هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 66    |    23 فروردين 1391

   


 

دوره آموزشی «تدوین تاریخ شفاهی جنگ» برگزار می شود


تقدیر جایزه ادبی شهید آوینی از کتاب «پاسیاد پسر خاک»


مجموعه‌ای جدید از تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس تدوین می‌شود


صیادشیرازی، صاحب‌دلی با یونیفرم نظامی


زیبایی خاطرات دفاع‌مقدس، حاصل ایثار است


اولویت نشر آثار جامع برای تاثیرگزاری به روز


«هنر انقلاب» با 57 پوستر منتشر شد


ترور سرلشگر فرسیو


مسافر مهتاب


مقایسه تحلیلی خاطره‌‌نگاری با تاریخ شفاهی-2


پاسداشت بیست و هفتمین سالگرد شهادت مرحمت بالازاده


مسافر «جاده‌های سربی» به مقصد رسید


سرداران امروز، فراموش شدگان فردا


شخصی‌سازی تاريخ


تاریخ شفاهی جنوب شرق‌آسیا ـ45


 



دوره آموزشی «تدوین تاریخ شفاهی جنگ» برگزار می شود

صفحه نخست شماره 66

به گزارش سایت تاریخ شفاهی ایران؛ مرکز ملی اسناد و کتابخانه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به عنوان یکی از متولیان و پیشگامان در حوزه آموزش مبانی نظری و عملی در حوزه تاریخ شفاهی در سال گذشته بود. این سازمان با همین هدف در طول سال گذشته موفق به برگزاری 15 کارگاه تخصصی و آموزش تاریخ شفاهی با رویکرد مباحث آموزشی با محوریت فنون و مهارت های مصاحبه در مقوله تاریخ شفاهی را با حضور اساتید و کارشناسان برجسته در حوزه تاریخ شفاهی برای علاقه مندان و فعالان این امر در برخی از استان های کشور برگزار کرد. 

بنا بر سیاستگذاری های این مرکز پیرو اهداف از پیش تعیین شده خود به منظور ارتقای سطح علمی و عملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس، سال 91 قرار است به شیوه های تدوین اثر در حوزه تاریخ شفاهی پرداخته شود.
به همین منظور مرکز اسناد و کتابخانه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کارگاه آموزشی 2 روزه ای با عنوان «تدوین تاریخ شفاهی جنگ» با حضور اساتید و کارشناسان، پژوهشگران تاریخ شفاهی و جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه تاریخ شفاهی در سراسر کشور برگزار می کند. این دوره آموزشی در 20 و 21 اردیبهشت ماه سال 1391 به ترتیب در ساعات (8 صبح تا 18 عصر) و (8 صبح تا 12 ظهر)در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.
در این دوره آموزشی اساتید و کارشناسان حوزه تاریخ شفاهی قرار است به موضوعاتی چون؛ «روش تدوین»، «آیین نگارش»، «روش پژوهش»، «انتقال تجربه»، « آمادسازی کتاب» و «کلیات تاریخ شفاهی  و مصاحبه» بپردازند.
علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی «تدوین تاریخ شفاهی جنگ» می توانند به آدرس وبلاگ http://k-faramarzi.blogfa.com/ مراجعه نمایند.

خبرنگار: فاطمه نوروند



 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.