هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 110    |    21 فروردين 1392

   


 



پروژة تاریخ شفاهیِ نمایشگاه بَلمُرال راه‌اندازی شد

صفحه نخست شماره 110

پژوهشگر پروژة لایه‌های معنا، سارا لوریمِر(Sarah Lorimer) و هماهنگ‌کنندة پروژه، اُلیوْ مِرسِر(Olive Mercer) از مدیر اجرایی انجمن کشاورزی رویال اولِستر RUAS ، کولین مَک‌دونالد(Colin McDonald) و کارمندانش به سبب کمک‌ و همکاری‌شان در توسعه و راه‌اندازی پروژه در نمایشگاه زمستانة ماه دسامبرِ  نیو کینگز هال پاویلیون King’s Hall Pavilions  قدردانی می‌کنند.

با پایان‌یافتن آمادگی‌های لازم برای نقل‌مکان انجمن کشاورزی رویال اولستر Royal Ulster Agricultural Society به محل جدید و راه‌اندازی نمایشگاه بَلمورالِ ۲۰۱۳ در پارک بَلمورال Balmoral ، اکنون زمانی مناسب برای ثبت خاطرات افرادی است‌ که طی سال‌های پیش‌از نقل‌مکان در این نمایشگاه شرکت داشته‌اند.

دانشگاه کوئین‌مری Queen Mary لندن پروژة مهم تاریخ شفاهی با عنوان فرایند صلح را با سرمایه‌گذاری اتحادیة اروپا رهبری می‌کند که از سه بخش بایگانی مصاحبه‌های مربوط به زندگینامه و برگزاری آموزش تاریخ شفاهی و حمایت از توسعة پروژه‌های محلی تشکیل شده است.

یکی از سه پروژة محلیِ معین‌شده فرصتی است برای ثبت خاطرات زندگی برخی از کسانی‌که طی چهل‌سال گذشته در نمایشگاه بَلمورال شرکت داشته‌اند. نیز، به‌طور مفصل نشان می‌دهد که چگونه نمایشگاه بَلمورال و جامعة کشاورزی با همکاری یکدیگر  این رویداد را که دربرگیرندة بخش بارز و ممتازی از جامعه است، سالیانه باموفقیت برگزار کرده‌اند.

با موافقت طیف گسترده‌ای از کارکنان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه برای ثبت آن بخش از سرگذشت‌شان که مربوط به بَلمورال و  توسعة بخش‌های مختلف کشاورزی طی سالیان دراز است، موفقیت این پروژه افزایش خواهد یافت.

این پروژه همچنین به ثبت دائم رویدادها برای نسل‌های آینده و اعتباربخشی به نمایشگاه‌های دوران آن‌ها کمک خواهد کرد و آن‌ها را قادر خواهد ساخت تا نمایشگاه‌های دوران خود را با نمونه‌های پیشین مقایسه کنند.

روایت های تاریخی ضبط‌شده پیاده شده و در بایگانی‌های دانشگاه کوئین‌مری و تِرینیتی کالجTrinity College ایرلند و احتمالاً مرکز اسناد ملی بِلفاست Public Records Office Belfast از آن‌ها نگهداری خواهند کرد و تا اول ژانویة ۲۰۴۰ منتشر نخواهند شد.

با این وجود، امیدواریم در نمایشگاه بَلمورالِ ۲۰۱۳ چکیده‌ای مختصر از مصاحبه‌ها در قالب جزوه در دسترس عموم قرار بگیرد. 

ترجمه: زهرا حسینیان

منبع: farminglife - منتشرشده در ۲۵ فوریه ۲۰۱۳ (۷ اسفند۱۳۹۱)


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.