هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 139    |    29 آبان 1392

   


 



دست نوشته های استتسون کندی به دانشگاه فلوریدا اهدا شد

صفحه نخست شماره 139

دانشگاه فلوریدا اهداء دست نوشته های استتسون کندی Stetson Kennedy را با برگزاری نمایشگاه کتاب های کندی، برپایی نمایشگاهی از  نمونه دست نوشته ها و نشست  بحث آزاد در مورد میراث او  خاطر گرامی داشت.

ویلیلام استنسون کندی (27 اوت 2011-5 اکتبر1916) نویسنده و فعال حقوق بشر آمریکایی یکی از پایه گزاران فرهنگ مردم (Folklore) در نیمه نخست قرن بیستم است.

پل اورتیز Paul Ortiz مدیر برنامه تاریخ شفاهی ساموئل پراکتور Samuel Proctor در دانشگاه فلوریدا در این باره گفت: «امروز روز بزرگی در تاریخ دانشگاه فلوریدا و مردم این ایالت است.»

اورتیز همچنین از همسر رییس دانشگاه فلوریدا، کریس میچن Chris Machen سپاسگزاری کرد و گفت که وی برای بزرگداشت و تحسین کار کندی در شش سالی که با او در انجمن فرهنگ مردم فلوریدا همکار بوده، آمده است.

برنامه تاریخ شفاهی نقش مهمی در سازماندهی انبوه دستنوشته ها و صدها نوار صوتی و تصویری در قالبی منظم و معنادار برای استفاده دانشجویان، استادان و محققان ایفا نموده است.

این آثار در قابهای پوشش دار و روی میزهایی در طبقه اول سالن نمایش کتابخانه شرقی دانشگاه معرض نمایش قرار گرفتند. افراد در این کتابخانه از نمونه دستونوشته های اهدایی استتسون کندی به دانشگاه فلوریدا دیدن کردند و فیلم های کندی را تماشا کرده و با همسر آن مرحوم، ساندرا پارکس Sandra Parks به گپ و گفتگو پرداختند.

جودی راسل Judy Russell رئیس کتابخانه های دانشگاه فلوریدا در اثناء جلسه دو ساعته ای که 40 نفر در آن حضور داشتند اظهار داشت: «کندی بخشی از آن نسل پیشتاز بود. داشتن دستنوشته های او در اینجا به انجام رساندن کاری که می دانیم خواسته او بود، افتخار بزرگی است.»

پارکس گفت کندی سالها پیش از مرگش گفته بود که می خواهد آثارش به دانشگاه فلوریدا اهداء گردد.
اما یک مانع وجود داشت. او پیش از این در سال 1996 بیشتر آثار خود را به دانشگاه فلوریدای جنوبی اهداء کرده بود.

پارکس گفت: «او واقعاً می خواست این اتفاق بیفتد ولی برای ارسال بقیه آثارش به دانشگاه فلوریدای جنوبی تعهد اخلاقی و قانونی احساس می‏کرد. این معضل بزرگی بود.»

او از پارکس قول گرفت که برای یافتن راه حلی پس از مرگش تلاش کند.

در ژوئیه 2012 پارکس با رئیس دانشگاه برنی میچن Bernie Machen)) در کنسرت جشن صدمین سالگرد وودی گوتریه Woody Guthrie)) در مرکز رسانه سیویک (Civic) ملاقات کرد. جودی گفت میچن اهمیت آثار کندی را تشخیص داد و حس کرد دانشگاه فلوریدا باید آن‏ها را داشته باشد.

در نهایت دانشگاه فلوریدای جنوبی مجموعه خود را به دانشگاه فلوریدا واگذار کرد.

پارکس اظهار داشت: «این روز طلایی بود که هرگز فکر نمی کردم بیاید.» 

جف اسکوویر Jeff Schweers
ترجمه: عطیه اسعد

منبع: gainesville


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.