هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 181    |    7 آبان 1393

   


 



محلی ها مشمول طرح گردآوری تاریخ شفاهی می شوند

صفحه نخست شماره 181

کوری شارپ، سمت چپ، لیزا ماری دیلیبرتو و چارلز کچابا را در جریان خاطراتی از بزرگ شدنش در حوالی خیابان اصلی در ویندسور قرار می دهد. عکس از رندی ادیسون

 

 

 

 

برخی از ساکنان گرندفالز در شهر  ویندسورکانادا امروز دیدگاه هایشان را در مورد محل زندگی خود، به عنوان بخشی از طرحی ملی با هم در میان گذاشتند.

 
چارلز کچاباCharles  Ketchabaw و آنه مک ایون Annie Mc Ewen تمایل زیادی به گردآوری تاریخ  شفاهی شهرهای بزرگ و کوچک سرتاسر کانادا دارند.
آنها به مدت 150 روز با وسیله نقلیه ای به نام استوری موبایل Story  Mobile [کاراوان مسافرتی که به استودیوی ضبط متحرک تبدیل شده است] در جاده بودند و سفری را به سرتاسر نیوفاندلند و لابرادور، برای انجام طرحی تحت عنوان داستان یک شهر –کانادا شروع کردند.
طبق آخرین اخبار مطبوعات،  هدف این طرح جمع‏آوری سرگذشت‏ها و اتفاقات روزمره  مردمی است که در خیابان های اصلی شهر های بزرگ و کوچک آمد و شد دارند.
هدف مجریان این طرح ترغیب مردم برای رفتن به مرکز شهر و یادآوری اهمیت خیابان های اصلی شهر است. همچنین از طریق این طرح نشان می‏دهند که چطور کسب و کارهای کوچک و جنبی می‏تواند در جامعه تفاوتی بزرگ را ایجاد کند و این که غرور محلی واقعاً چه معنایی برای کانادایی‏ها دارد.
این اخبار در ادامه می گوید: داستان یک شهر –کانادا، تاریخ شفاهی ملی و ابتکار عمل دنیای تآتراست که هدف آن جذب خاطره جمعی جامعه در خیابان‏های اصلی کشور بوده و هر بار یک سرگذشت و ماجرا مطرح می‏شود.
مجریان این طرح به وسیله استوری موبایل خود، تاریخ‏های شفاهی را شخصاً از طریق مصاحبه‏های برنامه‏ریزی شده و فی البداهه با صاحبان مشاغل مستقل، قهرمانان ملی، سهامداران جامعه و شهروندان محلی ثبت و ضبط می‏کنند.
این گروه بعد از سفرشان به ایسلند برای اجرای روایت‏های جمع‏آوری شده به سنت جونز می روند.
این نمایش که در روزهای 29 و 30 اکتبر از ساعت 6-9 عصر و 31 اکتبر تا 1 نوامبر از 11 صبح تا 2 بعد از ظهر اکران می‏شود، در محلthe Rocket Bakery Rocket  Room   واقع در  واتر استریت برای بازدید عموم آزاد است.

رندی ادیسون
Randy Edison
ترجمه: فرحناز پازوکی
 منبع: لابرادرورین، کانادا

منبع: لابرادرورین، کانادا


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.