هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 28    |    25 خرداد 1390

   


 

فراخوان مقاله همايش ايران و جنگ جهاني دوم


نخستين جشنواره خاطره‌نويسي دفاع مقدس اول تيرماه برگزار مي‌شود


آغاز پيش ثبت نام نشستهای ایکا 2012


صاحبان خاطرات دفاع‌مقدس، شناسايي مي‌شوند


گزارشي از سومين همايش ملي آرشيو(21خرداد 1390)


كتاب ماه تاريخ و جغرافيا شماره 156


مشکلات پیاده سازی


تاريخ فرهنگي چيست؟


تاریخ شفاهی در جنوب شرق آسیا- 7


سر بر آسمان خدا


شهيد بروجردی در گفت و گو با سردار احمد موسوی


ناکارآمدی نخبگان سیاسی درکارآمدسازی روند توسعه ایران عصرپهلوی (2)


پهلوان مرده را عشق است!


در تعقیب و گریز(2)


شریعتی و نهضت خداپرستان سوسیالیست


دکتر شریعتی؛ آن طور که ما شناختیم


ازنا در انقلاب اسلامی (قسمت پایانی)


عوارض جنگ جهانی دوم در کرمان


قهرمانان در تاریخ


 



فراخوان مقاله همايش ايران و جنگ جهاني دوم

صفحه نخست شماره 28

سازمان اسناد و كتابخانة ملي جمهوري اسلامي ايران، در نظر دارد همزمان با هفتادمين سالگرد اشغال ايران توسط متفقين، همايش تخصصي را با محوريت اين موضوع و با همكاري مراكز اسنادي، پژوهشي و مراكز آموزش عالي در روزهاي 23 و 24 شهريور ماه سال 1390 برگزار كند. محورهاي اصلي همايش عبارت است از اثرات اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي اشغال بر ايران. موضوع‌هاي پيشنهادي همايش عبارت است از:

1. تاثيرات اقتصادي ناشي از اشغال در شهرهاي مختلف ايران / تاثير اشغال ايران در مبادلات تجاري داخلي و خارجي / نقش شركت هاي اقتصادي بزرگ و كوچك در هنگامه جنگ در ايران/ نقش نهادهاي مالي و شركت هاي خارجي در ايران در زمان اشغال / نقش امتيازات اقتصادي به خارجيان در ايران به هنگام اشغال / ضررهاي وارد شده به ايران در خلال جنگ جهاني.

2. تاثيرات اجتماعي: نقش طبقات مختلف علما،  روشنفكران و بازاريان در ايران زمان جنگ / دگرگوني هاي جامعه شهري و روستائي در واقعه اشغال ايران/ / نقش سنت ها و اعتقادات مردم در هنگام روياروئي با اشغالگران / اقليت هاي قومي و مذهبي در ايران در هنگامه جنگ جهاني / انجمنها و اشغال ايران / جنسيت، ناسيوناليسم و تجدد و نقش آن در ايران در واقعه اشغال

3. تاثيرات سياسي: جابجائي قدرت سياسي در ايران به هنگام اشغال / تاثير نفوذ نيروهاي خارجي در انتقال قدرت در ايران در زمان جنگ دوم / مناسبات سياسي ايران و همسايگان در زمان اشغال / بررسي عملكرد سفرا  و نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور در هنگام اشغال / بررسي نقش سفرا و نمايندگي هاي خارجي در ايران در زمان اشغال ايران / شبنامه ها و اعلاميه هاي سياسي موافق و مخالف جنگ و دولت هاي متفق و محور در زمان جنگ در ايران / احزاب و دسته بندي هاي  سياسي موافق و مخالف دولت هاي متفق و محور در ايران .

4. تاثيرات فرهنگي: نقش دفاتر فرهنگي در دوران جنگ دوم در ايران / مسيونرها و ماموران فرهنگي در مدارس در ايران به هنگام اشغال / جنگ جهاني دوم در آئينه مطبوعات و انتشار كتاب و.. در ايران در زمان اشغال.

از همة پژوهشگران، براي شركت و ارائه مقاله، دعوت به عمل مي‌آيد تا مقاله‌های خود را حول محورهاي پیشنهادی همايش ارسال نمایند. شایان توجه است سایر محور های ذکر نشده اما مرتبط با موضوع نیز قابل بررسی است.

آخرين مهلت ارسال چكيده: 31/3/1390

آخرين مهلت ارسال اصل مقاله: 15/5/13۹۰


لطفاً چكيده‌مقاله‌ها در قالب فايل word،  به نشاني پيام نگار (پست الكترونيكي):a2a@nlai.ir  ارسال شود. مشخصات نويسنده/نويسندگان، وضعیت شغلی/سمت، پيام نگار و شمارة تلفن، همراه چكيده ارسال شود.

نشاني دبيرخانة همايش:

تهران، بزرگراه حقاني، نبش خيابان كوشا، سازمان اسناد و كتابخانة ملي جمهوري اسلامي ايران، ساختمان آرشيو ملي ايران (گنجينة اسناد)، پژوهشكدة اسناد، دورنگار: 26402945، پيام نگار: a2a@nlai.ir

منبع: مرکز اسناد و کتابخانه ملی


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

3 شهريور 1390
صبا
مگه تاريخ همايش تمديدنشده؟

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.