مصاحبه دانش آموزان با چهره های ماندگار
|
شاگردان کلاس هشتم مدرسه سن فرانسیس دو سیلز در دیدار با پل دوئرتی، فارغ التحصیل 1943.
دانش آموزان مدرسه سنت فرانسیس دی سیلز St. Francis de Sales در شهر کلمبوس ایالت اوهایو در آمریکا فرصت منحصر به فردی یافتند تا تجربه دست اولی از تاریخ محلی داشته باشند. دانش آموزان پایه هشتم این مدرسه با «استر (گیگل) کنراد Ester (Geigle) Conrad»، فارغ التحصیل سال 1931 و «پل دوئرتیPaul Dougherty» فارغ التحصیل سال 1943 این مدرسه درباره خاطرات کودکی و تجربیات بزرگ شدنشان در جامعه آن زمان مصاحبه کردند. «کریس دیویزChris Dewees»، رئیس دولت دانش آموزی که از غنای میراث مدرسه سنت فرانسیس و فرهنگ صمیمی و تاریخی محله «لنی Lenni» متحیر شده بود، خاطر نشان کرد: «اگر می توانستم، همه دانش آموزان مدرسه را می آوردم تا خاطرات و احساسات مدرسه و سازندگان آن را بشنوند.» گفتنی است «دوئرتی» و مؤسس انجمن تاریخی آستون Aston و نویسنده «بزرگ شدن در آستون میلز» خود بزرگ شده «آستون میلزAston Mills» و یک مورخ محلی است. دانش آموزان درباره تغییرات گسترده ای که از زمان تولد آقای «دوئرتی» تاکنون در آستون در طول 80 سال گذشته روی داده، چیزهای زیادی آموخته اند. «دوئرتی» و 5 خواهر و برادر دیگرش که همگی در مدرسه سنت فرانسیس درس می خوانده اند، در هر شرایط آب و هوایی مسیر یک و نیم مایلی تا مدرسه را پیاده پشت سر می گذاشته اند. لازم به ذکر است عکس های پرشمار اهدایی آقای دوئرتی، از جمله تصاویر دانش آموزان فارغ التحصیل هر کلاس در دهه 1940 میلادی، به همراه تعداد زیادی از عکس هایی که تاریخ 119 ساله مدرسه را مستند می کنند، همزمان با بازگشت او به محل تحصیلش، از اوایل سال تحصیلی در مدرسه به نمایش درآمده اند. «سیارا کین Ciara Kain»، معاون رئیس دولت دانش آموزی در این باره گفت: «گفتگو با دو نفر از فارغ التحصیلان مدرسه تجربه بی نظیری بود و بسیار غیرقابل باور بود که هر دو نفر آنها چیزهای زیادی از مدرسه و شهر کوچک لنی را به یاد داشتند.» سیارا افزود: «من نمی توانم باور کنم که مدرسه سنت فرانسیس چقدر تغییر کرده و من چیزهای زیادی از تجربیات این دو نفر یاد گرفتم. گفتگو با آقای دوئرتی و خانم کنراد برای من افتخار بود و من از هر ثانیه آن لذت بردم.» «جک مک کازلند Jack McCausland»یکی دیگر از دانش آموزان پایه هشتم هم گفت که فهم بهتری نسبت به مدرسه سنت فرانسیس و جوامع آستون و لنی پیدا کرده است. او افزود: «آقای دوئرتی و آقای کنراد هر کدام از خاطراتشان در مدرسه و جامعه چیزهای بسیاری گفتند. من بسیار خوش شانس بودم که حضور داشتم و این مصاحبه ها را شنیدم.» این مصاحبه ها بخشی از درس فنون زبان انگلیسی هستند که محورشان روایت های فردی است. در این کلاس دانش آموزان، علاوه بر مصاحبه با فارغ التحصیلان، با اعضای خانواده و دوستانشان هم گفتگوهایی ترتیب دادند که بر اساس یافته هایشان از آنها خبر و مقاله تنظیم کردند. مدرسه سنت فرانسیس دو سیلز مدرسه ای وابسته به کلیسای کاتولیک است که از سال 1895 میلادی تاکنون به آموزش کودکان در منطقه آستون مشغول است.
ترجمه: صفا صهری
منبع: delconewsnetwork
|