هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 18    |    17 فروردين 1390

   


 

تسلیت


زندگینامه آیت الله العظمی بروجردی (ره)


«مزایا و خدمات مرحوم آیت الله بروجردی»


10 فروردین 1340


20 فرودین؛ آخرین مهلت ارسال آثار به همایش«بازکاوی روابط فرهنگی و تاریخی ایران و عراق»


فصلنامه مطالعات تاریخی شماره 30


«صدا، جُنگ خبري تاريخ شفاهي – دوره جديد، شماره چهارم»


یاد کودکی 3- خاطره دكتر جواد حميدي


تاریخ شفاهی نشر ایران


تدوین زندگي‌نامه و خاطرات آزادگان هوانيروز


انقلاب اسلامی در کرمانشاه (جلد اول)


خاطراتي از جنگ جهاني دوم درمصاحبه‌هاي تاريخ شفاهي سازمان اسناد و كتابخانة ملي ايران


دومين همايش «تاريخ مجلس» اواخر ارديبهشت ماه امسال برگزار مي شود


انتشار چکیده مقالات شانزدهمین همایش بین المللی تاریخ شفاهی


ویژه نامۀ گفته‌ها و ناگفته‌ها (Words & Silences)


هفدهمین همایش انجمن تاریخ شفاهی آرژانتین


"روزشمار جنگ ایران و عراق" به جلد بیستم می‌رسد


 



تدوین زندگي‌نامه و خاطرات آزادگان هوانيروز

صفحه نخست شماره 18

هيات معارف جنگ هوانيروز، زندگي‌نامه و خاطرات تمامي خلبانان آزاده این نیرو را در سال جديد، تدوين و منتشر خواهد كرد. 11 تن از خلبانان هوانيروز، دشواري‌هاي دوران اسارت در اردوگاه‌‌هاي حزب بعث عراق را متحمل شده‌اند.

سرهنگ اردشیر كريم‌زاده، رییس هيات معارف جنگ هوانيروز در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اشاره به انتشار 17 عنوان كتاب در سال 1389 توسط اين هيات، اظهار داشت: بخشي از اين آثار، به صورت مستند داستاني و با محوريت عمليات‌ها و مكان‌هاي نبرد تدوين شده‌اند و برخي از آن‌ها نيز با تاكيد بر زندگي‌نامه شهداي هوانيروز و در قالب داستاني به چاپ رسيده‌اند.

وي از برپايي يادواره شهداي هوانيروز استان‌هاي كرمانشاه، لرستان و مازندران در سال 1389 ياد كرد و افزود: استان‌هاي اصفهان، گيلان، آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل و تهران در سال جديد، ميزبان يادواره شهداي هوانيروز خواهند بود.

اين خلبان دوران جنگ و پژوهشگر دفاع‌مقدس درباره برنامه‌هاي هيات معارف جنگ هوانيروز در سال جديد، تصريح كرد: قصد داريم كه زندگي‌نامه آزادگان هوانيروز را در سال 1390 تدوين و منتشر كنيم. 11 تن از خلبانان بالگردهای هوانيروز در دوران دفاع‌مقدس، به اسارت نيروهاي بعثي درآمده بودند.

كريم‌زاده در پايان از انتشار كتاب "ابومشاكل" در سال 89 ياد كرد و اظهار داشت: عليرضا پوربزرگ وافي در اين كتاب، خاطرات و زندگي‌نامه خلبان آزاده سيد عادل موسوي را به تصوير كشيده و اولين قدم ما در زمينه نگارش كتاب درباره آزادگان هوانيروز است.

كتاب‌‌هاي "بي‌قرار" نوشته احمد حسينيا، "هلي‌شات" اثر ناصر بهرامي، "انگشت باد" به قلم ايرج فلاح آهي دشتي، "آن‌ها خودي نبودند" تاليف اميرسرتيپ رحمان قضات، "قطره‌اي از دريا" به قلم محمدامين شريفي، "ققنوس بيستون" اثر مهرداد رضايي‌فر و محمد عبدي، "مردي با عطر شالي" تاليف مسعود آب‌آذري، "هوانيروز در فتح‌المبين" به قلم حجت‌الله شاه‌محمدي و "هوانيروز و حماسه بزرگ بدر" نوشته مرتضي سلطاني، نمونه‌اي از آثار منتشر شده توسط هوانيروز در سال 89 هستند.

خبرنگار : مريم اسدی جعفری

منبع: خبرگزاری کتاب ايران (IBNA)


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.