هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 182    |    21 آبان 1393

   


 



جشنواره تاریخ شفاهی در ماتئوس

صفحه نخست شماره 182

ماتئوسMathews ، ویرجینیا Virginia- جشنواره تاریخ شفاهی و فرهنگ عامه در تاریخ 25-22 اکتبر همزمان با چندین رخداد زمان بندی شده در کتابخانه یادمان ماتئوس در خیابان اصلی این شهر برگزار شد.
این جشنواره بخشی از برنامه انجمن تاریخ ماتئوس با عنوان «سال کشف تاریخ در ماتئوس» است و به طور مشترک توسط انجمن تاریخ ماتئوس و میدلسکس Middlesex و برنامه ساموئل پرکتور Samuel Proctor در بخش تاریخ شناسی دانشگاه فلوریدا برگزار خواهد شد.
دانشگاه هیئتی 12نفره از کارکنان و فارغ التحصیلان را برای شرکت در پنل بحث درباره تاریخ شفاهی و انجام مصاحبه تاریخ شفاهی با ساکنان خواهد فرستاد و آنها به داوطلبان محلی یاد خواهند داد که چگونه خودان مصاحبه را انجام دهند.
پنل بحث از ساعت 30/6 بعدازظهر روز چهارشنبه 22 اکتبر در کتابخانه آغاز شد. ورود برای عموم آزاد بود. موضوعات شامل تاریخ شفاهی و فرهنگ عامه در ارتباط با شهرهای ماتئوس و میدلکس خواهند بود.
در طول هفته مصاحبه های برنامه ریزی شده ای در هردو شهر ماتئوس و میدلکس در مکانهای متعددی انجام خواهند شد. این مکانها شامل منازل افراد مصاحبه شونده و محلهایی بود که برای شرکت کنندگان در دسترس بودند.
علاوه بر این مصاحبه های پیش بینی نشده «آزاد» تاریخ شفاهی توسط مصاحبه کنندگان حرفه ای از ساعت 30/9 صبح روز جمعه 24 اکتبر در محل کتابخانه شهر ماتئوس اجرا شد.
این جشنواره امل یک کارگاه تاریخ شفاهی و برنامه آموزشی نیز بود که در 25 اکتبر انجام شد. این کارگاه برای عموم آزاد و رایگان بود و توسط ممتحنین حرفه ای صورت گرفت.
موضوعات جشنواره شامل موراد زیر بود: نقش تاریخ شفاهی به عنوان یک سند تاریخی، سازماندهی یک طرح تاریخ شفاهی، بهترین فعالیتها در حوزه کاری جامعه، منابع پژوهشی، انجام یک مصاحبه، ضبط و فیلمبرداری یک مصاحبه، ویرایش فایلهای تصویری و صوتی، فرآوری یک مصاحبه تاریخ شفاهی، و به اشتراک گذاری کار با جامعه.

ترجمه: مینا نقی زاده

منبع: گازته جورنال


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.