هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 179    |    23 مهر 1393

   


 



انجمن مطالعات فرهنگی، کارگروه قوم شناسی 2014

صفحه نخست شماره 179

کارگروه بررسی‏های قومی در انجمن مطالعات فرهنگی، در سیزدهمین همایش سالانه خود در ریورساید از طرح‏ها و طرح‏های پیشنهادی مربوطه دعوت به عمل می‏آورد.

تاریخ: 14 الی 24 می‏2015

فراخوان عمومی:
در اینجا کارگروه مطالعات قومی، بررسی می‏کند که آیا این تحقیقات، مطالعات فرهنگی را شفاف سازی می‏کند؟ ما از افراد و گروه‏ها درخواست کردیم که طرح‏ها و مقالات پیشنهادی خود را در این راستا ارائه دهند.گروه‏ها بر سر موضوعات موقت،کارگاه‏ها وتقسیم مهارت‏ها (کارگاه‏های عملی)، به مذاکره می‏پردازند. با این که از طرح‏های مربوط به موضوع امسال استقبال می‏کنیم، اما طرح‏هایی با موضوعات دیگر نیز می‏توانند شرکت کنند.
فراخوان موضوعی:
موضوع کارگروه قوم نگاری و مطالعات فرهنگی امسال، در راستای بررسی سطح آموزش در محیط‏های رسمی و غیررسمی این موضوع را انتخاب نموده که «از نظر عملی، اعتقادی و پرورشی دانشگاه‏های دیگر نیز ممکن است». برای افراد،کافی شاپ‏ها، مکان‏های چند ملیتی، میخانه‏ها، گرمابه‏ها،کلیساها، مکان‏های اجرای نمایش، دادگاه‏ها، منازل شخصی، سایت‏های اینترنتی و مراکز اجتماعات همگی فضاهای آموزشی هستند.گاهی اوقات این مکان‏ها، چیزهایی به ما می‏آموزند که در هیچ یک از موسسات آموزشی به دست نمی‏آوریم. برای مثال، در صورت نداشتن امکان آموزش‏های رسمی در مورد ارتباط جنسی امن در نبود وسایل کمکی، در گرمابه‏ها و میخانه‏ها اطلاعات خوبی در این مورد میتوان به دست آورد. مراکز اجتماعات و کلیساها نیز دستیابی به لیست منابع،کارگاه‏ها،گفتگو‏ها،جزوات،بخش درمانی و دیگر بخش‏ها را آسان می‏کنند.
همچنین به صورت همزمان میزان آموزش را با استفاده از اطلاعات رسمی و غیررسمی را در مدارس، دانشگاه‏ها و موسسات بررسی کردیم.
در واقع، ما به دنبال طرح‏های پیشنهادی و مطالعاتی ای هستیم که با این محیط‏ها در ارتباط باشد و آشکار کند که کدام یک از این محیط‏ها در زندگی اجتماعی نقش مهمتری دارد. نقش محققان در این زمینه چیست؟ دانش، چگونه در این محیط‏ها تولید و توزیع می‏شود؟ چه رابطه ای بین محیط‏های رسمی و غیر رسمی آموزشی وجود دارد؟ دانشگاه در کنار اجتماعات می‏تواند چه چیزی به ما بیاموزد؟ آیا این مکان‏ها نیروی باالقوه دارد؟ آموزش و عدم آموزش در این محیط‏ها چه آثاری را در بر دارد؟ موضوع کنترل دانش چه نقشی ایفا می‏کند؟ سیاست‏های اجتماعاتی این محیط‏ها چه پیوندی با این موضوع دارد؟ چگونه سازماندهی میشوند؟ چه کسانی شامل آن می‏شوند و چه کسانی نمی‏شوند؟ مالک، موسس و تازه وارد چه نقشی در این محیط‏ها دارد؟ نقش سیاست‏های منطقه ای، ملی و جهانی در این محیط‏ها چیست؟ آیا چیزی که در این محیط‏ها در جریان است، قابل تغییر است؟ آیا این محیط‏ها می‏توانند نابرابری را کاهش دهند؟ بورس، بحران مسکن و دیگر سیاست‏ها چه تاثیری بر این محیط‏ها می‏گذارد؟

