هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 24    |    28 ارديبهشت 1390

   


 

آخرين مهلت ثبت‌نام مدعوین دومين همایش تاريخ مجلس


همایش ایران عصر قاجار


تاریخ شفاهی جنگ کامل می‌شود


افراد عجول و نازکدل برای تدوین تاریخ شفاهی مطبوعات مناسب نیستند


قیمت تمام شده یک جنگ تنها از زبان خاطرات شنیده می شود


تاریخنگاری نظامی و ملاحظات سیاسی (بررسی کتاب تاریخ لشکر خراسان)


سگ‌های جزیره


تاریخ شفاهی در جنوب شرق آسیا-3


آموزش تاريخ


خاطرات اسارت: گفت و گو با فریبا نظری


طرحي مقدماتي درباره‌ي گونه شناسي مراجع تاريخی


تاريخ شفاهي و شفاهي نگاري بيهقي


چند برگ از یادداشت های روزانه دیده‌بان شهید حسین کهتری


 



آخرين مهلت ثبت‌نام مدعوین دومين همایش تاريخ مجلس

صفحه نخست شماره 24

علی ططری مدیر مركز اسناد كتابخانه مجلس در شرح جزئيات برگزاري اين همايش گفت: با جلساتی که کمیته علمی و اجرایی همایش تاریخ مجلس داشتند مقرر شد که 4 خرداد ماه دومین نشست تخصصی تاریخ مجلس برگزار شود.

وي اضافه كرد: اين برنامه طبق روال سال گذشته به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود. احتمالاً بین 10 تا 12 سخنران خواهیم داشت یعنی کسانی که به همایش مقاله ارسال کردند مقالات را ارائه می‌کنند که سعی می‌شود از بهترین مقالات ارائه شده باشد و توسط دبیرخانه همایش انتخاب می‌شود.

ططري در خصوص ميزان استقبال از همايش گفت: طبق آخرین آماری که ما داشتیم نزدیک به 165 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شد تا هفته گذشته یعنی تا نيمه اردیبهشت ماه  نزدیک به 70 تا مقاله برای دبیرخانه همایش ارسال شده بودکه تا کنون مورد بررسی علمی قرار گرفته است، كه انشاءالله بعد از برگزاری همایش مهمترین برنامه‌هایی که دبیرخانه همایش دنبال خواهد کرد انتشار همين مجموعه مقالات.

وي اضافه كرد: مجموعه مقالات هم امسال به احتمال زیاد در زیر مجموعه فصلنامه اسناد بهارستان منتشر می‌شود چند ویژگی نامه اسناد بهارستان منتشر می‌شود.

همچنین دبیرخانه همایش برای سهولت حضور علاقه مندان  و پژوهشگران و محققینی که می‌خواهند در این نشست شرکت کنند شرایطی را مهیا کرده است که لازم است این دوستان و علاقه‌مندان به سایت کتابخانه مراجعه کنند ظرف یکی دو روز آینده یک بخشی در سایت کتابخانه مجلس شورای اسلامی طراحی می‌شود که علاقمندان حضور در این نشست باید بروند در آنجا ثبت‌نام کنند و مشخصات فردی خودشان و شماره تماس و آدرس را ارسال کنند که دبیرخانه همایش با توجه به ظرفیتی که سالن همایش مشروطه دارد و ظرفیتی که می‌تواند تا چه تعداد را بپذیرد. ما انشاءالله برای مدعوین دعوت نامه ارسال می‌کنیم .

منبع: کتابخانه و مرکز اسناد مجلس


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.