هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 175    |    26 شهريور 1393

   


 



مرکز یادبود جنگ دریدر، میزبان تاریخ شفاهی جنگ جهانی دوم

صفحه نخست شماره 175

دریدر لس آنجلس(شبکه تلویزیونی کی پی ال سی)- مرکز مدنی یادبود جنگ دریدر  The DeRidder War Memorial Civic Center (WMCC)  همراه با تعمیر و نوسازی نمایشگاه‏های تاریخی خود با عنوان «اولین سازمان خدمات متحده و اتاق جنگ The First USO and The War Room»، به گردآوری تاریخ شفاهی جنگ جهانی دوم می‏پردازد. این یادبود جنگ، سرگذشت‏ها، خاطرات و آهنگ‏های جنگی و غیره را از زبان ساکنین جنوب غرب لوییزیانا که در زمان جنگ جهانی دوم زندگی می‏کرده اند ثبت و ضبط می‏نماید.


هرشل فریزر Hershel Frazier کهنه سرباز جنگ جهانی دوم از دیکوانسی Dequincy می‏گوید: «فکر می‏کنم این کار واقعاً عالی است زیرا همه چیز دارد از بین می‏رود. من 81 سال دارم و بسیاری از افرادی که در مورد این موضوعات اطلاع داشتند دیگر بین ما نیستند.»


ضبط صداها با کمک استاد گوینده، الیین کلارک Elaine Clark ، صاحب وویس وان Voice One شرکت صداگذار از سان فرانسیسکوی کالیفرنیا انجام و گرد آوری شد.کلارک فارغ التحصیل دبیرستان دریدر نیز است. پدر او روی آدس Roy Ades در سازماندهی و مدیریت این رویداد کمک کرد و اظهار کرد زمانی که این طرح به پایان برسد، داستانها بر روی ضبط صوت‏های خاصی ثبت و ضبط خواهد شد و برای گوش فرا دادن در این مرکز یادبود جنگ در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
کلارک گفت: «آنها خیلی حرف برای درمیان گذاشتن و گفتن دارند و ما باید همه این مطالب را پیاده کنیم که افراد بتوانند به یاد بسپارند.»


ضبط صدا ادامه پیدا خواهد کرد و فریزر به عنوان کهنه سربازی قدیمی و بومی لوییزیانای جنوبی گفت: باید این خاطرات برای نسلهای آینده قبل از نابودشدنشان حفظ شوند.»
او گفت: «امیدوارم که آنها فداکاری‏های انجام شده توسط سربازانی که جنگ رفته و جنگیدند، به خاطر بسپارند. و هزارها و هزارها سرباز که دیگر بازنگشتند.»


ساندرا ریچ Sandra Rich مدیر مرکز مدنی یادبود جنگ دریدر می‏گوید دامنه این فعالیت محدود به تاریخ مناطق بورگارد Beauregard و ورنون Vernon از 1941 تا 1945 محدود شده است.
او می‏گوید این دوره زمانی شاهد رشد و پیشرفت پایگاه هوایی دریدر، کمپ پولک Camp Polk و سازمان خدمات متحده دریدر بوده است.


مونیکا گریمالدو
Monica Grimaldo
ترجمه: عطیه اسعد

منبع: کانال 7 شبکه تلویزیونی کی پی ال سی


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.