هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 186    |    19 آذر 1393

   


 



در جستجوی خاطرات ورن توست

صفحه نخست شماره 186

ساکنان بخش وارنز توستWarren’s Touisset در ایالت رودآیلند در شمال شرق آمریکا که در اوایل دهه 1900 زندگی یا کار کرده‏اند برای شرکت در طرح تاریخ شفاهی که توسط انجمن حفظ وارن راه اندازی شده است دعوت می‏شوند.


اعضای تیم انجمن تاریخ شفاهی جلسه‏ای را در مرکز بزرگ شهر وارن در ساعت 10 صبح روز جمعه 24 اکتبر جهت جمع آوری اطلاعات در خصوص وقایع معروف در توست و نیز پیشنهادات برای مباحث مورد مصاحبه در طرح تاریخ شفاهی که برگزار کرد.


ساکنانی که روایت‏ها‏یی درباره زندگی اولیه درباره شهر توست دارند یا مردم آنجا را می‏شناسند به طور مشخص درنظر گرفته می‏شوند. گروه داوطلبان طرح‏ها و ایده‏ها‏ی جمع‏آوری شده از طریق ساکنان در مورد سرنخ‏ها‏ی ممکن و موضوعات و وقایع جالب و افرادی که مصاحبه می‏کنند را مورد بحث قرار می‏دهند.


داگ هینمن Doug Hinman پژوهشگر جامعه شناس می‏گوید: «امیدواریم که اطلاعاتی در مورد زندگی در شهر توست گردآوری کنیم که به طور معمول نشود آن را ضبط کرد. روایت‏ها‏ی شخصی- شرحی از اجتماع تابستانی ساحلی، شیوه زندگی مردم، این که چطور در مردم انگیزه ایجاد شود. همه این‏ها‏ جزئیاتی هستند که معمولاً در ثبت عمومی و روزنامه‏ها‏ی اولیه یافت نمی شوند.»


همچنین از داوطلبان خواسته می‏شود پرسشنامه‏ها‏ی بیانگر موضوعات و موارد مورد علاقه خود را پر کنند در مرحله بعدی با مصاحبه شوندگان تماس برقرار خواهند کرد و ترتیبی اتخاذ خواهد شد که با آنها مصاحبه و از روایت‏ها‏یشان مستندسازی شود.


آقای هینمن می‏گوید: «ما می‏دانیم مردم بسیاری در شهر وارن زندگی می‏کنند که بعضی از آنها زندگی‏ها‏ی جالبی دارند و این خطر وجود دارد که اگر سرگذشتشان مستندسازی نشود برخی از ساکنان مسن آن برای همیشه از دنیا بروند. به محض این که این روایت‏ها‏ از بین بروند دیگر نمی‏توانیم آنها را به گذشته برگردانیم.»


اعضای طرح تاریخ شفاهی وارنز توست متشکل از هلن‏ها‏وکینز Helen Hawkins (هماهنگ کننده طرح) جیل کلوراJill Culora  (روزنامه نگار) داگ هینمن Doug Hinman (پژوهشگر) کریستین مک دولناد Kristin MacDonald (مولف) ناتان آرند Nathan Arndt (متصدی) و داربی پونتزDarby Pontes  (تاریخ نویس) خواهد بود. جهت اطلاعات بیشتر با هلن‏ها‏وکینز تماس بگیرید.

مترجم: مینا نقی زاده

منبع: ایست بی رود آیلند


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.