هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 204    |    23 ارديبهشت 1394

   


 

گراميداشت روز اسناد ملی در مشهد


«اندیشیدن جنگ؛ جنگ اندیشیدنی» از زبان مؤلف


«انقلاب و دیپلماسی»، گامي ديگر در تاريخ ديپلماسي ايران


تاریخ شفاهی با محسن رضایی - بخش اول


نوزدهمین همایش انجمن بین المللی تاریخ شفاهی 2016


پژوهانه در مرکز کلاج، کتابخانه کنگره


دوره آموزشی پیشرفته تاریخ شفاهی در برکلی


چهاردهمین همایش بین‏المللی با موضوع گرایش‏های جدید علوم انسانی


شماره زمستان و بهار مجله تاريخ شفاهي منتشر شد


کارگاه تابستانی تاریخ شفاهی (28-23 ژوئن)


 



کارگاه تابستانی تاریخ شفاهی (28-23 ژوئن)

صفحه نخست شماره 204

تاریخ شفاهی و موسیقی: گردآوری و تألیف (موسیقی زندان، بازگشت به وطن، سرایش، گردآوری، تصنیف های رادیویی و غیره)
 
مدرسه تابستانی تاریخ شفاهی برگزار می کند:


گردآوری و تألیف: کارگاه تاریخ شفاهی و موسیقی
23-28 ژوئن 2015


هادسون Hudson نیویورک New York


استادان: بن هاربرت Ben Harbert ، جفری لپندورف Jeffrey Lependorf ، جرمی تال Jeremy Thal ، لورن الیزابت کلی Lauren Elizabeth Kelly ، ال جی آمستردام LJ Amsterdam ، شری بوار-مایورگا Sheri Bauer-Mayorga ، سوزان اسنیدر Suzanne Snider

هزینه: 650 دلار (برای اعضاء لیست سرو LISTSERV 600 دلار)

 

این کارگاه عملی منحصر به فرد شش روزه ارتباط بین ترانه، گفتار و خاطره را برقرار می نماید. مدت زمان این کارگاه مابین گفتگو، نمایش بر روی پرده، جلسه های گوش فرا دادن و صدا گذاری تقسیم می شود. در این اثناء هنرمندان مهمان در دنبال کردن انگیزه ها و روش های قدیمی و به روز گردآوران ترانه، به ما خواهند پیوست.

بن هاربرت، موسیقیدان، موسیقی شناس و فیلم ساز، پس از نمایش فیلم خودش به نام دنبال من تا پایین بیا در مورد طرحش در زندان آنگولا Angola و دیگر زندان های لویزیانا Louisiana توضیحاتی ارائه خواهد کرد. این فیلم که در درازای معمول یک فیلم ساخته شده در سه زندان لویزیانا فیلم برداری شده است. ال جی آمستردام تجاربش از مستندات بازگشت به وطن سال 1946 لورا بالتون Laura Boulton  از ترانه های اینوپیان Iñupiat و روایت هایی از دپارتمان موسیقی دانشگاه کلمبیا در مورد روستای محلی بارو Barrow در آلاسکا در 2011 و 2013 را به اشتراک خواهد گذاشت.  

قبل از این که فعالیت های میدانی را شروع شود شری  Sheri Bauer-Mayorga  و جفری لپندورف  Jeffrey Lependorf برای کمک به برگزاری و اجرای سرودها, آوازها، پرسش و پاسخ، هم خوانی ها و تمرین و نمایش نت های موسیقی و گردآوری ترانه ها و اصوات در منطقه هادسون Hudson به گروه ملحق خواهند شد. طرح گردآوری به وسیله دروس ضبط در کلاس و یا بصورت صحرایی پشتیبانی می‏شود.

آثار چند تن از هنرمندان شامل گلن گولد Glenn Gould، فیری فورناسیس Fiery Furnaces و آلوین لوسییر Alvin Lucier زمانی که با در نظر گرفتن امکان ساخت موسیقی از تاریخ شفاهی، تمرکز  در دوره از گردآوری به ترکیب و اجرا تغییر می کند، الهام بخش خواهند بود.

جرمی تال Jeremy Thal ، از بنیانگذاران و مدیران انجمن فاند ساند  Found Sound طرح ترکیبی اف اس ان FSN را مورد خطاب قرار خواهد داد. طرح های اف اس ان شامل مستند سازی جنبش های موسیقی جوانان در اندونزی، ترکیب مجدد درس میانجیگری  mediationدر هند و تقویت فعالیت های جوانان در نیو اورلینز New Orleans می شوند.

این کارگاه آموزشی مورد توجه ویژه موسیقی‏دانان، فرهنگ عامه شناسان، فیلم‏سازان، هنرمندان، مستندسازان رادیویی، مربیان جوانان، تاریخ‏نگاران شفاهی از همه سطوح خواه تازه کار خواه باتجربه و به طور کل افراد کنجکاو قرار خواهد گرفت. از همه افراد استقبال خواهد شد. تجربه ای مورد نیاز نیست.

در روز 25 ژوئن بن هاربرت برای نمایش فیلمش دنبال من تا پایین بیا و بدنبال آن جلسه پرسش و پاسخ با فیلم ساز حضور خواهد داشت.

می نوانید با مکاتبه با پست الکترونیکی info@oralhistorysummerschool.com سؤالات خود را مطرح نمایید.

پایگاه اینترنتی: www.oralhistorysummerschool.com

سوزان اسنایدر
Suzanne Snider


ترجمه: عطیه اسعد

منبع: شبکه علوم انسانی و اجتماعی


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.