هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 204    |    23 ارديبهشت 1394

   


 

گراميداشت روز اسناد ملی در مشهد


«اندیشیدن جنگ؛ جنگ اندیشیدنی» از زبان مؤلف


«انقلاب و دیپلماسی»، گامي ديگر در تاريخ ديپلماسي ايران


تاریخ شفاهی با محسن رضایی - بخش اول


نوزدهمین همایش انجمن بین المللی تاریخ شفاهی 2016


پژوهانه در مرکز کلاج، کتابخانه کنگره


دوره آموزشی پیشرفته تاریخ شفاهی در برکلی


چهاردهمین همایش بین‏المللی با موضوع گرایش‏های جدید علوم انسانی


شماره زمستان و بهار مجله تاريخ شفاهي منتشر شد


کارگاه تابستانی تاریخ شفاهی (28-23 ژوئن)


 



چهاردهمین همایش بین‏المللی با موضوع گرایش‏های جدید علوم انسانی

صفحه نخست شماره 204

 دانشگاه ایلینوئیس شیکاگو، مرکز دانش آموزان شرق شیکاگو، ایالات متحده امریکا
8 الی 11 ژوئن 2016
 
موضوع اصلی همایش
همایش علوم انسانی هر ساله در مناطق مختلف در سراسر جهان برگزار می‏گردد. طی دوازده سال گذشته، همایش علوم انسانی به عنوان مسئول اصلی تدوین ایده‏های و عملکردهای جدید در تحقیقات و آموزش علوم انسانی، شهرت یافته است.
در این همایش، برخی موضوعات بسیار مهم در حوزه‏های مختلفی مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرند که تا به امروز آن چه ما آن را علوم انسانی می‏نامیم را به وجود آورده‏اند. مجموعه‏ی سخنرانان شامل برخی متفکران پیشگام جهان در علوم انسانی و هم چنین مقالات مختلف، کارگاه‏های آموزشی و سخنرانی‏هایی از سوی معلمان و محققان خواهد بود.
پیشنهادات خود برای مقالات، کارگاه‏ها/جلسات تعاملی، پوستر/نمایشگاه یا سخنرانی (به Proposal Types مراجعه نمایید) در زمینه‏ی علوم انسانی بر اساس یکی از موضوعات زیر ارسال نمایید:


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایده‏ها و موضوعات مهم به Our Focus مراجعه نمایید.


امکان مشارکت مجازی نیز برای کسانی که قادر به حضور در همایش نیستند، فراهم شده است. پیشنهادات مربوط به ایده‏هایی که فراتر از حوزه‏ی موضوعی باشند نیز بررسی می‏گردند.

________________________________________


تمرکز ویژه 2016: طبیعت و چهارراه‏ها: رویکردهای جدید برای علوم انسانی در عصر آنتروپروسین
هدف حوزه‏های مختلف علوم انسانی، بازتاب شرایط انسانی است. یکی از مسائل بسیار مهم عصر حاضر و مسئله‏ای که بر شرایط انسانی ما تأثیری فزاینده‏ای دارد، شرایط طبیعت است. در این راستا، نگرانی‏های بسیاری وجود دارد که بقای گونه‏ی ما در حال حاضر به دلیل فعالیت‏های انسانی در معرض خطر قرار گرفته است. از ویژگی‏های عصر آنتروپروسین، تأثیرات منفی پیش‏بینی نشده تسریع بیش از حد تأثیرات انسانی بر طبیعت است: صنایع مدرن، رشد جمعیت و افزایش مصرف سرانه. این امر باعث بروز تغییراتی به دست انسان در دمای کره‏ی زمین، تراز دریاها، گاز دی اکسید کربن در اتمسفر شده که تنها اندکی از تغییرات متعاقب اکوسیستمیک هستند.

تمرکز ویژه‏ی چهاردهمین همایش بین‏المللی رویکردهای جدید در علوم انسانی– طبیعت در چهارراه: رویکردهای جدید در علوم انسانی در عصر آنتروپروسین–کشف نحوه‏ی شکل‏گیری مفهومی و تاریخی آنتروپروسین است. چگونه این درک از تاریخ طبیعی نیازمند رویکردهای جدید برای پرداختن به علوم انسانی است؟ چگونه، در این قالب، نسبت به جامعه محلی و طبیعت موضع گرفته است؟ پایه‏های هستی شناختی دانش، خودمختاری و آزادی به عنوان چشم اندازهای تفسیری اعمال انسانی در طبیعت این جهان کدامند؟ چگونه رموز آن و تمایز و یا انباشت آن با مواد را می‏خوانیم؟ ویژگی منحصر به فرد تاریخ انسان و تمایز آن با تاریخ طبیعت، زمان زمنی شناختی در مقایسه با زمان انسانی کدام است؟ چگونه علوم انسانی و طبیعی در پاسخگویی به چالش‏های آنتروپروسین چگونه به یکدیگر وصل می‏شوند؟
________________________________________

ارسال پیشنهادات برای همایش
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‏ی نحوه‏ی تهیه و ارسال پیشنهادات خود برای همایش، راهنمایی، مهلت ارسال و اطلاعات چگونگی ارسال به این نشانی Submitting Your Work: Conference Presentations مراجعه نمایید.

 ________________________________________

جزئیات همایش
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همایش، از جمله سخنرانان، اساتید جلسات، محل، ثبت نام و غیره، در صفحه‏ی همایش پایگاه الکترونیک باقی مانده و به ستون سمت چپ در نشانی http://thehumanities.com/the-conference-2016/call-for-papers برای دسترسی به این اطلاعات استفاده کنید.

________________________________________

پیشنهادات خود را به زبان اسپانیایی یا پرتغالی ارسال نمایید


کسانی که علاقه مند به ارائه طرح پیشنهادی و سخنرانی در همایش 2016 به زبان‏های اسپانیایی یا پرتغالی هستند می‏توانند پیشنهادات خود را از طریق مؤسسه‏ی همکار ما Humanidades ارسال نمایند. پیشنهاداتی که از طریق این سایت ارسال می‏شوند برای چاپ در Revista Internacional de Humanidades  در نظر گرفته شده و به زبان اسپانیایی یا پرتغالی در همایش در جلسات موضوع زبان‏های اسپانیایی/پرتغالی ارائه خواهند شد.




(1) عصری که فعالیت انسان‏ها تأثیری ژرف بر اقلیم و محیط زیست دارد.

ترجمه: ناتالی حقوردیان

 

منبع: رویکردهای جدید در علوم انسانی


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.