هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 175    |    26 شهريور 1393

   


 



شنیدنی: تاریخ مردم در آرامگاه آرنوس ویل

صفحه نخست شماره 175

تعدادی کلیپ صوتی تحت عنوان «آرنوس ویل Arnos Vale شما» تا کنون منتشر شده است. آرنوس ویل شما در حقیقت یک طرح تاریخ شفاهی به مدت 24 ماه است که هدف از آن جمع‌آوری سرگذشت‌های تاریخی مربوط به قبرستانی به این نام از اواخر قرن بیستم تاکنون است.
برگزار کنندگان این طرح به دنبال آن هستند تا دریابند این قبرستان به چه علت برای بسیاری از افراد بسیار قابل احترام است و دوست دارند تا داستان‌های آنها را از زبان خودشان بشنوند.

این طرح در سال 2012 به طور رسمی و همزمان با جشن بیست و پنجمین سالگرد دوستان قبرستان آرنوس ویل آغاز شد.

یازده نفر به طور داوطلبانه با 22 نفر به مدت بیش از 16 ساعت مصاحبه کرده اند که در طول این مصاحبه‌ها تصویری با جزئیات کامل از شرایطی که این قبرستان از سال 1987 تا 2003 که مالکیت آن به صورت خصوصی بوده به دست آمده و به سوالات بسیاری راجع به مسائل فرهنگی، افول تجاری، استفاده از فناوری و تلاش‌های اجتماعی برای نجات این قبرستان از دست مالک آن پاسخ داده شده است.

هدف از طرح آرنوس ویل جمع‌آوری میراث کسانی است که در طول چند دهه از این قبرستان حمایت کرده اند، و نیز در اختیار قرار دادن این میراث با بازدیدکنندگان این قبرستان در آینده.

مطالبی که در این طرح جمع‌آوری می‏شود به شکل‌های زیر با در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت:

• شما می‌توانید به کلیپ‌های مصاحبه گوش دهید و به آرشیو مقالات روزنامه‌ها  مربوط به این قبرستان در وبسایت طرح که به زودی راه‌اندازی می‌شود دسترسی داشته باشید.
• می توانید قبرستان آرنوس ویل را بازدید کنید و به سرگذشت‌های منتخب در دو پنل نمایشگاه دائمی جدید گوش دهید. این سرگذشت‌ها در تاریخ 17 ژوئیه رونمایی شدند.
• به زودی یک کتاب راهنمای این طرح به همراه یک لوح فشرده در فروشگاه هدایای این قبرستان آماده ارائه به بازدید کنندگان خواهد بود.
• علاوه بر ایجاد یک آرشیو ارزشمند برای مؤسسه قبرستان آرنوس ویل، تمام اطلاعات به دست آمده در این طرح به موزه‌های مختلف بریستول Bristol،گالری‌ها و آرشیوهای دیگر در نقاط عمومی شهر اهدا خواهد شد.

می توانید کلیپ هایی را که در آن افرادی مانند فی بیتنر Fay Bittner از شهر Knowle و الین هریس Elaine Harris را بشنوید که افرادی از اعضای فامیلشان در این قبرستان دفن شده اند و در این طرح شرکت کرده اند تا با افراد جدید ملاقات کنند.

ترجمه: عباس حاجی هاشمی

منبع: روزنامه بریستول پست


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

20 مهر 1393
سحر موسوی - سفری دیگر
سلام
سپاس که این تحقیقات و گزارشات را با دوستان خود به اشتراک گذاشتید.
http://safaridigar.blogfa.com

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.