هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 186    |    19 آذر 1393

   


 



تاریخ شفاهی زلزله کالیفرنیا

صفحه نخست شماره 186

 شهر ناپا ولی-کالیفرنیا، آمریکا: اگرچه ساختمان انجمن تاریخ ناپا کانتیNapa Countyبه وسیله زلزله ماه اوت تخریب شده است، انجمن تاریخ ارائه خدمات پژوهشی را ادامه می‏دهد و به زودی گردآوری تاریخ شفاهی در مورد زلزله بزرگ را آغاز خواهد کرد.


این خدمات از طریق تلفن و اینترنت فراهم خواهد بود زیرا مرکز پژوهشی انجمن تاریخ در کتابخانه گودمن Goodman برای عموم آزاد نیست.


جان هولت John Holt رئیس هیات مدیره گفت: بر اساس ارزیابی اولیه آژانس مدیریت بحران فدرال The Federal Emergency Management Agency انجمن تاریخ بسیار خوش شانس است که مقاوم سازی اخیر موثر بوده و کتابخانه گودمن برای سال‏های بیشتری مقاوم و پایدار خواهد بود. ما مفتخریم به اطلاع شما برسانیم که این مجموعه تقریباً در وضعیت مناسبی است و درگیر ایجاد کاتالوگ و نگهداری و حفظ تاریخ ارزشمند و غیر قابل تعویض و جاگذاری خودمان هستیم.


انجمن تاریخ به زودی در مورد یک دفتر خارج از محل اصلی جدید با دسترسی برای عموم خبر و اعلان خواهد داد زیرا کتابخانه گودمن در آینده قابل پیش بینی برای عموم غیر قابل دسترس خواهد شد.
برای خدمات پژوهشی انجمن تاریخ با شماره 707-227-1739تماس بگیرید یا به نشانی nancy@napahistory.org ایمیل بفرستید و یا از سایت NapaHistory.org دیدن فرمایید.


طرح تاریخ شفاهی که سرگذشت افراد در مورد زلزله 2014 را گردآوری و حفظ می‏نماید به زودی اعلام خواهد شد. برای کمک به انجام این طرح داوطلب مورد نیاز است.


برخی از مطالب مفید برای افرادی که به دنبال کسب اطلاعات در مورد سازه‏ها‏ی تخریب شده به وسیله زلزله هستند شامل فهرست منابع تاریخی ناپا کانتی، نقشه‏ها‏ی تاریخی، عکس‏ها‏ی هوایی از کانتی از 1940-1980 و اطلاعات عمومی دایرکتوری شهر و کشور از سال 1981 تاکنون، می‏شوند.
این انجمن سه رویداد برنامه ریزی شده در سه ماه آینده دارد. این رویدادها شامل جشن مد پاییزه فاکسیFoxy Fall Fashion Show، شوی لباس از بوهو لایف استایل Boho Lifestyle 24 اکتبر، اولین تور شبح گروه 1 اکتبر و رویداد تاریخ محور داین و دونیت Dine & Donate 3 دسامبر که توسط نپکینز Napkins میزبانی می‏شود. تمام جزئیات در سایت NapaHistory.org و یا تماس با انجمن از طریق شماره 1739-224در دسترس است.


نانسی لونبرگ Nancy Levenberg مدیر اجرایی انجمن از تمام افرادی که کمک‏ها‏ی ویژه‏ای برای مساعدت در بهبود و جبران زلزله داشته اند، سپاسگزاری کرد.


مرکز تاریخ و انجمن تاریخ ناپا کانتی دوره جدیدی از برنامه‏ها‏ و اقدامات و ابتکارات را بدون شریک سابق خود یعنی ناپا کانتی لند مارکس Landmarks، آغاز می‏کنند. لند مارکس به طور دائم در ماه سپتامبر از کتابخانه گودمن نقل مکان کرد و در حال توسعه و گسترش برنامه‏ها‏ی جداگانه و تلاش برای فعالیت‏ها‏ی جمع آوری اعانه است.


تمام کمک‏ها‏ی مالی برای انجمن تاریخ برای تعمیر و نگهداری و مراقبت از مجموعه NCHS و کتابخانه گودمن استفاده خواهد شد و بای به نشانیP.O. Box 10527, Napa, 94581 و یا از طریق سایت NapaHistory.org فرستاده شود.

ترجمه: عطیه اسعد

منبع: ناپا ولی رجیستر


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.