هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 204    |    23 ارديبهشت 1394

   


 

گراميداشت روز اسناد ملی در مشهد


«اندیشیدن جنگ؛ جنگ اندیشیدنی» از زبان مؤلف


«انقلاب و دیپلماسی»، گامي ديگر در تاريخ ديپلماسي ايران


تاریخ شفاهی با محسن رضایی - بخش اول


نوزدهمین همایش انجمن بین المللی تاریخ شفاهی 2016


پژوهانه در مرکز کلاج، کتابخانه کنگره


دوره آموزشی پیشرفته تاریخ شفاهی در برکلی


چهاردهمین همایش بین‏المللی با موضوع گرایش‏های جدید علوم انسانی


شماره زمستان و بهار مجله تاريخ شفاهي منتشر شد


کارگاه تابستانی تاریخ شفاهی (28-23 ژوئن)


 



پژوهانه در مرکز کلاج، کتابخانه کنگره

صفحه نخست شماره 204

  مرکز جان دبلیو کلاج (John W. Kluge)  از دانش پژوهان و محققان واجد صلاحیت به صورت پژوهانه (بورسیه) دعوت می‏کند تا با استفاده از مجموعه‏ها و منابع موجود در کتابخانه کنگره برای یک دوره چهار تا یازده ماهه تحقیقاتی را انجام دهند. این مرکز که در سال 2000 از طریق مبلغ اهدا شده توسط جان دبلیو کلاج به مبلغ 60 میلیون دلار تاسیس گردید، در ساختمان باشکوه جفرسون واقع در کتابخانه کنگره قرار دارد. مرکز کلاج از یک فضای کاری و تبادل نظر جذاب برای دارندگان کرسی کلاج، محققین مهمان، و برای دانشجویان دکترایی که توسط دیگر استعدادهای بنیاد خصوصی حمایت می‏شوند، برخوردار است. افراد مقیم به کارکنان متخصص کتابخانه و جامعه روشنفکران واشنگتن دسترسی آسان دارند.

مرکز کلاج تحقیقات در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی با به کارگیری از مجموعه‏های متنوع و وسیع کتابخانه را مورد تشویق ویژه قرار می‏دهد. تحقیقات در زمینه رشته‏های مختلف علمی، تحقیقات میان فرهنگی و چند زبانه مورد استقبال ویژه قرار می‏گیرند. از میان مجموعه‏های موجود برای محققین می‏توان به بزگترین کتابخانه حقوق جهان و به مجموعه‏های برجسته چند زبانه کتاب‏ها و گاهنامه‏ها اشاره نمود. مجموعه‏ای ویژه ای از نسخ خطی، نقشه‏ها، فیلم‏ها، صدای ضبط شده، نشریات چاپی و عکس نیز در دسترس است. اطلاعات بیشتر در مورد مجموعه‏های کتابخانه در وب سایت این کتابخانه موجود است: http://www.loc.gov/rr/


افراد واجد شرایط
دانش پژوهانی که طی هفت سال گذشته، مدرک پیشرفته در رشته‏های علوم انسانی، علوم اجتماعی، و در رشته‏هایی مثل معماری یا حقوق دریافت کرده‏اند، واجد شرایط هستند. استثنائاتی می‏تواند برای افرادی که فاقد حرفه‏های پیوسته آکادمیک هستند، وجود داشته باشد. متقاضیان هم می‏توانند شهروند آمریکایی و هم خارجی باشند. به خارجیان پس از انتخاب و طبق قوانین در گرفتن ویزا کمک خواهد شد.


مدت تحقیق و هزینه
دانش پژوهان برای دوره‏های چهار تا یازده ماهه با هزینه 4200 دلار در هرماه برای تحقیقات در کتابخانه کنگره پذیرش می‏شوند. مرکز کلاج این حق را برای خود محفوظ می‏دارد تا ماه‏های کمتر از درخواست‏های اصلی پیشنهاد دهد. به دانشجویان در هر زمانی در طول یک دوره چهارده ماهه بین اول ژوئن سالی که پژوهانه (بورسیه) اعطا می‏گردد و اول اوت سال بعدی اقامت داده می‏شود. هزینه‏ها ماهانه توسط کتابخانه کنگره از طریق انتقال الکترونیک به حساب یک بانک آمریکایی پرداخت می‏گردد.

