هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 105    |    25 بهمن 1391

   


 



نمایشگاه عکس در وایت ویل

صفحه نخست شماره 105

نمایشگاه عکس در وایت ویل، زندگی آمریکایی های آفریقایی تبار روستانشین را به تصویر می کشد.

وایت ویل WHITEVILLE – آنچه که با عنوان طرح تاریخ شفاهی انجمن تاریخ لوور بلادن / کلمبوس Lower Bladen/Columbus Historical Society ، آغاز شد در قالب نمایشگاهی که زندگی آمریکایی های آفریقایی تبارها در مناطق روستایی شهرستان های کلمبوس و بلادن را به معرض نمایش گذاشت، تجلی یافته است.

موزه جنگلبانی کارولینای شمالیThe North Carolina Museum of Forestry  میزبان نمایشگاه عکس «نمای گذشته: زندگی جامعه [سیاهان] از نگاه لنزهای ماک مان Mack Munn 1960 –1940» است.

زمانی مان برای انجمن شاو میوچوال بریال Shaw Mutual Burial Association، کار می کرد بیشتر بخاطر اینکه هر جا می رفت، دوربینش همراهش بود، شناخته می شد.

هری وارن Harry Warren، مدیر موزه گفت که «اونمی خواست که تصویری را از دست بدهد. اورا در هر مراسمی مثل جشن تولد و ... می توانستی ببینی – و او همیشه به همه می گفت که آنها مجبور نیستند که چیزی بخرند. و البته، آنها همیشه می خواستند که عکس های او را بخرند.»

مان، در شهرکوچک سندی فیلد Sandyfield شهرستان کلمبوس در سال 1888 به دنیا آمد. والدینش، ماری مان Mary Munn و دانیل گرینج Daniel Grainge از بردگان سابق بودند. مان پس از اینکه همسرش را در دهه 1930 سر زایمان از دست داد، وقتش را تماماً صرف کار و  تربیت 6 فرزندش کرد.

جولیا کیتونJulia Keaton  تاریخ‏نگار دریک کنفرانس خبری در موزه گفت: «او یک دوربین با خود داشت و با دوچرخه به مسافرت می رفت و به هر جایی که می رفت از آنجا عکس می گرفت وهرگز به این مسئله که آیا شما مایل به خریدن آنها هستید یا نه، فکر نمی کرد.»

مان در سال 1976 به مرگ طبیعی درگذشت. پنج تن از نوه هایش – جری مان Jerry Munn، ال دانیلز Al Daniels، کتی مان Cathy Munn، دایان مان Diane Munn و جرج مان (پسر) George Munn هنوز در کلمبوس زندگی می کنند.

نمایشگاه تا 4 اوت در موزه به آدرس شماره 415خیابان مدیسون در مرکز وایت ویل برپا است.

برای اطلاعات بیشتر با نشانی forestry.museum@naturalsciences.org تماس بگیرید.

خبرنگار: دوس نیون Deuce Niven

ترجمه: علی محمد آزاده

منبع: fayobserver


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

28 بهمن 1391
موسی خان
مقاله کوتاه امامفیدی بود.

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.