هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 180    |    30 مهر 1393

   


 

قول درج نام پدید‌آورنده «دا» در چاپ بعدی نسخه انگلیسی/ اسپراکمن: دسیسه‌ای در کار نیست!


پاتریک مودیانو، صدو هفتمین برنده جایزه نوبل ادبیات


فریادی در برهوت (قسمت پایانی)


داستانی از جنگ به روایت یک استاد ایرانی در آمریکا


مصاحبه‏های نهضت آزادی بیان دانشگاه برکلی کالیفرنیا منتشر شد


آرشیو آنلاین موزه ملی جنگ اقیانوس اقیانوس آرام آغاز به کار کرد


تاریخ شفاهی بزرگراه 35-I


تاریخ شفاهی روزنامه نگاران داکوتای شمالی


تاریخ شفاهی اسکیموهای اینوت قوی است


 



آرشیو آنلاین موزه ملی جنگ اقیانوس اقیانوس آرام آغاز به کار کرد

صفحه نخست شماره 180

موزه ملی جنگ اقیانوس آرام آرشیو دیجیتالی خود را برای عموم بارگذاری نموده است. این موزه به عنوان تنها موزه آمریکا که به بازگو کردن رویدادهای جبهه آسیا- اقیانوس آرام Asiatic-Pacific Theater جنگ جهانی دوم اختصاص داده شده، شناخته شده است.
 

 

 

در حال حاضر چهار مجموعه در آرشیو دیجیتال وجود دارد: مجموعه تاریخ شفاهی کهنه سربازان جنگ جهانی دوم شامل بالغ بر 600 تاریخ شفاهی. این مجموعه شامل جستجو کلمه کلیدی در نوار مصاحبه پیاده سازی شده و فایل صوتی است. مجموعه دوم، مجموعه عکس جنگ جهانی دوم با بیش از 1900 عکس توسط عکاسان نورم هچ Norm Hatch، مرین کامبت Marine combat است.
آنها مجموعه ای بنام نامه‏های شخصی چستر دابیو نیمیتز Chester W. Nimitz از سال 1893-1911 ایجاد کرده‏اند. در این مجموعه 135 نامه شخصی نوشته دریادار نیمیتز خواهد بود که اوایل کودکی‏اش، سال‏های گذشته او در آکادمی نیروی دریایی آمریکا و چند سال ابتدایی حرفه او در ایستگاه آسیا با ناوگان آسیایی را شامل خواهد شد. نامه‏ها خطاب به پدرش، مادرش و پدربزرگش نوشته شده است. در این نامه‏ها نیمیتز اصولاً اطلاعات در مورد پیشرفت آکادمیک و جایگاهش در کلاسش در آکادمی را مرتبط می نماید. این ایتم‏ها هنوز در سایت بارگذاری نشده است ولی در مرحله دیجیتالی شدن است.
مطالب بیشتری (عکس‏ها و نوارهای پیاده سازی شده و فایل‏های الکترونیکی تاریخ شفاهی) آنلاین خواهد شد همان گونه که بصورت کاتالوگ در می‏آید و الکترونیکی می‏شود. مرکز تحقیق و آموزش نیمیتز (NERC) بالغ بر 4000 تاریخ شفاهی در مجموعه اش دارد و آنها بر روی الکترونیکی کردن کار می‏کنند و روزانه هزارها عکس و مدارک اصلی اسکن می‏شوند.
رئیس آرشیو رآگان گرو Reagan Grau می‏گوید: «داشتن مطالب آرشیوی آنلاین به نفع محققان است. ممکن است سفری به فردریکس برگ FBG برای برخی از آنها که در بخش‏های دیگر آمریکا زندگی می‏کنند میسر نباشد. با وجود مطالب آنلاین می شود تحقیق را بدون هزینه کردن برای سفر به فردریکس برگ انجام داد (اگرچه ما قطعاً افراد را به سفر به این شهر تشویق می کنیم).»
اگر تمایل دارید به صورت آنلاین آرشیوهای جدید را بدست آورید می‏توانید به سایت http://digitalarchive.pacificwarmuseum.org/  مراجعه کنید. اگر مایل به بازدید از مرکز تحقیق و آموزش نیمیتز در موزه ملی جنگ اقیانوس آرام هستید می توانید برای تنظیم وقت ملاقات با شماره تلفن 830-997-8600 تماس حاصل فرمایید.
موزه ملی جنگ اقیانوس آرام در مالکیت هیئت تاریخ تگزاس است که توسط بنیاد دریادار نیمتز حمایت مالی، گردانده و مدیریت می شود.


ترجمه: عطیه اسعد

منبع: پی آر وب


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.