هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 42    |    20 مهر 1390

   


 

مصاحبه با نویسنده تاریخچه مبارزات اسلامی دانشجویان ایرانی


چهارمحال و بختياري ميزبان پانزدهمين كارگاه تاريخ شفاهي


نگاهی دیگر پیرامون خاطره، خاطره‌نگاری و تاریخ (شفاهی) جنگ/ دفاع مقدس٭


خاطرات «صدر» از سال‌هاي 1360 تا 1364 كامل مي‌شوند


آزادگان گيلاني از دوران اسارات مي‌گويند تا کتاب شود


تستیمونیوس (TESTIMONIOS)


تاريخ شفاهي در جنوب شرق آسيا -21


نیروی انتظامی سه هزار ساله‌ی ایران


خاطره، تفنن یا ضرورت؟


خاطرات مرده


تابلویی از خاطرات دور


اگر یک مجتهد روشنفکر صدراعظم می‌شد...


تجلی نقش زنان در جنگ


دستور تاریخی مصدق به وزیر فرهنگ کابینه


 



چهارمحال و بختياري ميزبان پانزدهمين كارگاه تاريخ شفاهي

صفحه نخست شماره 42

پانزدهمين كارگاه آموزش تاريخ شفاهي دفاع‌مقدس، يكشنبه (24 مهر ماه 90)، از ساعت 8 صبح تا 5 عصر به همت مركز ملي اسناد و كتابخانه دفاع‌مقدس به ميزباني اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان برگزار مي‌شود.
به گزارش سايت تاريخ شفاهي ايران؛ مدتي پيش مركز ملي اسناد و كتابخانه دفاع مقدس اعلام كرد آخرين دوره كارگاه آموزش تاريخ شفاهي دفاع‌مقدس در استان يزد برگزار مي‌شود. اما بعد از برگزاري اين نشست، استان چهارمحال و بختياري براي برگزاري كارگاه آموزش تاريخ شفاهي در آن استان اعلام آمادگي کرد. بنابراين تيم برگزاري كارگاه تصميم گرفتند پانزدهمين كارگاه تاريخ شفاهي دفاع‌مقدس را برگزار كنند.
«علیرضا کمری» صاحب‌نظر حوزه اسناد و پژوهش دفاع‌مقدس، «دکتر علی فروزفر» استاد رشته علوم ارتباطات، «محسن غنی یاری» پژوهشگر و صاحب نظر در عرصه تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، در اين نشست سخنراني خواهند كرد.
واحد تاريخ شفاهي مركز ملي اسناد و كتابخانه ملي دفاع‌مقدس از سال 1388  در امر جمع‌آوري اسناد و مدارك شفاهي در قالب صوت و تصوير از 8 سال دفاع‌مقدس فعاليت خود را آغاز كرده است. غالب اين اسناد و مداركي كه به صورت شفاهي و مكتوب گردآوري شده‌اند از 33 استان در سراسر كشور به دست آمده است. در طي اين مدت بيش از 800 مصاحبه از بنياد استان‌ها جمع‌آوري شده و در مجموعه آرشيوي مركز اسناد و كتابخانه ملي دفاع‌مقدس نگهداري مي‌شوند. مصاحبه‌هاي كه بر مبناي فرد محوري تهيه شده‌اند چرا كه نگاه جامع‌تري نسبت به مباحث و رويداد‌هاي تاريخي دارند.
این مركز برای تبيين اهميت موضوع جنگ در تدوين كتاب‌هاي جنگ اقدام به برگزاري كارگاه آموزش تاريخ شفاهي در استان‌ها نموده است. تاكنون چهارده دوره از اين كارگاه‌ها در استان‌های کرمان، خراسان رضوی، تبریز، خوزستان، سمنان، رشت، خراسان جنوبی، تهران، قم، فارس، كرمانشاه، مازندران و يزد به همت مركز ملي اسناد و كتابخانه دفاع‌مقدس و مراکز استان‌ها برگزار شده است.

خبرنگار: فاطمه نوروند



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.