هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 113    |    11 ارديبهشت 1392

   


 

پیام تسلیت انجمن تاریخ شفاهی ایران


گزارش تفصیلی هشتمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی، دانشگاه اصفهان (1)


تاریخ شفاهی موزاییک مسجد خوزان


بهروز مرادی از شهر آسمانی می گوید


گنج تجربه، پروژه مستندسازی مدیران آموزش پرورش خراسان رضوی


پنجره‌ای به گذشته


مورخین تاریخ شفاهی و فضاهای آنلاین


برگزاری کارگاه های خاطرات جنگ در دانشگاه دولتی کالیفرنیا


چه خبر از دختران؟: دختران و زنان بسکتباليست ايلينويز ، 1977-1968


فواید تاریخ شفاهی برای تحقیقات سازمانی و مدیریت‌های عالی (4)


کارگاه آموزشی آنلاین تاریخ شفاهی


کارنامه تاریخ‌نگاری کاوه بیات نقد شد


 



کارگاه آموزشی آنلاین تاریخ شفاهی

صفحه نخست شماره 113

موسسه تاریخ شفاهی دانشگاه بایلور ایالت تگزاس شما را دعوت می‏کند تا در هشتمین کارگاه آموزشی آنلاین تاریخ شفاهی شرکت کنید. این کارگاه آموزشی در روزهای ۷ و ۱۴ اوت 2013 (۱۶ تا ۲۳مرداد ۱۳۹۲) از ساعت 10 صبح تا یک بعدازظهر به وقت ساعت تابستانی در آمریکای شمالی، برگزار می‏گردد. هزینه شرکت در این کارگاه که شامل شش ساعت آموزش، دسترسی به اسناد و فرم‏های مفید و مشاوره برای طرح تاریخ شفاهی شما می‏شود، 75 دلار است.

- هدف
همانطو که عنوان این طرح نشان می‏دهد، کارگاه تاریخ شفاهی آنلاین ما برای این طراحی شده که شما کار تاریخ شفاهی را شروع کنید. این کارگاه یک دوره مقدماتی برای مصاحبه کننده‏هایی است که برای اولین بار می‏خواهند کار تاریخ شفاهی را شروع کنند. ما همچنین از شرکت کننده‏هایی استقبال می‏کنیم که تعداد معدودی مصاحبه در گذشته گرفته اند اما سوالاتی در خصوص ارتقاء فنون مصاحبه گرفتن خود، پردازش و حفظ موارد ضبط شده و طراحی یک پروژه را دارند.

- موضوعات
موضویات پوشش داده شده در این کارگاه شامل برنامه ریزی برای یک طرح، ملاحظات اخلاقی و حقوقی، تجهیزات ضبط، فنون مصاحبه، و پردازش و حفظ و نگهداری تاریخ شفاهی می‏شود. قبل از اینکه این کارگاه آموزشی را به پایان برسانید، شما تجربه نوشتن یک پروژه و هدایت یک مصاحبه یک به یک تاریخ شفاهی را پیدا خواهید کرد. برای دیدن فهرست عنوان های این کارها به این لینک مراجعه کنید.

- اعضای آموزش
مدرسان شما کارکنان و اعضای هیئت علمی‏موسسه تاریخ شفاهی دانشگاه بایلور هستند. آنها نزدیک به پنجاه سال سابقه در زمینه مصاحبه، آموزش و اجرای تاریخ شفاهی دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره این افراد به این لینک مراجعه کنید.

- شکل و فرمت کار
این کارگاه آموزشی شش ساعته در دو جلسه برگزار می‏شود که هرکدام در یک روز کاری به فاصله یک هفته برگزار می‏گردد. در پایان هر جلسه زمان کافی برای سوال و اظهار نظر وجود دارد. ضمن اینکه مشاوران ما در طول مدت پروژه آماده پاسخگویی هستند. فرم‏ها و اسناد نمونه ی مرتبط با تاریخ شفاهی و همینطور مطالب خواندنی و سایر منابع از طریق سیستم فایل بایلور یعنی BearSpace در دسترس قرار خواهد گرفت.

- ارتباط آنلاین
کلاس کارگاه آموزشی از طریق کامپیوتر واسطه کنفرانس وب بنام Blackboard Collaborate برگزار می‏گردد. شما می‏توانید با یک کامپیوتر که به اینترنت وصل باشد، و یک میکروفون به این کلاس بپیوندید و سخنرانی‏ها را گوش کنید، سوال بپرسید، تبادل پیام بکنید، و در مباحثات شرکت کنید. برای آشنایی بیشتر با این روش به این لینک مراجعه کنید.

- شرایط لازم
این کارگاه آموزشی آنلاین نیاز به خواندن برخی مطالب مقدماتی از سوی شما، یک تکلیف و کار بین کلاس‏ها و یک تمرین عملی یادآوری دارد. تمام مطالب و منابع از طریق لینک BearSpace به مدت دو ماه، قبل از برگزاری کارگاه، در جریان برگزاری و پس از آن در دسترس ثبت نام کننده‏ها قرار می‏گیرد.

- نتایج
شرکت کنندگانی که موارد زیر را تکمیل و به پایان برسانند گواهی پایان دوره دریافت می‏کنند: 1) شرکت در هر دو جلسه زنده آنلاین، 2) طراحی پروژه تعیین شده، 3) مصاحبه تمرینی تعیین شده، 4) فرم ارزیابی دوره.

دانشگاه بایلور یک موسسه آموزشی در تگزاس است که مجوز لازم برای اعطای مدرک را دارد.

اگر پرسشی دارید به نشانی BUIOH@baylor.edu ارسال کنید.

ترجمه: محمدباقر خوشنویسان

منبع: baylor


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.