هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 128    |    30 مرداد 1392

   


 

جامعه روحانیت مبارز


در جستجوی مفاخر پزشکی نوین در مشهد


نخست وزیرِ پیژامه پوش -1


اینجا اصفهان، ۲۸ مرداد ۱۳۳۲


درباره سفر مرتضی سرهنگی و هدایت الله بهبودی به هیروشیما


طعم شیرین نوشتن زیر حس تلخ اسارت


تاسیس دفتر اسرای جنگی ایران و عراق در آینده نزدیک


تاریخ نویسی جز با تکیه بر آگاهی ملی امکان پذیر نیست-5


طرح بررسی تاريخ شفاهی حقوق مدنی


یکی از اهالی آلبرتا ثبت و ضبط سرگذشت کهنه‏سربازان را رسالت خود می‏داند


برنامه هیئت تاریخ تگزاس برای برپایی دوره تاریخ شفاهی درباره جنگ سرد


 



برنامه هیئت تاریخ تگزاس برای برپایی دوره تاریخ شفاهی درباره جنگ سرد

صفحه نخست شماره 128

سرگذشت‌های بیشماری از دوران جنگ سرد در تگزاس وجود دارد و تا قبل از اینکه این سرگذشت‏ها از بین برود، هیئت تاریخ تگزاس در صدد است تا آنجا که امکان دارد از شرکت‏کنندگان دعوت کنند تا با مهارت‌های لازم سرگذشت‌های خود درباره این دوران را طی یک سری کارگاه‏های آموزش در سرتاسر این ایالت ثبت و ضبط کنند.


«زمانی رویارویی ایالت تگزاس با پرده آهنین: سرگذشت‌هایی از تگزاس در مورد دوران جنگ سرد» نام برنامه‌ای است که این هیئت برای بازیابی و نگهداری از تاریخ و نقش این ایالت بزرگ آمریکا در سال‏های بین 1946 تا 1991 آن را ترتیب داده است.


هدف از این طرح ارج نهادن به خاطرات تگزاسی‌هایی است که یا خود به طور مستقیم در نیروهای مسلح در آن زمان خدمت کرده‌اند و یا از دور و از محل زندگی خود به جبهه‏ها کمک رسانی می‌کردند.
هزینه ابتدایی طرح از کمک‌های بنیاد سامرلی Summerlee در دالاس اهدا شده است. در گذشته همین بنیاد متقبل هزینه‏های مجموعه‏ای دیگر از کارگاه‏های آموزشی همین هیئت بود در مورد تاری شفاهی جنگ جهانی دوم که توانست جوایزی را نیز به خود اختصاص دهد.

به دلیل اینکه ممکن است سرگذشت‌های دست اول از افراد بسیاری در این طرح راه پیدا کند، این هیئت کارگاه‏های آموزشی رایگانی را به صورت منطقه ای در 12 شهر در تگزاس ترتیب داده است که تا دو سال مشغول جمع آوری اطلاعات در مورد موضوع طرح خواهند بود. یک صفحه اینترنتی نیز درباره این طرح از طرف هیئت راه اندازه شده است که هرگونه فعالیت و تغییر جدید در طول طرح در آن منعکس خواهد شد.
اولین کارگاه در منطقه تیلور Taylor County در پایگاه موشکی لان اطلس Lawn Atlas در کنار یک سیلوی قدیمی و در تاریخ 24 اوت برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تاریخ نگار نظامی هیئت به نام ویلیام مک ورتر William McWhorter به شماره تلفن 5833-463-512 تماس حاصل فرمایید و یا به نشانی الکترونیکی وی نامه ارسال کنید:


william.mcwhorter@thc.state.tx.us

ترجمه: عباس حاجی هاشمی

منبع: yourhoustonnews


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.