هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 182    |    21 آبان 1393

   


 



روز همگانی برای طرح تاریخ روستا

صفحه نخست شماره 182

یک روز همگانی برای طرح لاتاری میراث برگزار شد که هدف از آن ایجاد "نقشه تاریخی" روستاهای گریت ویتلی Great Witley  و لیتل ویتلی  Little Witleyاست.


داوطلبان گروه تاریخ شفاهی ویتلی آغاز به ضبط مصاحبه ها با ساکنان محلی نموده اند تا خاطرات شخصی و واقعیت جالب این منطقه را ثبت نمایند. صداهای ضبط شده به همراه تصاویر، مردم و رویدادها برای ایجاد نقشه بر خطی استفاده خواهد شد که در دسترس کسانی قرار می گیرد که مایل به دیدن یا شنیدن آن باشند.

 


در حال حاضر، این گروه، یک روز همگانی ویژه اعلام نموده و امیدوار است تا ساکنان بیشتری پا پیش بگذارند تا از این طرح مطلع شده، عکس ها یا اسناد دیگری را ارائه نماید که در نقشه گنجانده شده یا حاضر به مصاحبه می شوند.

 


مصاحبه: جان جیز از گروه تاریخ شفاهی ویتلی در حال مصاحبه با هاروی اگلتون، سم بوواتر، مایا ترنز و هریت لو از مدرسه گریت ویتلی


 


مدرسه قدیمی: شاگردان مدرسه گریت ویتلی در 1910


روز همگانی در سرای روستای گریت ویتلی 25 اکتبر برگزار شد. استفن ویستاکوتStephen Westacott ، عضو گروه تاریخ شفاهی ویتلی گفت: "هر کسی می تواند به ما مراجعه کرده، یک فنجان چای یا قهوه نوشیده و از زبان داوطلبان در رابطه با طرح اطلاعات کسب نماید. کارهایی که تا کنون برای تهیه نقشه انجام شده است در اختیار بازدید کنندگان قرار گرفته و می توانند به صداهای ضبط شده گوش فرا دهند. این گروه از مردم تقاضا نموده تا عکس ها یا اسنادی را که امکان نمایش آنها بر نقشه وجود دارد به همراه داشته باشند زیرا که تجهیزات اسکن برای کپی برداری از آنها در این روز مهیا خواهد بود. هم چنین، داوطلبان هم حضور خواهند داشت تا با افرادی مصاحبه کنند که علاقه مند به بیان داستان خویش از منطقه هستند. تا کنون بیش از 20 مصاحبه انجام شده و برخی خاطرات بی نظیر ضبط شده اند که شنیدن آنها نیز خوشایند است. هدفی آرمانی را جهت انجام 80 مصاحبه دیگر را دنبال کرده و امیدواریم که روز همگانی ما مردم را تشویق می نماید تا به ما مراجعه نموده و اطلاعات بیشتری کسب نموده و داستان ها و عکس های خویش را با ما به اشتراک بگذارند.


این طرح تا کنون برای کسانی که در آن شرکت نموده اند، مزایای بسیاری به همراه داشته که برخی از آنها فراگیری مهارت های جدید از جمله فنون مصاحبه و ویرایش است. هم چنین کار خود را با مدرسه گریت ویتلی آغاز نموده ایم تا دانش آموزان را نسبت نسبت به تاریخ شفاهی و خلق نقشه بر خط علاقه مند نموده و اقداماتی نیز توسط شریک ما سی اند تی C&T با مدرسه مذهبی، مارتلی Martley، انجام شده است که در زمینه تدوین این نقشه به ما کمک می کند."

مایک پریاس
Mike Pryce
ترجمه: ناتالی حق وردیان

منبع: وورسسترز نیوز


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.