هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 59    |    19 بهمن 1390

   


 

بیست و دوم بهمن 1357 روز پایان و آغاز دو حکومت


روایت ابراهیم یزدی از سفر امام به پاریس


قدرت خمینی


خاطره فاطمه طباطبایی از روزهای پیش از اتقلاب


از سرنوشت پدر می‌ترسید، به همان دچار شد


اصلاحات امینی را جدی نمی‌گرفتیم


قلم‌ها از «نيروي هوايي انقلابي» بنويسند


ناگفته‌های انقلاب در شهر کتاب


تاریخ شفاهی مبارزات سیاسی زنان مسلمان (57-42)


ضرورت بازنگری کتاب‌های تاریخ آموزشی


هشدار جعفریان نسبت به حذف نام هاشمی و برخی شخصیت‌ها در خاطره‌نگاری‌ها


بهترين آثار كنگره خاطره‌نويسي دفاع‌مقدس معرفي شدند


خاطرات رجال در کتابخانه‌های دیجیتال ـ 2


تند باد حوادث( گفتگو با عیسی پژمان)


اختصاص 225،000 دلار برای دنبال کردن پروژه تاریخ شفاهی پرواز 93


افشای اسپانیای زمان فرانکو از درون


تاريخ شفاهي جنوب شرق‌آسيا -38


 



اختصاص 225،000 دلار برای دنبال کردن پروژه تاریخ شفاهی پرواز 93

صفحه نخست شماره 59

گروه دوستان یادمان ملی پرواز شماره 93 به منظور دنبال کردن پروژه مستند سازی و تاریخ شفاهی پرواز 93 به مدیریت موسسه سرویس پارک ملی مبلغ 225000 دلار از بنیاد خیریه هاینز (Heinz Endowments) برای سه سال آینده دریافت کرده است.
این مبلغ به دست اندر کاران این پروژه اجازه میدهد تا به ضبط و آرشیو کردن وقایعی که بیشترین ارتباط را با ربودن، سقوط، کشف، تحقیقات و زنده نگه داشتن یاد و خاطره پرواز شماره 93 شرکت هوایی یونایتد ایرلاینز دارند، ادامه دهند.
این افراد گزارشهای رسمی، عکسها، فیلمها و کزارشهای رسانه ای مرتبط با این واقعه و با زندگی و اقدامات مسافرین و خدمه این پرواز را جمع آوری و آرشیو می کنند.
بنیاد خیریه هاینز مدت زیادی است که با این گروه ارتباط دارد و از طراحی و ساخت این بنای یادبود حمایت کرده است. از زمان آغاز این پروژه در سال 2005، بیش از 700 مصاحبه با خانواده، دوستان و همکاران مسافرین و خدمه این پرواز همینطور با کسانی که اولین واکنش را به این واقعه نشان دادند و نیز با ماموران تحقیق دولت فدرال، پلیس ایالتی پنسیلوانیا،سازمان صلیب سرخ آمریکا، ارتش رهایی، پرسنل کنترل تراقیک هوایی، افرادی که با هواپیما ربایان در ارتباط بودند، رسانه هایی که این واقعه را پوششش دادند، فرستاده های داوطلب و آنهایی که در خلق بنای یادبود ملی پرواز 93 نقش داشتند، انجام شده است.
اسناد رسمی قابل توجهی از بسیاری از سازمانهای فدرال،ایالتی، و محلی و همینطور از اداره آرشیو ملی جمع آوری شده است. اطلاعات بدست آمده از طریق پروژه مستند سازی و تاریخ شفاهی پرواز93 به منظور ایجاد مواد آموزشی برای دست اندرکاران و داوطلبان مورد استفاده قرار گرفته و بروشورهایی از محل این بنای یادبود وهمینطور تابلوهایی برای بنای یادبود پلازا آماده و موارد آموزنده ای برای وبسایت این پارک به نشانی www.nps.gov/flni  در نظر گرفته شده است.
در حالیکه ماجراهای بیشتری باید هنوز ثبت و ضبط شوند، دست اندر کاران این پروژه از هم اکنون بر روی پیاده کردن و نهایی کردن مصاحبه هایی که قبلا به اتمام رسیده، تمرکز کرده اند.  آنها اطلاعات بدست آمده را در اختیار محققین و مجریان طرح قرار میدهند.
گروه دوستان یادمان ملی پرواز شماره یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 2009 با هدف حمایت از ماموریت موسسه سرویس پارک ملی در مراقبت از مکان ابدی مسافران و خدمه پرواز 93 و فراهم آوردن تجربه ای برای بازدید کنندگان که میتواند مثبت و تاثیرگذار باشد، تشکیل گردید.
تاکنون بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان از این بنای بادبود بازدید کرده اند. از زمان مرحله نخست اختصاص بنای یادبود دائمی در ماه سپتامبر، بیش از 130،000 نفر از محل سامرست کانتی دیدن کرده اند.

ترجمه: محمدباقر خوشنویسان 

منبع: times-news


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.