جزئیات:
تمامی طرح‏های پیشنهادی از مناطق مختلف و با موضوعات مختلف که با موضوع مطالعات فرهنگی در ارتباط باشد، مورد پذیرش است و الزامی وجود ندارد که طرح‏ها محدود به دیدگاه انتقادی و خلاقانه بر سر موضوع امسال باشد.
هر بخش 90 دقیقه است.
برای ایمیل کردن طرح خود و یا نتیجه ی بررسی آن به ایمیل‏های زیر مراجعه کنید.
جودی دیویس jodidavis@fullerton.edu
 مایکل لکر mlecker@gmu.edu
 مارکوس ملدس marco-moldes@sfu.ca
آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ 15 نوامبر 2014
طرح‏های گروهی:
گروه‏ها به صورت تیم‏های 3 یا 4 نفره تحقیقات و تجربیات خود را ارائه دهند. این گروه‏ها باید 30الی45 دقیقه از وقت خود را به پرسش و پاسخ و مباحثه اختصاص دهند و دارای 3یا4 عضو هستند. همچنین طرح‏های پیشنهادی ارائه شده آنها باید شامل نام، عنوان و پیوستگی گروه و اعضای آن به انضمام ایمیل‏ها باشد. برای شرکت کنندگان آزاد در مناظره نیز باید صندلی اختصاص داده شود. توصیفی از موضوع (500لغت) و خلاصه ای از آن (کمتر از 150لغت) نیاز است. با این حال طرح‏های انفرادی ترجیح داده می‏شود.
طرح‏های انفرادی:
طرح‏های موفق به تصویب سازمان می‏رسد و از منظر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و قومی مورد بررسی و پرسش و پاسخ قرار می‏گیرند. طرح‏های انفرادی شامل نام، عنوان، پیوستگی و ایمیل نویسنده است. خلاصه ای از مقاله (500لغت) در زمانی حدود 20 دقیقه ارائه می‏گردد. با این که ما هر دو گروه را پذیرش می‏کنیم، اما انجام طرح‏های انفرادی بیشترتوصیه می‏شود.
میزگرد‏ها:
میزگرد به شرکت کنندگان اجازه می‏دهد تا در یک گروه، برای مذاکرات بر سر یک دغدغه مشترک گرد هم آیند. بر خلاف گروه‏ها معمولاً افراد در میزگردها زمان کمتری برای پاسخ‏دهی به پرسش‏های شخص مسئول دارند (5الی 10دقیقه). بیشتر زمان در میزگردها به مباحثه اختصاص داده می‏شود. میزگردها بیشتر از 5 عضو ندارد (شامل مسئول). ما از موسسه‏ها، مراکز و سازمان‏ها می‏خواهیم تا در میز گردها شرکت کنند. طرح‏های پیشنهادی میزگردها، شامل نام، عنوان، پیوستگی و اطلاعات اعضا و همچنین نام، عنوان، پیوستگی و ایمیل شخص مسئول است. شرحی از پرسش‏ها و مذاکرات (500لغت) خلاصه ای از این مجموعه است.
کارگاه‏های عملی:
بخش عملی به افراد و گروه‏ها اجازه می‏دهد تا دستور جلسه و پرسش‏های آزاد مطرح کنند. فعالیت‏های افراد گروه را سازماندهی و با یکدیگر همکاری کنند. از اسناد مطالعات فرهنگی بهره جویی کنند و به این صورت، شرکت کننده‏هایی که اطلاعات کمی از موضوع دارند را هدایت کنند. این بخش، از طرح‏های خلاقانه، هنرمندانه و عملگرایانه عمیقا پشتیبانی می‏کند. افراد و تیم‏ها مسئول چارچوب سازی، جمع آوری پاسخ‏های شرکت کنندگان، کمک به دیگران برای درک بهتر و گرفتن زمان بیشتر از هیئت برای ادامه مذاکره، هستند. طرح‏های بخش عملی شامل نام، عنوان، پیوستگی، اطلاعات اعضا و رهبر گروه هستند. آنها ارتباط موضوع با موضوع کنفرانس و شرح فعالیت‏های در حال اجرا را در بیانیه ی کوتاهی مختصراً شرح می‏دهند (500 لغت).

مایکل لکر
Michael Lecker

ترجمه: مریم شالی

منبع: شبکه جهانی تاریخ شفاهی H-Net


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.