هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 61    |    3 اسفند 1390

   


 

همایش بین المللی کالبدشکافی سیاست انگلیسیها در ایران (2012-1800م)


تاريخ‌نگاري محلي شعبه‌ای از تاريخ‌نگاری معاصر است


گفت‌وگو با نویسنده «شیخ شریف»


نبرد سمیرم


نقش مشهد در انقلاب اسلامی


گفت‌وگو با فرزانه بهزادی- مجله دانستنی‌ها


گفت‌وگو با استاد علی نصیریان


برداشت نادرست از تاریخ شفاهی بومیان


موزه ایلینویز غربی روایت کهنه سربازان جنگ های منطقه ای را در معرض دید عموم می گذارد


مشارکت محصلین در پروژه ملی تاریخ شفاهی منطقه ای


چشم اندازی دلچسب


وقتی جنی به خانه بر می گردد


تاریخ شفاهی جنوب شرق‌آسیا ـ40


 



موزه ایلینویز غربی روایت کهنه سربازان جنگ های منطقه ای را در معرض دید عموم می گذارد

صفحه نخست شماره 61

 مکامب Macomb، ایلینویز- موزه ایلینویز غربی آخر این هفته نمایشگاه تاریخ شفاهی جدیدی را برای قدر دانی از کهنه سربازان جنگ های منطقه ای افتتاح می کند که با نمایشگاه "جبهه داخلی: زندگی در طی جنگ های داخلی" که امروز آغاز به کار کرد، همزمان خواهد بود.
در این نمایشگاه که روز یکشنبه آغاز به کار می کند، چندین مصاحبه با کهنه سربازان جنگ های جهانی دوم و جنگ ویتنام در دسترس بازدید کنندگان قرار می گیرد که در آن به بیان تجربیات شخصی خود از جنگ پرداخته اند.
مراسم افتتاحیه ساعت 1 تا 4 بعد از ظهر خواهد بود و شرکت عموم در آن آزاد است. این مراسم با پذیرایی و نواختن موسیقی زنده دوران جنگ های داخلی به وسیله جان لین(John Lane) و چانل میلر(Chanel Miller) پایان می پذیرد.
 این موزه در ماه اکتبر یک پروژه تاریخ شفاهی را به منظور ضبط روایت های کسانی که در ایالات متحده خدمت کرده اند آغاز کرد. سو اسکات (Sue Scott) سرپرست این بخش از موزه که  مجموعه ای به سرعت در حال توسعه را در خود دارد، در این رابطه گفت: از نظر موزه مهم است که علاوه بر حفظ  دست ساخته های بشری، روایت های شخصی افراد را نیز در خود نگهداری کند. حفظ تجربیات این مردان و زنان بخش ارزشمندی از تاریخ شفاهی منطقه ماست.
مصاحبه ها توسط افراد داوطلب کمک به موزه و پس از گذراندن کارگاهی آموزشی در مورد پیچیدگی های ضبط مصاحبه در تاریخ شفاهی، انجام شده است. تیم هاو (Tim Howe) و ماکس هاو (Max Howe)، مایک کربی (Mike Kirby)، تام لونرگن (Tom Lonergan)، آلیسون ری(Allyson Ray)، ویل سیتون (Will Seaton)، جزو این داوطلبین بودند.
 جو گلن(Joe Glenn)مسئول هماهنگی آموزشی و برنامه ریزی موزه که مدیر این پروژه هم بوده است، گفت: می دیدم که پس از مصاحبه ها احترام و دانسته های داوطلبین در مورد نحوه خدمت کردن کهنه سربازان بیشتر شده بود. فکر می کنم کهنه سربازان نیز این احترام را حس می کردند و خوشحال بودند که حکایت هایشان برای نسل های آینده حفظ خواهد شد.
در این نمایشگاه عکس ها و اطلاعات مربوط به هر کهنه سرباز که تصویری کلی از زندگی او در زمان خدمتش به کشور را به دست می دهد به نمایش گذاشته می شود. همچنین ایستگاههای مخصوصی برای گوش کردن به مصاحبه ها، که مدت آنها از 20 دقیقه تا 60 دقیقه تفاوت دارد، در نظر گرفته شده است.
کهنه سربازان حاضر در این پروژه عبارتند از دوروتی اندرسون (Dorothy Anderson)، گریس بیکر(Grace Baker)، جان هاپینگ(John Hopping)، دنی ایروین(Danny Irwin)، جیمز لانتز(James Lantz)،  ریک ملوین(Rick Melvin)، جان مون(John Moon)، توئید مومرت(Tweed Mummert)، پاول مورفی(Paul Murphy)، جو وی لند(Joe Wayland)، و وین وایت(Wayne White).
اعتبار پروژه تاریخ شفاهی کهنه سربازان را موسسه خدمت به ایلینویز (Serve Illinnois) تامین کرده است.

ترجمه: اصغر ابوترابی

منبع: mcdonoughvoice


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.