 

مدارک متقاضیان
• تکمیل فرم تقاضا به زبان انگلیسی
• تاریخچه مختصری از زندگی (حداکث در دو صفحه، صفحات بیشتر باطل می‏شوند)
• چکیده در یک پاراگراف
• توضیح در باره این که چرا کتابخانه کنگره را برای تحقیقات انتخاب کرده اید (حداکثر یک پاراگراف).
• کتب شناسی از کارهایی که برای پیشنهادتان مشورت کرده اید(حداکثر 3 صفحه).
• معرفی سه نفر از افرادی که پیشنهاد تحقیق شما را خوانده اند.


مهلت ثبت تقاضا
مهلت ثبت تقاضا در هر سال تا 15 ژوئیه است. مدارک درخواستی باید تا تاریخ ذکر شده از طریق سیستم آنلاین مرکز کلاج دریافت گردد.


مدرک زبان
برای متقاضیانی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست، باید مدرکی وجود داشته باشد که نشان دهد متقاضی به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد به طوری که بتواند به راحتی تحقیق کند، با همکاران بحث کند، و اجرای عمومی انجام دهد. با این حال تحقیق می‏تواند به زبان اصلی متقاضی نوشته شود. برای انگلیسی زبانهایی که به دنبال پژوهش در مجموعه‏های زبان‏های خارجی هستند، باید مدرکی داشته باشند که نشان دهد به آن زبان یا زبان‏ها درسطح کار تحقیقاتی تسلط دارند.


انتظارات
دانش پژوهان کلاج یک اجرای عمومی از پژوهش خود ارائه می‏دهند و یک گزارش از تحقیقات خود و نتایج آن فراهم می آورند. دو نسخه از محصول نهایی تحقیق (کتاب، مقاله، فیلم، وبسایت و غیره) باید به کتابخانه کنگره ارسال گردد. دانش پژوهان کلاج همچنین فرصت دیدار با کارشناسان و کتابداران کتابخانه و گاه با اعضا و کارکنان کنگره خواهند داشت.


جوایز و امتیازات
کتابخانه کنگره بیش از دوازده کمک هزینه تحصیلی می‏دهد. امتیازات در بهار سال بعد از موعد پایان یافتن دوره متقاضی اعلام می‏گردد. برای دانشجویان خارجی نامه‏های جایزه سوالات مرتبط با ویزا را در برمی‏گیرد و شامل فرمی می‏شود که باید پر شود و برای تعیین وضعیت مالیات اقامت تسلیم کنگره گردد. دانش پژوهانی که شهروند آمریکا نیستند یا اقامت دائم و یا شماره تامین اجتماعی ندارند، باید در آغاز پژوهش یا شماره  تامین اجنماعی یا شماره شناسایی مالیات بگیرند. از آنجایی که آمریکا طرح سلامت ملی ندارد، چنانچه یک از دانشجویان مریض یا مصدوم شود، هیچ حمایتی از وی صورت نخواهد گرفت.


بسته‏های تکمیل شده متقاضی باید به سیستم آنلاین کلاج تسلیم گردد. متقاضیان نباید از طریق ایمیل، فاکس، یا پست مدارک خود را ارسال کنند. برای سؤالاتی در زمینه مراحل کار، واجد شرایط بودن، هزینه‏ها و موعدهای اعلامی به آدرس ایمیل یا نشانی زیر مکاتبه کنند.


scholarly@loc.gov
Kluge Fellowships
    The John W. Kluge Center / Office of Scholarly Programs
    Library of Congress, LJ-120
    101 Independence Avenue, SE
    Washington, DC 20540-4860

 ترجمه: محمدباقر خوشنویسان

منبع: کتابخانه کنگره آمریکا


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.