردند، صرف شود.
سناتور جف دنیلسون Jeff Danielson، معاون کمیته امور کهنه سربازان در سنا گفت: «اختصاص این بودجه به ما اجازه می دهد که برنامه موفق و مردمی موزه کهنه سربازان واترلو را ادامه دهیم، برنامه ای که به واسطه آن خدمات نظامی اهالی آیوا را حفظ و درک می کنیم.»
وی افزود: «اکنون ما می توانیم جمع آوری خاطرات از نسل جدید سربازان جنگی آیوا که در عراق و افغانستان خدمت کرده اند را آغاز کنیم.»
این موزه پیش از این 1200 فیلم ویدئویی تاریخ شفاهی از سربازان جنگ های قبلی جمع‏آوری کرده  تا به برنامه های آموزشی و نمایشگاه های موزه بیافزاید.
گفتنی است تأمین این بودجه از سوی دو منبع محلی در هر دو مجلس حمایت می شود. هم باب کرسینگ Bob Kressig نماینده سنا از منطقه دی- سدار فالز  D-Cedar Falls به مجلس اصلاحیه فرستاده تا بودجه لازم تصویب شود و هم والت روجرز Walt Rogers سناتور منتخب منطقه آر- سدار والز R-Cedar Falls به عنوان یکی از اعضای کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان نهایتاً به این بودجه رأی داده است.
بیلی بیلیBillie Bailey ، مدیر اجرایی موزه تاریخی گروت Grout در این باره گفت: «ما از این که نمایندگان مجلس برای حمایت از این پروژه مهم پا پیش گذاشته اند، بسیار خوشحال و سپاسگزار هستیم. مرحله به پایان رساندن جزئیات این پروژه بلافاصله آغاز خواهد شد.»

مترجم: صفا صهری

منبع: wcfcourier


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.