هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 67    |    30 فروردين 1391

   


 

معیارهای تدوین اثر در تاریخ شفاهی را مشخص کنیم


20 عنوان کتاب از سوی دفتر مطالعات و ادبیات پایداری در نمایشگاه کتاب


تاریخ شفاهی دفاع مقدس شهر کلاته در کتاب «سنگرهای برفی»


مقایسه تحلیلی خاطره‌‌نگاری با تاریخ شفاهی-3


نگاهی به کتاب آن روزهای خاکستری


25 فروردین، درگذشت اسدالله علم


معرفي «صياد دل‌ها» و 110 فرمانده شهيد در يك اثر


رونمایی از 3 عنوان کتاب در سی‌امین سالروز آزادسازی خرمشهر


محمد قبادی: معرفی كتاب‌های برگزیده بهترین حمایت است


«نارگل» نقش زنان در دفاع‌مقدس را به تصویر می‌كشد


نسل کشی در رواندا


سخنرانی استاد تاریخ اجتماعی در مورد داستانسرایی دیجیتال


تقدیر فرماندار تگزاس از یک شفاهی کار


تاریخ شفاهی جنوب شرق‌آسیا ـ 46


 



تقدیر فرماندار تگزاس از یک شفاهی کار

صفحه نخست شماره 67

یک مقیم شهر تومبال Tomball به نام لیندا گویون هیوز Linda Guyon Hughes ، معاون ایالتی انجمن خدمات کهنه سربازان انقلاب آمریکا در بخش تاریخ شفاهی تگزاس  TSDAR، نایل به دریافت لوح تقدیر از جانب فرماندار ایالت تگزاس آمریکا ریک پری Rick Perry در صد و سیزدهمین گردهمایی انجمن در سن انتونیو San Antonio واقع در همان ایالت شد. این گردهمایی در ماه مارچ برگزار شد. تقدیر نامه توسط چری سیسی کیپ Cheryl "Sissie" Kipp و ژانیسو ریگل  Janisue Rigel به هیوز تقدیم شد. چری ریاست این انجمن را در تگزاس بر عهده دارد و عضو بخش واشینگتن لیدی Lady Washington Chapter در هوستون نیز هست. ریگل نیز یکی از اعضای بخش مارگارت مونتوگامری Margaret Montgomery Chapter در تگزاس است.

هیوز که خود یکی از اعضای بخش جوانا تروتمن در انجمن دختران در نیویورک NSDAR در مانیولا Magnolia در تگزاس است، به خاطر سه سال کار مداوم در کنار کتابخانه کنگره Library of Congress بر روی یک طرح پژوهشی تاریخ شفاهی کهنه سربازان مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت. در این طرح پژوهشی یک مجموعه از مصاحبه های ضبط شده در مورد خاطرات دوران جنگ کهنه سربازان جمع آوری شده است. این مجموعه در کتابخانه گنگره آمریکا در واشنگتن نگهداری می‌شوند و نسخه هایی از آنها به خود سربازان اهدا شده است.

به گفته هیوز، NSDAR همکاری با کتابخانه کنگره را 12 سال پیش به عنوان یکی از بسیار سازمان فعال در امر مصاحبه و ضبط تاریخ کهنه سربازان آغاز کرد. به عقیده وی، منطقه هوستون بزرگ Greater Houston Area دارای بیشترین تعداد کهنه سربازان در سراسر ایالات متحده است.

هویز کارگاه هایی را برای اعضای علاقه مند بخش TSDAR به یادگیری روش های مصاحبه و ضبط آن اداره می کند. او می گوید که هدف NSDAR ارتقای سطح وطن پرستی، حفاظت تاریخی و آموزش است. او احساس می کند که با شرکت در این طرح پژوهشی او و دیگر همکارانش در NSDAR می توانند در این امر سهیم باشند. او بر این تإکید دارد که وجود چنین برنامه هایی به کهنه سربازان نشان می دهد که فراموش نشده اند و خدمات ملی آنها هرگز از خاطر ملت پاک نخواهد شد.

ترجمه: عباس حاجی هاشمی

منبع: yourhoustonnews


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.