هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 66    |    23 فروردين 1391

   


 

دوره آموزشی «تدوین تاریخ شفاهی جنگ» برگزار می شود


تقدیر جایزه ادبی شهید آوینی از کتاب «پاسیاد پسر خاک»


مجموعه‌ای جدید از تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس تدوین می‌شود


صیادشیرازی، صاحب‌دلی با یونیفرم نظامی


زیبایی خاطرات دفاع‌مقدس، حاصل ایثار است


اولویت نشر آثار جامع برای تاثیرگزاری به روز


«هنر انقلاب» با 57 پوستر منتشر شد


ترور سرلشگر فرسیو


مسافر مهتاب


مقایسه تحلیلی خاطره‌‌نگاری با تاریخ شفاهی-2


پاسداشت بیست و هفتمین سالگرد شهادت مرحمت بالازاده


مسافر «جاده‌های سربی» به مقصد رسید


سرداران امروز، فراموش شدگان فردا


شخصی‌سازی تاريخ


تاریخ شفاهی جنوب شرق‌آسیا ـ45


 



زیبایی خاطرات دفاع‌مقدس، حاصل ایثار است

صفحه نخست شماره 66

دکتر احمدی‌نژاد در آیین رونمایی كتاب «صیاد دل‌ها»:

دكتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت شهید صیادشیرازی و آیین رونمایی از دو اثر مرتبط با این فرمانده شهید ارتش، از ایثار به عنوان رمز كمال انسان و ماندگاری ارزش‌های الهی یاد كرد و افزود: اگر خاطرات دوران دفاع‌مقدس را مرور كنیم، می‌بینیم كه همه آن زیبایی‌ها حاصل ایثار بوده و اگر از شجاعت و عدالت رزمندگان حرفی در تاریخ باقی مانده به خاطر ایثار، انسانیت و اخلاق آن‌هاست.

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و یادواره 110 فرمانده شاخص دوران دفاع‌مقدس، صبح (21 فروردین ماه) با حضور دكتر «محمود احمدی‌نژاد» رییس جمهوری و سردار سرلشكر بسیجی دكتر «سید حسن فیروزآبادی» رییس ستاد كل نیروهای مسلح و جمعی از مقامات لشكری، در مسجد جهاد ستاد كل نیروهای مسلح برگزار و از دو كتاب «امیر دل‌ها» و «صیاد دل‌ها» رونمایی شد.

دكتر محمود احمدی نژاد در آغاز این مراسم، شهیدان را ستاره‌های درخشان عالم انسانیت و مسیر كمال و اعتلای بشریت خواند و گفت: شما می‌دانید، موضوع اصلی آفرینش انسان این است كه خدا عالم را برای انسان خلق كرده و انسان را برای خود.

وی در ادامه با تأكید بر این كه انسان باید تجلی علم، حكمت،‌ رأفت و خلاقیت باشد تصریح كرد: همه سنت‌های الهی در جهت شكوفایی انسان هستند و هر رشد و اعتلا و شكوفایی الهی مستلزم ایثار است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، از ایثار به عنوان رمز كمال انسان و ماندگاری ارزش‌های الهی یاد كرد و افزود: اگر خاطرات دوران دفاع‌مقدس را مرور كنیم، می‌بینیم كه همه آن زیبایی‌ها حاصل ایثار بوده و اگر از شجاعت و عدالت رزمندگان حرفی در تاریخ باقی مانده، به خاطر ایثار، انسانیت و اخلاق آن‌هاست.

در ادامه این مراسم، دو كتاب «امیر دل‌ها» و «صیاد دل‌ها» با حضور دكتر محمود احمدی نژاد، فرزند شهید صیاد شیرازی و جمعی از همرزمان وی رونمایی شدند.

كتاب‌های «امیر دل‌ها» و «به یاد صیاد دل‌ها و 110 فرمانده شهید دفاع‌مقدس»، زندگی‌نامه و خاطرات امیرسرتیپ شهید علی صیادشیرازی و جمعی از فرماندهان شهید در جنگ‌تحمیلی عراق علیه ایران را دربرگرفته‌اند.

خبرنگار : مریم اسدی جعفری

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.