هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 53    |    7 دي 1390

   


 

کتاب «پایی که جا ماند»: نوعی غلبه فرهنگی به دشمن بعثی


آیین گفت‌وگو


تاريخ‌شفاهي، بخشي از تاريخ كشور و مكمل اسناد است


تاريخ‌شفاهی، اولويت مرحله دوم گردآوری اسناد ايثارگران


آخرین ستاره


انتشار خاطرات طولانی‌ترین فرماندهی سپاه کردستان


كتاب «تاریخ شفاهی سردار حسین علایی» منتشر می‌شود


معلق بین خاطره و داستان


دشمنِ خمینی کافر است


فرزند شهید تندگویان در یادواره «رجعت سرخ»


گفت‌وگو با علی میرزایی به بهانه 20 سالگی نگاه نو


داستان‏های گیرا: راهنمای کاربردی برای تاریخ شفاهی


تاريخ شفاهي در جنوب شرق‌آسيا 32


 



آخرین ستاره

صفحه نخست شماره 53

متن كامل یادداشت‌های روزانه‌ دیده‌بان لشكر 14امام حسین (ع) شهید «حسین كهتری» در كتاب «آخرین ستاره» به اهتمام جانمراد احمدی گردآمده و از سوی نشر ستارگان درخشان منتشر شده است.

«آخرین ستاره» نخستین اثر بازنگری شده پس از ادغام موسسات حفظ آثار لشكر امام حسین (ع) و لشكر 8 نجف اشرف و مركز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان است.

این كتاب پیش از این با عنوان «س‍ف‍ر: یادداشت‌های روزان‍ه‌ ش‍ه‍ی‍د ح‍س‍ی‍ن‌ ک‍ه‍ت‍ری‌» در سال 1375 از سوی دف‍ت‍ر ادب‍ی‍ات‌ و ه‍ن‍ر م‍ق‍اوم‍ت‌ منتشر شده است. چاپ جدید این كتاب با عنوان «آخرین ستاره» حاصل یادداشت‌های شهید كهتری و پنج دفترچه خاطرات او است كه با كمك خانواده وی جمع آوری و به مركز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان سپرده شد.

این كتاب به همراه 95 عكس، یك اثر خودنگاشته از رزمنده‌ای است كه علاوه بر حضور در مناطق جنگی و مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی، سعی دارد دغدغه‌های نسل جوان دوره خود و دهه اول انقلاب اسلامی را در نوشته‌هایش منعكس و با دقت اتفاقات اجتماعی، سیاسی و نظامی پیرامون خود را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهد.

نخستین خاطره شهید كهتری با عنوان «اولین خبر» روایت تشییع جنازه‌ شهیدی از روستاهای اطراف كاشان و آخرین یادداشت مربوط به 10 روز قبل از شهادت وی است.

جانمراد احمدی یادداشت‌های شهید كهتری را در هشت فصل «آغاز جنگ تا عملیات شیاكوه»، ‌«از آزادی خرمشهر تا پاسگاه زید»،‌ «از والفجر 4 تا عملیات بدر»،‌ «از بمباران شهر‌ها تا عملیات ایذایی»، «از ارتفاعات غرب تا عملیات والفجر 9»، «از كارخانه نمك تا كربلای 4»، «از شیمیایی شدن تا حمله ناو آمریكایی به هواپیمای مسافربری ایران»، «از پذیرش قطعنامه تا...» به اضافه ضمایم زندگی‌نامه و عكس‌ها و اسناد و فهرست اعلام گرآوری كرده است.

كتاب «آخرین ستاره» در قطع رقعی و 500 صفحه با شمارگان 3 هزار نسخه و بهای 110 هزار ریال از سوی نشر ستارگان درخشان وابسته به سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان اصفهان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.