هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 115    |    25 ارديبهشت 1392

   


 

تاکید رهبر انقلاب بر نقش جدی پدید‌آورندگان آثار تاریخ شفاهی


گزارش تفصیلی هشتمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی، دانشگاه اصفهان (3)


چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس برگزار شد


ناگفته‌ها (خاطرات دکتر عنایت‌الله رضا)


بررسی حقوق راوی و مولف در کتاب‌های خاطرات انقلاب و دفاع مقدس


تاریخ شفاهی به شناسایی هویت افراد جامعه کمک می‌کند


دانشجویان فرصت بازدید نزدیک از مصر و انقلاب آن را می یابند


کمک هزینه مرکز تحقیقات تاریخ شفاهی چارلتون


مارتا جکسون راس درگذشت


نشست نقد و بررسی «ماه همراه بچه‌هاست» در خبرگزاری تسنیم-۲


تسلیت


 



تسلیت

صفحه نخست شماره 115

بازگشت همه به سوی اوست

باخبر شدیم پدر بزرگوار دوست و همکار ارجمند جناب آقای رئوف گوهریان مسئول کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی به رحمت خدا رفته است. این مصیبت را به آقای گوهریان و خانواده داغدارشان تسلیت می گوییم. این گونه رخدادها گرچه بسیار تلخ و سخت اما بسان تلنگری است بر هریک از ما که دوباره به خود بیاییم و زمزمه کنیم که «همه از خداییم و دوباره به سوی او باز خواهیم گشت».

پدر آقای گوهریان در شمار افرادی بود که در تداوم و قوام و استواری مراسم شبیه خوانی عاشورای حسینی شهر بخشایش در آذربایجان شرقی نقش موثری داشت.

برای روح آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان به ویژه آقای گوهریان صبر جمیل از درگاه ایزد منان خواستاریم.

سایت و هفته نامه تاریخ شفاهی ایران



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

26 ارديبهشت 1392
موسی خان
آقای گوهریان
داغ از دست دادن پدر را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض میکنم واز خداوند سلامتی و صبری عظیم برای شما و بستگان نزدیک آن مرحوم خواستارم

28 ارديبهشت 1392
سامانی
روحش شاد
امید است که روح بزرگوارش در کنار صاحب تعزیه محشور شود

29 ارديبهشت 1392
محمد قبادی
آقای گوهریان
درگذشت پدر بزرگوارتان را تسلیت عرض میکنم بی شک از دست دادن پدر ی که عمری در محضر قران بوده ناگوار است.

29 ارديبهشت 1392
جواد کامور بخشایش
بازگشت همه به سوی اوست
باخبر شدیم پدر بزرگوار دوست و همکار ارجمندمان جناب آقای رئوف گوهریان به رحمت خدا رفته است . این مصیبت را به آقای گوهریان و خانواده داغدارشان تسلیت می گوییم. این گونه رخدادها گرچه بسیار تلخ و سخت اما بسان تلنگری است بر هریک از ما که دوباره به خود بیاییم و زمزمه کنیم که « همه از خداییم و دوباره به سوی او باز خواهیم گشت».
پدر آقای گوهریان اما در شمار افرادی بود که در تداوم و قوام و استواری مراسم با عظمت شبیه خوانی عاشورای حسینی شهر بخشایش نقش موثری داشت. این مراسم که همه ساله روز عاشورا در بخشایش اجرا می شود نه شهرت داخلی که شهرت جهانی یافته و از جنبه های مذهبی و هنری مورد توجه قرار گرفته است؛ آیینی که با بهره گیری از ادبیات عاشورایی صحنه های روز عاشورا و مصیبت های رفته بر آل الله را شبیه سازی و شبیه خوانی می کند.برگزاری این مراسم که قدمت آن به بیش از صد و پنجاه سال پیش باز می گردد نقش مهمی در احیای فرهنگ دینی ، اعتقادات مذهبی ، تطهیر روح و تزکیه نفس و تقویت باورهای دینی و مذهبی و اشاعه فرهنگ عاشورایی در جامعه داشته است و تأثیر آن در منطقه به حدی بوده که به عنوان یکی از هفت آیین عاشورایی استان آذربایجان شرقی به ثبت ملی رسیده است.
در طول چند سال افتخار حضور در این نمایش آیینی عاشورایی و توفیق اجرای نقش و شبیه خوانی یکی از شخصیت های مذهبی ، از نزدیک و بعدها هم از دور ، شاهد تلاش ها و زحمات مرحوم حاج موسی گوهریان بوده ام و امید دارم بانی اصلی این مراسم و دیگر برنامه های نیکو کارانه شفیع ایشان در روز جزا باشند.
برای ایشان همین افتخار بس که نامشان در زمره خادمان ابا عبدالله الحسین (ع) نوشته شود. برای روح آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان به ویژه اخوان گوهریان صبر جمیل از درگاه ایزد منان خواستاریم .
جواد کامور بخشایش

30 ارديبهشت 1392
محمد کریمی
رئوف عزیز،
درگذشت پدر بزرگوارت را تسلیت می گویم. برای خود و خانواده داغ دیده ات از خداوند متعال، صبر و برای آن شادروان تعالی درجات معنوی مسئلت دارم. امید که روح آن پدر مهربان در جوار حق آرام گیرد.

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.