هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 145    |    11 دي 1392

   


 



اعطای بورسیه‏ در دانشگاه اروپای مرکزی

صفحه نخست شماره 145

فراخوان ارسال درخواست 2015 – 2014

دانشگاه اروپای مرکزی CEU: Central European University، دانشگاهی انگلیسی زبان تحصیلات تکمیلی است که مجتمع آن در مرکز زیبای بوداپست، پایتخت پر رونق فرهنگی مجارستان، واقع شده است. CEU، دانشگاهی با دانشجویانی از بیش از 100 کشور و اساتیدی از 40 کشور مختلف، دوره‏های کوتاه سمینار گونه‏ای را با نسبت 8 به 1 دانشجو/عضو هیئت علمی در محیطی بین‏المللی، جهت یادگیری ارائه می‏نماید. CEU، در ایالات متحده و اتحادیه اروپا (مجارستان) معتبر است.

 گروه تاریخ CEU، به دانشجویان دیدگاه‏هایی مقایسه‏ای و میان رشته‏ای در زمینه تاریخ و فرهنگ اروپای مرکزی، جنوب شرقی و اروپای شرقی در رابطه با عثمانی، خاورمیانه و دنیای بزرگتر مدیترانه شرقی، عرضه می‏نماید. برنامه آموزشی ما این محدوده وسیع اروپایی–آسیایی را از اوایل دوران مدرن تا به حال پوشش داده و همچنین دانشجویان را تشویق می‏نماید تا در کلاس‏های رشته‏های دیگر نیز شرکت کرده و با اعضای هیئت علمی و دانشجویان سایر رشته‏های دانشگاهی مانند مطالعات قرون وسطی، انسان شناسی، سیاست عمومی، مطالعات جنسیتی، جامعه‏شناسی، مطالعات زیست محیطی، همچنین مطالعات حقوقی، در ارتباط باشند. جامعه ما دانشجویان را به چالش می‏کشد، تا طرح‏های تحقیقاتی مدرن را در گفتمان با مباحث و تحقیقات اخیر پیشرو در علوم اجتماعی و بشریت طراحی کنند. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جامعه رو به رشد ما در گروه، همچنین داستان‏های موفقیت فارغ‏التحصیلان اخیرمان که در رقابتی جهت تصدی پست‏های قراردادی اساتید دانشگاه، برنامه‏های سطح بالای دکترا در دنیا، همچنین مقام‏های بالای دولتی، سازمان‏های غیردولتی و بخش خصوصی، به موقعیت‏هایی که آرزویش را داشتند رسیده‏اند، به پایگاه الکترونیکی ما مراجعه نمایید.

 

برنامه‏های ارائه شده:

کارشناسی ارشد هنر در تاریخ اروپای مرکزی ( یک سال )
کارشناسی ارشد هنر در تاریخ تفضیلی: اروپای جنوب شرقی، شرقی و مرکزی 2000 – 1500 ( 2 سال )
کارشناسی ارشد هنر در تاریخ جنسیتی و زنان اروپایی (MATILDA) ( 2 سال )
دکترای فلسفه تاریخ تفضیلی اروپای جنوب شرقی، شرقی و مرکزی
تخصص در مطالعات دینی، مطالعات یهودی و مطالعات مدیترانه شرقی

 

حوزه‏های منتخب تحقیقات:

* تاریخ تفضیلی‏هابسبورگ، عثمانی و امپراتوری روسی
* مطالعات ملت گرایی ( ناسیونالیزم )
* تاریخ اجتماعی و فرهنگی
* مطالعات جنسیتی
* تاریخ کار و مهاجرت
* تاریخ تفضیلی فاشیسم
* تاریخ تفضیلی کمونیسم
* مطالعات تطبیقی ادیان
* مطالعات شهری
* مطالعه اوایل تاریخ مدرن و اواخر تاریخ باستان
* تاریخ روشنفکری


هم زمان با دریافت مدرک تحصیلی در CEU، دانشجویانمان را تشویق می‏کنیم تا در کلاس‏های شناسایی خطوط قدیمی و همچنین کلاس‏های زبان در گروه و واحد آموزش زبان منبع CEU که زبان‏های عربی، ارمنی، یونان باستان، بوسنیایی/صربی/کرواتی، آلمانی، مجارستانی، لاتین، روسی، ترکی عثمانی، ترکی و غیره در مقاطع پایه، متوسط و نیز پیشرفته شرکت کنند.

 

آخرین مهلت ارسال درخواست 23 ژانویه، 2014 است. درخواست‏هایی که زودتر ارسال می‏شوند در اولویتند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گروه، برنامه‏ها، طرح‏های بودجه و مراحل قبولی، یا هر گونه سوال دیگری که به گروه ما مربوط می‏شود، لطفا با خانم اگنس بندیک Agnes Bendik به نشانی: BendikAg@ceu.hu تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی: http//bit.ly/1iclkKK مراجعه نمایید.

 

گروه تاریخ
دانشگاه اروپای مرکزی، بوداپست، مجارستان
ترجمه: ناتالی حق وردیان



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.